وانت تارا معرفی میشود؟!
خودرو بانک/ ايران خودرو در سال 99 بر روي پروژه جديدي به نام K132 حسابي سرمايهگذاري کرد و در نهايت خودرويي به نام تارا معرفي شد. خودرويي که حواشي بسيار زيادي در پي داشت و روشن نشدن اين خودرو در بازديد وزير صمت از آن، نقطه اوج آن بود. در نهايت اين خودرو حتي قبل از مشخص شدن نام نهايي آن پيش فروش شد و قبل از شروع تعطيلات نوروز، نمونههاي پلاک شده آن در خيابانها ديده شد.
حال عکسي منتشر شده که گويا ايران خودرو علاقه دارد نسخه وانت تارا را نيز روانه بازار کند. فعلاً تنها يک عکس از اين خودرو منتشر شده اما کاملاً مشخص است که چهره جلوي اين خودرو تفاوت چنداني با تارا کنوني ندارد اما در عقب با طرح بسيار خوبي سعي شده تا چهره نسخه سدان تارا روي اين وانت مشخص باشد و حقيقتاً چهره عقب وانت تارا نسبت به وانتهاي کنوني بسيار زيباتر و بروزتر است.
با توجه به اين عکس، در کابين اين خودرو و در پشت صندليهاي جلو سعي شده تا يک فضاي اضافي قرار داده شود تا راننده و سرنشين جلو فضاي بهتري براي را براي تنظيم صندلي و راحتي داشته باشند.
البته اين خودرو يک وانت ديفرانسيل جلو خواهد بود و قطعاً در مقابل خودروهايي چون آريسان و يا حتي وانت زامياد، محدوديت حمل بار خواهد داشت اما چهره زيباتر اين خودرو و رقباي بسيار کم در اين سگمنت ميتواند موفقيت آن را نويد دهد.
اين يک دروغ 13 است؟
بله! اين عکس تنها يک رندر ديجيتالي توليد شده است و طبق روال مرسوم بين رسانههاي خودرويي، در روز 13 فروردين ماه (اول آپريل براي رسانههاي خارجي) يک دروغ رسانهاي گفته ميشود. اين يک رسم هر ساله است و در هفته گذشته نيز فولکسواگن با اعلام نام جديد خودروهاي تمام برقي خود به Voltswagen چند روزي همه را سرگرم کرد و بعد از چند روز اعلام کرد که اين تنها دروغ اول آپريل است.
درست است که اين تنها يک عکس ديجيتالي بوده اما به راستي طراحي اين خودرو براي اين سگمنت بسيار خوب بوده و اگر ايران خودرو قصد توليد آن را داشته باشد، براي استفادههاي محدود (به دليل ديفرانسيل جلو بودن) ميتواند جاي خود را به راحتي در بازار پيدا کند.