نماد آخرین خبر

لامبورگینی هوراکان Evo Novitec، شیطان سیاه در قلمرو سوپر اسپرت‌ها

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
لامبورگینی هوراکان Evo Novitec، شیطان سیاه در قلمرو سوپر اسپرت‌ها

ديجياتو/ تقريبا يک سال پيش بود که لامبورگيني نوويتک هوراکان Evo، معرفي شد. با وجود جزئي بودن تغييرات ظاهري، اين تيونر آلماني تلاش کرده بود که دست پرورده خود را از هوراکان‌هاي ديگر، تا حد امکان، متمايز کند. اين بار، نويتک جادوي خود را بر روي يک هيولاي 10 سيلندر ديفرانسيل عقب امتحان مي‌کند. هوراکان Evo RWD هر چند در مقايسه با مدل چهار چرخ محرک، چندان با ابهت نيست، اما اين به معناي عدم وجود جذابيت در اين خودرو تفسير نمي‌شود.

نويتک از اهميت سرعت و شتاب در لامبورگيني هوراکان Evo RWD آگاه بوده است. بنابراين تا حد ممکن تلاش کرده که وزن نهايي اين خودرو را سبک از آب در بياورد. در ظاهر خودرو هم، ابتدا سپر متفاوت جلو خود نمايي مي‌کند که نويتک اقدام به افزودن يک اسپويلر به آن کرده است.

اسپويلري که تماما از فيبر کربن ساخته شده است. يک بال اضافي ديگر هم در قسمت مرکزي به چشم مي‌آيد. فلاپ‌هاي اضافه شده به خودرو هم به گردش بهتر جريان هوا در زير آن، کمک مي‌کنند. به طور کلي، نيروي پايين آورنده يا Down Force در لامبورگيني هوراکان Evo RWD به طرز خوبي افزايش يافته است و پايداري بهتر خودرو در سرعت‌هاي بالا را نتيجه مي‌دهد.

در بخش عقب اين لامبورگيني هوراکان، يک بال غول آساي فيبر کربني را مي‌توان مشاهده کرد که بيشتر به قطعات افتر مارکت شباهت دارد. اما اين بال هم در تقويت نيروي پايين آورنده، نقشي موثر ايفا مي‌کند. قطعات فيبر کربني ديگري را هم در بدنه اين هوراکان مي‌توان يافت.

از جمله پانل‌هاي کناري، آينه‌هاي جانبي و شبکه‌هاي ورودي هوا که خنک سازي بهتر پيشرانه را سبب مي‌شوند. همچنين مي‌توانيد کاپوت خودرو را هم از جنس فيبر کربن و با ورودي‌هاي هواي بزرگتر، سفارش دهيد.

نويتک براي طراحي رينگ‌ها، با شرکت ووسن همکاري کرده و رينگ‌هاي 20.0 و 21.0 اينچي را به ترتيب براي چرخ‌هاي جلو و عقب اين خودرو، به توليد رسانده اند. سيستم تعليق خودرو هم با فنرهاي اسپرت مخصوص نويتک، تقويت شده است.

اين فنرهاي به توزيع بهتر وزن بين اکسل‌هاي جلو و عقب و در نتيجه بهبود هندلينگ خودرو، کمک مي‌کنند. البته که ارتفاع خودرو از سطح زمين را هم به اندازه 35 ميلي متر کاهش داده اند. ناگفته نماند که ست فنر پيچ‌هاي آلومينيومي را هم براي شخصي سازي هرچه بيشتر سيستم تعليق اين هوراکان، مي‌توان سفارش داد. قلب تپنده هوراکان Evo RWD، پيشرانه 5.2 ليتري 10 سيلندر تنفس طبيعي است که 610 اسب بخار قدرت و 560 نيوتن متر گشتاور توليد مي‌کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar