نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
خودرو

۱۰ خودروی برتر کلاسیک آفرود در طول تاریخ

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
۱۰ خودروی برتر کلاسیک آفرود در طول تاریخ

باشگاه خبرنگاران/ در اين گزارش، ليستي از بهترين خودرو‌هاي آفرود کلاسيک جهان و مشخصات آنها آورده شده است.  
 
انتخاب بهترين آفرود کلاسيک به سادگي رفتن به وب سايت توليد کننده و انتخاب فريم آماده براي جاده نيست، زيرا آن‌ها ديگر مانند قبل، توليد نمي‌شوند. به اين ترتيب، اين بدان معناست که شما مجبوريد کمي تحقيق کنيد تا مطمئن شويد که چهار چرخ مورد نظر شما توانايي اداره مسير‌هايي را دارد که مي خواهيد به آن سفر کنيد.

در اين گزارش، ليستي از بهترين آفرود‌هاي کلاسيک جهان آورده شده است تا کمي درباره تاريخچه خودروهاي ورزشي و صنعت خودرو بياموزيد. 

1.شورولت بليزر (K۵ (۱۹۶۹-۱۹۷۲

شورولت بليزر خودروي آفرودي بود که بلافاصله بعد از توليد، مورد توجه آفرودسواران قرار گرفت. اين خودرو در اصل براي آفرود و پيمايش بر روي هر سطحي ساخته شده است. اين خودرو پنج سرنشين، مانند بسياري از رقبا، با يک تخته قابل حمل قابل جابجايي همراه بود که مي‌تواند آن را به يک وسيله نقليه در فضاي باز با سر و صداي بسيار کمي تبديل کند. اگرچه توليد نسل اول فقط ۵ سال طول کشيد، اما هنوز هم مورد علاقه بسياري از علاقه‌مندان به اتومبيل‌هاي کلاسيک در سراسر جهان است.

2. دوج پاور واگن سري اول (۱۹۴۵-۱۹۵۰)

دوج پاور واگن يکي از قديمي‌ترين پيکاپ هاي غيرنظامي است که به طور خاص براي رانندگي در آفرود، ساخته شده است. اين خودرو به دليل اينکه از يک شاسي مقاوم ساخته شده مي توانند به راحتي در شن و ماسه، آب، گل، برف و موارد ديگر رانندگي شود.

پاور واگن همچنين به عنوان خودرويي شناخته مي شود که در طول جنگ جهاني دوم، به عنوان وسايل نقليه فرماندهي، آمبولانس‌ها و حمل بار استفاده شد. اين خودرو آفرودي مجهز به ۹۴ اسب بخار قدرت و ۱۹۵ گشتاور بود. 

3. نسل اول فورد برونکو (۱۹۶۵-۱۹۷۷)

کمتر خودرويي در تاريخ صنعت خودرو توان ماندن نسل اول فورد برونکو را داشته است. با توليدي که دوازده سال به طول انجاميد، اين شاسي بلند ۴ × ۴ هنوز هم تقاضاي زيادي دارد و نمونه‌هاي اصلاح و تقويت شده، بسته به شرايط، صد‌ها هزار دلار به فروش مي رسد. فورد برونکو نيز در زمان عرضه بلافاصله مورد توجه قرار گرفت. 

اين ۴ × ۴ داراي چهار چرخ متحرک و يک صفحه شيشه‌اي فايبرگلاس  است که به راحتي در فضاي باز باز و بسته مي شود و داراي يک سيستم تعليق مستحکم و قابل اعتماد براي رانندگي در تمام سطوح است. همچنين لازم به ذکر است که، در حالي که نسخه اوليه فقط با يک موتور ۱۰۵ اسب بخار عرضه شد، اندکي بعد گزينه V۸ بسيار قدرتمند V۸ با قدرت ۲۰۰ اسب بخار معرفي شد.

4.نسل دوم فورد رنجر (۱۹۹۳-۱۹۹۷)

فورد رنجر خودرويي با طراحي بدنه کاملا مستحکم در سال  ۱۹۹۲ توليد شد و در آن سال، به عنوان يک خودرو افسانه اي تبديل شد. به جرات مي توان گفت که رنجر نسل دوم به حدي موفق بود که توسط مزدا (به عنوان سري B) و همچنين فورد اصلاح و فروش مجدد شد.

از اين خودرو آفرودي، بيش از هفت ميليون دستگاه توليد شد. شايان ذکر است، در حالي که رنجر با گزينه ۴WD ارائه شده بود، اما در نسخه ۲WD ارزان‌تر و با توانايي کمتري نيز عرضه شد. هنوز هم، وقتي نوبت به نسخه آماده آفرود مي‌رسد، رنجر مورد توجه آفرود سواران است.

5. هامر H۱ (۱۹۹۲-۲۰۰۶)

بر اساس M۹۹۸ Humvee  که در اصل يک وسيله نقليه کاملاً نظامي بود، هامر H۱ يکي از بزرگترين و توانمندترين شاسي بلندي بود که براي آفرود ساخته شد. اولين نسخه غيرنظامي و غير قانوني اين خودرو توسط توسط ترميناتور، آرنولد شوارتزنگر خريداري شد. در طول توليد، پنج موتور مختلف به عنوان گزينه‌هاي خريد در نظر گرفته شدند، نمونه کوچک V۸، داراي موتور ۵.۷L بود و  چهار گزينه ديگر بيش از ۶.۰L بود.

داشتن برخي از پيشرانه‌هاي کاملاً تنومند قطعاً اين وسايل نقليه را در جاده و خارج از جاده بسيار مهيب کرده است. آن‌ها همچنين داراي تعدادي از ويژگي‌هاي ديگر هستند که شامل پايداري ذاتي (به لطف موضع بسيار گسترده آنها)، توانايي عبور آب با عمق ۳۰ اينچ، توانايي بالا رفتن از پله‌هاي تا ۲۲ اينچ و بسياري موارد ديگر است. در حالي که توليد اين وسايل نقليه در سال ۲۰۰۶ متوقف شد، بسياري از H۱‌ها هنوز هم براي آفرود مناسب هستند.

6. بين المللي Harvester Scout ۸۰، (۱۹۶۰-۱۹۶۵)

International Harvester Scout که به طور گسترده‌اي، يکي از توليدکنندگان رده وسايل نقليه کمکي ورزشي محسوب مي‌شود، به طور خاص براي رقابت با خودرو‌هاي ۴x۴s Jeep’s CJ ساخته شد. گرچه اين خودرو اغلب با فرود برانکو مقايسه مي‌شود، اما چندين سال قبل از برانکو ساخته شده است.  در واقع، اين خودرو  از سال ۱۹۵۸ شروع به توسعه کرد، در آن زمان توليد کنندگان آن ادعا کردند که مي‌خواهند يک وسيله نقليه موتوري ايجاد کنند که بتواند کاملا جاي اسب‌ها را بگيرد.

7. جيپ CJ-۲A (۱۹۴۵-۱۹۴۹)

اولين نسخه غيرنظامي توليد انبوه خودرو ۴ × ۴ آمريکايي در تمام دوران‌ها، ويلز جيپ CJ-۲A، بود.اين نسخه غيرنظامي با درب عقب، تاير يدکي جانبي و چراغ‌هاي جلو و بزرگتر توليد شد. اين خودرو با توجه به قابليت هايي که دارد هنوز هم بسيار کاربردي است و در کارهاي کشاورزي مورد استفاده قرار مي گيرد. 

حقيقتا هنوز هم يک جيپ رنه گيد يا گلدن ايگل مدل سال‌هاي آخر دهه ۷۰ و اوايل ۸۰ ميلادي خصوصاً با اتاق سايز ۷ درمقايسه با خودرو‌هاي SUV امروزي هم از لحاظ زيبايي، قابليت‌هاي فني، توانايي‌هاي خارج از جاده، دوام و استقامت داراي ويژگي‌هاي ممتاز و عالي هستند.

8. جيپ گلادياتور (۱۹۶۲-۱۹۸۸)

در اوايل دهه ۶۰، جيپ اقدام به ساخت دو خودرو آفرودي به نام واگنير و  گلادياتور کرد. گلادياتور در برابر واگنير داراي کابين کوچک تر و مناسب نشستن ۱ تا ۳ نفر بود. جدا از اين موضوع، آنها تا حد زيادي شبيه هم ساخته شدند. در اصل، همه پيکاپ هاي گلادياتو با چهار چرخ متحرک استاندارد عرضه مي‌شدند.

 اندکي بعد، RWD به عنوان گزينه صرفه جويي در هزينه معرفي شد، اگرچه بعداً به دليل فروش ضعيف، توليد آن‌ها متوقف شد. اين وسايل نقليه همچنين در نوع خود اولين نمونه‌اي بودن که از گيربکس اتوماتيک بهره مي‌بردند و همچنين داراي تعدادي تريم - عمدتا با طول فاصله دو محور مختلف بودند. جيپ اخيراً احياي نام گلادياتور را اعلام کرده است. البته لازم به ذکر است که اين نسخه جديد در واقع مبتني بر Wrangler است، نه Wagoneer که اکنون از کار افتاده است.

9. جيپ واگنير (۱۹۶۳-۱۹۹۱)

واگنير، به عنوان جايگزيني براي ويليس جيپ استيشن واگن ساخته شد. واگنير از بسياري جهات به ويژه از نظر توانايي‌هاي آفرود پيشرفت زيادي داشت. اين بدان دليل است که واگنير با پيشرانه استاندارد ۴ × ۴ خود، از فاصله زميني استاندارد خوبي برخوردار است. 

10. لامبورگيني LM۰۰۲، (۱۹۸۶-۱۹۹۳)

لامبورگيني که مشهور به ساخت ابرخودرو‌هاي لوکس فوق العاده است، کمتر مشهور به خودروهاي آفرودي است. LM۰۰۲ بر اساس دو وسيله نقليه نمونه به نام LM۰۰۱ و Cheetah ساخته شده است، LM۰۰۲ اولين خودرو شاسي بلندي بود که اواخر دهه ۱۹۸۰ شروع به توليد کرد. جالب اينجاست که LM۰۰۲ علي رغم سبک مشابه آن، در واقع يک ساخت کاملاً منحصر به فرد داشت که موتور عقب V۸ قبلي خود را با يک V۱۲ جلو نصب کرد.

اين خودرو، اگرچه داراي سيستم چهار چرخ متحرک و ميزان مناسبي فاصله از سطح زمين اسن، اما در داخل يک جانور متفاوت بود. مي‌بينيد که اين يک خودرو آفرود، در داخل از ويژگي هاي لوکس نيز برخوردار است و از روکش چرمي سطح بالا گرفته تا استريوي برتر و همه چيز در ان متفاوت به کار رفته است. 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره