برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مقایسه هیوندای i10 با رنو سیمبل

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
مقایسه هیوندای i10 با رنو سیمبل

باشگاه خبرنگاران/ يکي از مقايسه‌هاي خودرويي پر مخاطب بازار، هيونداي i10 با رنو سيمبل است. تا چندين سال پيش خريد خودرو کاري آسان به‌شمار مي‌آمد، اما پيشرفت اين صنعت که با آمدن مدل‌هاي گوناگون در سگمنت‌هاي مختلف همراه شد، کار خريد و انتخاب را براي خريداران کمي دشوار کرد. امکانات رفاهي فراوان، طراحي‌هاي متفاوت و مشخصات فني گوناگون، پارامتر‌هايي است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار ترديد کند.

معرفي هيونداي i۱۰:

هيونداي i۱۰، خودرويي ساخت کشور کره جنوبي است که در سال ۲۰۱۷ طراحي شد و در آن از يک موتور ۴ سيلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور اين خودرو ۱۲۴۸ سي‌سي است و به همين دليل حداکثر قدرت آن ۸۶ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقيقه است. بررسي‌هاي فني نشان مي‌دهد که نهايت گشتاور اين خودرو ۱۲۱ نيوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقيقه است.

مقايسه هيونداي i10 با رنو سيمبل + مشخصات فني

در سيستم حرکتي آن از يک جعبه دنده ۴ سرعته خودکار تيپ ترونيک استفاده شده است. جالب است بدانيد که اين خودرو مي‌تواند حداکثر سرعت ۱۶۶ کيلومتر در ساعت به شما هديه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کيلومتر در ساعت براي آن ۱۳.۸ ثانيه است. مصرف سوخت ترکيبي در اين خودرو ۶.۲ ليتر در هر ۱۰۰ کيلومتر است و حجم باک آن ۴۰ ليتر است.

مقايسه هيونداي i10 با رنو سيمبل + مشخصات فني

از جمله امکانات اين خودرو مي توان به رينگ ۱۵ اينچ آلومينيومي، فرمان برقي (MDPS)، آينه الکتروکروميک، سنسور پارک عقب، چراغ مه شکن جلو و عقب، کامپيوتر سفري، تهويه مطبوع اتوماتيک، سيستم کنترل ايستايي در سربالايي (HAC)، چراغ روشنايي روز (Day Light) و تريم داخلي دو رنگ اشاره کرد.

مقايسه هيونداي i10 با رنو سيمبل + مشخصات فني

معرفي رنو سيمبل:

رنو سيمبل، خودرويي ساخت کشور فرانسه است که در سال ۲۰۱۳ طراحي شد و در آن از يک موتور ۴ سيلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور اين خودرو ۱۵۹۸ سي‌سي است و به همين دليل حداکثر قدرت آن ۱۰۵ اسب بخار در ۵۰۰ و ۷۵۰ دور در دقيقه است. بررسي‌هاي فني نشان مي‌دهد که نهايت گشتاور اين خودرو ۱۴۵ نيوتن متر در ۳۰۰۰ و ۷۵۰ دور در دقيقه است.

مقايسه هيونداي i10 با رنو سيمبل + مشخصات فني

در سيستم حرکتي آن از يک جعبه دنده ۴ سرعته خودکار استفاده شده است، جالب است بدانيد که اين خودرو مي‌تواند حداکثر سرعت ۱۷۵ کيلومتر در ساعت به شما هديه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کيلومتر در ساعت براي آن ۱۰.۱ ثانيه است. مصرف سوخت ترکيبي در اين خودرو ۵.۸ ليتر در هر ۱۰۰ کيلومتر است و حجم باک آن ۵۰ ليتر است.

مقايسه هيونداي i10 با رنو سيمبل + مشخصات فني

از جمله امکانات اين خودرو مي توان به تنظيم کننده عمودي صندلي رانند، برف پاک کن تناوبي، گل پخش کن، آيينه‌هاي بغل برقي، فرمان هيدروليک،  ريموت کنترل، گرم کن شيشه عقب تايمردار، آيينه‌هاي بغل و دستگيره درب‌ها همرنگ بدنه، کروز کنترل، صفحه نمايش اطلاعات،  صفحه نمايش دماي بيرون، رينگ آلومينيومي، چراغ مه شکن جلو، سنسور عقب، تهويه مطبوع خودکار، چراغ مخصوص روز اشاره کرد.

مقايسه هيونداي i10 با رنو سيمبل + مشخصات فني

خودرو
هيونداي i10رنو سيمبل
کشور سازنده
کره جنوبيفرانسه
سال (طراحي)
20172013
موتور
4 سيلندر 16 سوپاپه4 سيلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1248سي سي1598سي سي
حداکثر قدرت
86 اسب بخار در 6000 دور در دقيقه105 اسب بخار در 5750 دور در دقيقه
حداکثر گشتاور
121 نيوتن متر در 4000 دور در دقيقه145 نيوتن متر در 3750 دور در دقيقه
جعبه دنده
4 سرعته خودکار تيپ ترونيک4 سرعته خودکار
شتاب 0 تا 100
13.8 ثانيه10.1 ثانيه
حداکثر سرعت
166 کيلومتر در ساعت175 کيلومتر در ساعت
وزن
1046 کيلوگرم1081 کيلوگرم
اندازه (ميليمتر)
3665 طول - 1660 عرض - 1500 ارتفاع4348 طول - 1733 عرض - 2634 ارتفاع
فاصله بين دو محور
2385 ميليمتر2634 ميليمتر
مصرف سوخت ترکيبي
6.2 ليتر در هر صد کيلومتر5.8 ليتر در هر صد کيلومتر
حجم باک
40 ليتر50 ليتر
استاندارد آلايندگي
يورو 6يورو 5
ترمز و پايداري
ترمز جلو ديسکي خنک شونده و عقب ديسکي – ABS – EBD - سيستم کنترل پايداري الکترونيکي (ESC)جلو ديسکي و عقب کاسه اي – ABS
کيسه هوا
کيسه هواي راننده و سرنشين جلو (2 کيسه هوا)کيسه ايمني هوا راننده و سرنشين جلو
سيستم صوتي
داراي 4 بلندگو - سيستم پخش MP3 - کنترل سيستم صوتي از روي فرمانکنترل سيستم صوتي کنار فرمان – مانيتور 7 اينچي (نمونه کامل تر)

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar