نماد آخرین خبر

بررسی تخصصی داچیا ساندرو استپ وی دوگانه‌سوز ۲۰۲۱

منبع
پدال
بروزرسانی
بررسی تخصصی داچیا ساندرو استپ وی دوگانه‌سوز ۲۰۲۱

پدال/ تعريف شما از ارزش بسيار خوب چيست؟ تعريف ما اين است: يک سوپرميني جادار و خوش‌ساخت که سواري راحت و بي‌دردسري داشته و تمامي تجهيزات موردنياز را ارائه کرده و حتي شباهت‌هاي ظاهري اندکي نيز به شاسي بلندها داشته باشد و البته همه اين‌ها را فقط با ۱۰۹۹۵ پوند در دسترس خريداران قرار دهد.

با داچيا ساندرو استپ وي جديد آشنا شويد که قيمت بسيار خوب ۱۰۹۹۵ پوندي داشته هرچند احتمالاً اکثر خريداران به دنبال نسخه فول تست شده با قيمت ۱۴۳۵۵ پوندي خواهند بود. با اين وجود بازهم قيمت ساندرو استپ وي به‌طور قابل‌توجهي کمتر از رقباي شناخته شده مي‌باشد.

اين اولين تجربه روبرو شدن با نسل دوم ساندرو استپ وي است. نسخه استاندارد ساندرو بدون افزايش ارتفاع، ريل‌هاي سقف و پوشش‌هاي بدنه ما را تحت تأثير قرار داده و ساندرو استپ وي نيز دقيقاً چنين کاري را انجام مي‌دهد.

از نظر طراحي داچيا کار فوق‌العاده‌اي در به‌روزرساني ساندرو انجام داده و در بخش جلو ديلايت هاي Y شکل هوشمندانه، پانل‌هاي بدنه گيراتر روي چرخ ها و… ديده مي‌شوند. اين خودرو ديگر شبيه نمونه‌هاي ارزان‌قيمت و پيش پا افتاده نيست هرچند قيمتش واقعاً مناسب است.

در استپ وي شاهد افزايش ارتفاع موقعيت رانندگي هستيد که دليلش افزايش ۳۹ ميلي‌متري ارتفاع خودرو از سطح زمين مي‌باشد. همچنين در اطراف قوس چرخ ها پوشش‌هاي محافظتي نصب شده و به اين موارد بايد يک ريل سقفي ماژولار را نيز اضافه کنيم. گرافيک‌هاي نه چندان جالب نسل قبلي استپ وي ديگر روي بدنه وجود نداشته و نسخه فول پرستيژ تست شده حتي با رينگ‌هاي آلياژي جذابي نيز در دسترس است. البته انتظار سيستم چهار چرخ محرک خودروسازان مشهور را نداشته باشيد.

داخل کابين نيز لوکس‌تر شده است. در اين بخش شاهد استفاده از متريال نرم در داشبورد و بالاي درب‌ها هستيم. باقي بخش‌هاي کابين از پلاستيک سخت بوده اما ظاهر آن‌ها مشکلي ندارد و حتي برخي مدل‌ها داراي نمايشگر ۸ اينچي نيز هستند. کنار اين نمايشگر نگه‌دارنده هوشمندانه‌اي براي موبايل قرار داده شده است.

ما برخي ريزه‌کاري‌ها همچون نصب سوکت USB کنار نگه‌دارنده گوشي هوشمند را دوست داريم چراکه اين کار باعث مي‌شود ديگر کابل مربوط به اتصال گوشي و سوکت در کابين خيلي ديده نشود. 

فضاي قابل‌توجهي نيز در کابين وجود داشته و دو فرد بزرگ‌سال به راحتي در صندلي عقب مي‌نشينند و به راحتي صندلي‌ها نيز اشاره مي‌کنند. همين موضوع در بخش جلوي کابين نيز ديده مي‌شود و راننده موقعيت خوبي داشته و ميدان ديدش قابل‌توجه مي‌باشد. محفظه بار ۳۲۸ ليتري ساندرو استپ وي خوب است اما لبه صندوق ارتفاع بالايي دارد.

همان‌گونه که نام خودرو نشان مي‌دهد استپ وي داراي قواي محرکه دوگانه بنزين/گاز مايع LPG بوده و بنابراين ساندرو شعاع حرکتي بيشتري دارد.

پيشرانه TCe 100 با فشار يک دکمه از مصرف بنزين به LPG تغيير وضعيت خواهد داد و شما اين تغيير وضعيت را متوجه خواهيد شد. هزينه گاز مايع تقريباً نصف بنزين بوده و کپسول LPG نيز جاي لاستيک زاپاس نصب شده است.

سواري خودرو در کل خوب بوده و مصرف سوخت ادعايي ۵.۸ ليتر در هر صد کيلومتر نيز خيلي دور از واقعيت نيست. البته از پيشرانه ۳ سيلندر ۹۹ اسب بخاري نبايد انتظار زيادي داشت.

اين خودرو کاملاً براي هدف خاصي طراحي شده و آن‌هم حمل هرچه راحت‌تر خانواده در خيابان‌ها بوده است. سواري خودرو اکثر اوقات نرم بوده و اگرچه با افزايش سرعت شاهد صداي جاده و پيشرانه در کابين خواهيد بود اما در کل وضعيت خوبي در کابين حکم فرماست. شايان ذکر است پلتفرم ساندرو استپ وي و رنو کليو مشترک بوده هرچند صداي داخل کابين کليو کمتر است.
 
ساندرو استپ وي جديد يکي ديگر از محصولات بسيار احساس‌برانگيز داچياست. اين خودرو کار فوق‌العاده‌اي در پنهان کردن ماهيت ارزان‌قيمت خود انجام داده است. ساندرو استپ وي جديد داراي استايل بهتر و تکنولوژي به‌روزتر نسبت به قبل بوده و در کل خودرويي بي‌دردسر است. ما درباره انتخاب قواي محرکه دوگانه‌سوز خيلي مطمئن نيستيم اما ساندرو استپ وي در اکثر حالات خريدي عالي محسوب خواهد شد.

 

 
مشخصات داچيا ساندرو استپ وي TCe 100 Bi-Fuel

قيمت: ۱۳۷۹۵ پوند
پيشرانه: ۳ سيلندر ۱ ليتري
قدرت/گشتاور: ۹۹ اسب بخار/۱۷۰ نيوتون متر
گيربکس: ۶ سرعته دستي، ديفرانسيل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کيلومتر در ساعت: ۱۱.۹ ثانيه
حداکثر سرعت: ۱۷۵ کيلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۵.۸ ليتر در هر صد کيلومتر

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar