پردهبرداری رسمی از فیات تورو ۲۰۲۲ فیسلیفت
پدال/ گروه استلانتيس به تازگي نسخه فيس ليفت شده از پيکاپ کوچک فيات تورو توليد برزيل را معرفي کرده است. اين پيکاپ يوني بادي از سال ۲۰۱۶ تاکنون در بازار آمريکاي لاتين عرضه شده و احتمالاً ميدانيد که اين خودرو به عنوان رم ۱۰۰۰ نيز توليد ميشود. با طول و پهناي ۴۹۱۵ و ۱۸۴۴ ميليمتري، فيات تورو اندکي کوتاهتر و کمعرض تر از هيونداي سانتاکروز جديد ميباشد.
البته اين دو خودرو رقيب هم نيستند زيرا فيات تورو با نشان رم در بازار آمريکا عرضه نخواهد شد. برخي بهبودهاي اين خودرو براي سال ۲۰۲۲ شامل چراغهاي جلوي جدا است که در آن بخش بالايي داراي تنظيمات تمام LED براي چراغهاي راهنما و ديلايت ها ميباشد. مه شکنها نيز بهبود يافتهاند و چراغهاي اصلي نازکتر از قبل بوده و در تريم هاي فول تر از نوع LED هستند.
تغيير واضحتر تورو فيس ليفت به جلوپنجره آن مربوط ميشود که هماکنون داراي لوگوي فيات با نوشتههاي بزرگ ميباشد. اين امر به منظور هماهنگي با ديگر محصولات اخير فيات شامل پيکاپ کوچکتر استرادا انجام شده است. رينگهاي جديد با ابعاد ۱۶ تا ۱۸ اينچي نيز جزو ديگر بهبودهاي اين پيکاپ محسوب ميشوند.
اگرچه تغييرات رخ داده در بدنه خيلي چشمگير نيستند اما کابين داستان ديگري دارد. تغيير اصلي اين بخش به نمايشگر عمودي ۱۰.۱ اينچي مربوط ميشود که مشابه نمونههاي بکار رفته در پيکاپ هاي رم ميباشد. البته اين نمايشگر در تريم هاي فول تر وجود داشته و نسخههاي سادهتر از نمايشگرهاي ۷ يا ۸.۴ اينچي استفاده ميکنند. شايان ذکر است حتي نسخه پايه تورو ۲۰۲۲ نيز به پشت آمپرهاي ديجيتالي ۷ اينچي مجهز شده است.
فيات همچنين تغييرات فني قابلملاحظهاي را اعمال کرده و يک پيشرانه جديد ۱.۳ ليتري توربو با سوخت بنزين و اتانول را در نظر گرفته است. اين پيشرانه قدرت ۱۸۵ اسب بخاري و گشتاور ۲۷۰ نيوتون متري داشته و با يک گيربکس ۶ سرعته اتوماتيک همکاري ميکند.
تورو ۲۰۲۲ بهصورت تک و دو ديفرانسيل عرضه ميشود. قويترين نسخه اين خودرو به پيشرانه ۲ ليتري توربوديزل با خروجي ۱۷۰ اسبي و گشتاور ۳۵۰ نيوتون متري مجهز بوده و گيربکس ۹ سرعته اتوماتيک نيرو را به تمامي چرخ ها ميفرستد.
فيات تورو فيس ليفت هماکنون با تريم هاي اندورانس، فريدام، ولکانو، رنچ و اولترا در بازار برزيل عرضه شده است. قيمت اين خودرو از ۲۱ هزار دلار شروع شده و به ۳۴۴۰۰ دلار هم ميرسد.