نماد آخرین خبر

بدفروش‌ترین خودروهای 500 میلیون تومانی

منبع
همراه مکانيک
بروزرسانی
بدفروش‌ترین خودروهای 500 میلیون تومانی

همراه مکانيک/ در بازار کشورمان، خودرو کالاي سرمايه‌اي محسوب مي‌شود و ارزش آن، همانند طلا و ملک در نوسان است. به همين دليل، خريد خودروهايي که در مواقع لزوم راحت به فروش برسند، براي مشتريان اهميت ويژه‌اي دارد. به همين دليل، در اين مطلب از همراه مکانيک، بدفروش‌ترين خودروهاي 500 ميليون توماني بازار پرداخته‌ايم تا شما را از خريد آن‌ها برحذر داريم.

خريد خودروهايي که در اين ليست ذکر شده‌اند، شما را با دردسرهاي مختلفي مواجه خواهد کرد. تعمير اين خودروها و نگه‌داري از آن‌ها چندان راحت نيست و قطعات يدکي آن‌ها نيز به‌سادگي يافت نمي‌شود. با اين حال بزرگترين دردسر اين اتومبيل‌ها، بدفروش بودن آن‌ها است که موجب اتلاف سرمايه مالکان مي‌شود. با ما همراه باشيد تا بدفروش‌ترين خودروهاي 500 ميليون توماني را به تفکيک مورد بررسي قرار دهيم.

ام جي 360 اتوماتيک توربو مدل 1398

خريد ام جي توسط شرکت چيني سايک و احياي آن، موجب شد تا برخي از محصولات اين برند به بازار کشورمان راه پيدا کنند. پس از عرضه مدل‌هاي مختلف ام جي به صورت وارداتي، درنهايت قرارداد مونتاژ ام جي 360 توسط آذويکو نهايي شد و در بازه کوتاهي، شاهد عرضه ام جي 360 به کشورمان بوديم.

متاسفانه فرآيند توليد و عرضه ام جي 360 چندان خوب پيش نرفت و توليد اين خودرو، پس از مدت کوتاهي متوقف شد. اکنون مصرف‌کنندگان ايراني مي‌توانند با پرداخت رقمي حدود 400 الي 500 ميليون تومان، نسخه‌هاي مختلف ام جي 360 را در اختيار بگيرند که بهترين نسخه اين خودرو، تيپ اتوماتيک توربو است.

با اين حال، خريد ام جي 360 توربو چندان عاقلانه به نظر نمي‌رسد. توليد اين خودرو، مدتي است که متوقف شده است و خبرهاي خوبي از آذويکو به گوش نمي‌رسد. از سوي ديگر، بايد توجه داشت که پيشرانه ام جي 360 از پرخوران يا توربوشارژر بهره مي‌برد و اين‌گونه موتورها، نياز به دقت بيشتري در تعمير و نگه‌داري دارند. اين اتفاق در حالي رخ مي‌دهد که خدمت‌رساني به ام جي 360 در کشورمان به‌خوبي صورت نمي‌گيرد و به نظر مي‌رسد روزبه‌روز بر مشکلات مالکان ام جي 360 در حوزه تعمير و نگه‌داري افزوده خواهد شد.

پيشنهاد مي‌شود به جاي خريد ام جي 360 توربو، بودجه خود را صرف خريد رقيب اين خودرو يعني چري آريزو 5 توربو اکسلنت کنيد. اين دو خودرو رقيب يکديگر محسوب مي‌شوند و چري آريزو 5 توربو برخلاف رقيب خود، از پشتيباني همه‌جانبه مديران خودرو برخوردار است و هم‌چنان به توليد مي‌رسد.

بي واي دي S6 مدل 1396

بي واي دي يکي از برندهاي شناخته‌شده چيني صنعت خودرو است که محصولات آن، مدتي پيش و با همکاري کارمانيا در بازار کشورمان عرضه شدند. بي واي دي S6، نخستين محصول کارمانيا از برند بي واي دي بود که به کشورمان رسيد و پس از عرضه، به رقابت با چري تيگو 5 و جک S5‌ پرداخت.

توليد و عرضه بي واي دي S6 توسط کارمانيا تا سال 1398 ادامه يافت و پس از آن، به دليل قطع همکاري‌هاي بي واي دي و کارمانيا، عرضه اين خودرو در بازار کشورمان متوقف شد. اکنون مشتريان ايراني مي‌توانند با صرف بودجه‌اي در حدود 500 ميليون تومان، نسخه‌هاي کارکرده بي واي دي S6 ساخت سال 1396 را خريداري کنند که البته انجام اين کار به‌هيچ‌عنوان توصيه نمي‌شود.

همکاري بي واي دي و کارمانيا، مدتي است که قطع شده است و به نظر نمي‌رسد در آينده خبر خوشحال‌کننده‌اي از همکاري مجدد اين دو شرکت بشنويم. توليد بي واي دي S6 نيز متوقف شده است و به‌زودي اين خودرو از يادها و خاطره‌ها پاک خواهد شد. حتي در زماني که توليد بي واي دي S6 انجام مي‌شد، اين خودرو چندان در بازار موفق ظاهر نشد. همانند ام جي 360 توربو، شبکه ارايه خدمات به بي واي دي S6 چندان گسترده نيست و مشکلاتي در حوزه دست‌يابي به قطعات و لوازم يدکي اين خودرو وجود دارد.

پيشنهاد مي‌شود به جاي خريد بي واي دي S6 مدل 1396 با قيمت نيم ميليارد تومان، اين هزينه را صرف خريد نسخه‌هاي کارکرده دو رقيب اصلي يعني چري تيگو 5 و جک S5 کنيد. مدل‌هاي کارکرده جک S5 و چري تيگو 5، ساخت سال‌هاي 1396 و 1397 با چنين بودجه‌اي در اختيار شما هستند و خريد آن‌ها نسبت به بي واي دي S6، ريسک کمتري را به‌همراه دارد.

هايما S7 دو ليتري تنفس طبيعي مدل 1396

فروش فوق‌العاده کراس‌اوورهاي چيني در بازار کشورمان، ايران خودرو را وسوسه کرد تا محصولي را در اين رده به بازار عرضه کند و به رقابت با مديران خودرو و کرمان موتور بپردازد. هايما S7، محصولي بود که ايران خودرو براي اين هدف در نظر گرفته بود؛ خودرويي از زيرشاخه فاو که با همکاري مزدا توسعه يافته بود و به امکانات رفاهي متعددي مجهز بود. با اين حال، عملکرد فني ضعيف هايما S7 در نسخه دو ليتري، اين خودرو را به‌سرعت در بازار ايران با مشکل مواجه کرد.

ايران خودرو که متوجه ايراد فني هايما S7 دو ليتري در بازار ايران شده بود، مدتي بعد نسخه فيس‌ليفت را با موتور 1.8 ليتري توربو به توليد رساند که با استقبال مشتريان مواجه شد. عرضه نسخه فيس‌ليفت و توربو سبب شد تا هايما S7 دو ليتري به حاشيه رانده شود و کمتر کسي براي خريد آن تمايل نشان دهد.

مشکل اصلي که امروزه گريبان‌گير هايما S7 دوليتري شده است، عدم تمايل مشتريان براي خريد نسخه‌هاي کارکرده اين خودرو است که سبب مي‌شود فروش هايما S7 تنفس طبيعي براي مالک با دردسرهاي مختلفي همراه شود. اکنون با بودجه‌اي در حدود 500 ميليون تومان، مي‌توانيد نسخه‌هاي کارکرده هايما S7 تنفس طبيعي ساخت سال 1396 را خريداري کنيد که البته انجام اين کار توصيه نمي‌شود و بهتر است تا بودجه خود را صرف خريد نمونه‌هاي مشابه چري تيگو 5 و جک S5 کنيد.

رنو فلوئنس دنده‌اي مدل 2015

رنو فلوئنس يکي از محصولات شرکت فرانسوي رنو است که در سال‌هاي مياني دهه 90 خورشيدي توسط نگين خودرو وارد کشورمان شد. اين خودرو سعي داشت تا خود را به‌عنوان جايگزيني مناسب براي نسل دوم رنو مگان مطرح کند؛ اما رقابت را به خودروهاي کره‌اي واگذار کرد.

اکنون مشتريان ايراني مي‌توانند با صرف بودجه‌اي حدود نيم ميليارد تومان، رنو فلوئنس را در تيپ دنده‌اي و با مدل 2015 خريداري کنند. رنو فلوئنس خودرويي کم‌استهلاک، زيبا و کارا است که با توجه به اشتراکات فني با نسل دوم رنو مگان، دردسرهاي نگه‌داري زيادي ندارد؛ با اين حال، هنگامي که تصميم بگيريد رنو فلوئنس دنده‌اي را به فروش برسانيد، مشکلات اصلي ظاهر خواهند شد.

بايد توجه داشت که توليد رنو فلوئنس در سطح جهان متوقف شده و از سوي ديگر، واردات خودرو به ايران طي دو سال گذشته ممنوع بوده است. ازاين‌رو، با خودرويي مواجه هستيد که توليد و واردات آن مدت‌ها است متوقف شده است و کمتر خريداري به آن توجه مي‌کند. از سوي ديگر، مشتريان ايراني تمايل دارند با صرف بودجه هنگفت 500 ميليون توماني، خودروهاي اتوماتيک را خريداري کنند؛ بنابراين رنو فلوئنس دنده‌اي جايگاه چندان مطلوبي را در بين گزينه‌هاي مشتريان به خود اختصاص نمي‌دهد.

سدان‌هاي اتوماتيک بسياري در بازار هستند که با صرف هزينه نيم ميليارد توماني، قادر به خريد آن‌ها هستيد که ازجمله آن‌ها، مي‌توان به چري آريزو 5 توربو، مزدا 3 مدل 1390، نيسان ماکسيما اتوماتيک مدل 1388 و تويوتا کمري مدل 2007 اشاره کرد. با اين حال، اگر به خريد خودروي دنده‌اي در محدوده قيمت 500 ميليون تومان علاقه داريد، گزينه بهتري نسبت به رنو فلوئنس دنده‌اي براي شما وجود ندارد.

کلام آخر: خوب، بد، کند!
به غير از گزينه‌هايي که در متن به آن‌ها اشاره شد، هيونداي i30 مدل 2012 و ميتسوبيشي ميراژ 2018 نيز جزو بدفروش‌ترين خودروهاي 500 ميليون توماني طبقه‌بندي مي‌شوند؛ البته بايد توجه داشت که بسياري از اين اتومبيل‌ها، خودروهايي خوب هستند که بنا بر شرايط بازار، به مشکل بدفروشي دچار شده‌اند.

از سوي ديگر، برخي خودروها در اين بازه وجود دارد که انتخاب بدي براي مشتريان محسوب مي‌شوند. خريد آن‌ها به‌وضوح مشکلات بسياري را براي مالک به‌همراه مي‌آورد و بعيد است خريدار بتواند به‌راحتي از شر آن‌ها خلاص شود.

درنهايت، بايد به خودروهاي کندي اشاره کرد که عمده علت شکست آن‌ها در بازار، قواي فني ضعيف و شتاب نه‌چندان مطلوب اين خودروها بوده است. چه کسي دوست دارد خودرويي نيم ميلياردي بخرد که در مسير مستقيم، از سمند ضعيف‌تر ظاهر مي‌شود‌؟ قطعا هيچ کس علاقه‌مند به خريد چنين خودرويي نيست و مالکان خودروهاي کند هنگام فروش آن‌ها، با مشکل مواجه خواهند شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره