برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

جیمز باند چینی با قلب الکتریکی!/ هایکان 007 چگونه خودرویی است؟

منبع
عصر ايران
بروزرسانی
جیمز باند چینی با قلب الکتریکی!/ هایکان 007 چگونه خودرویی است؟

عصر ايران/ هايکان برند خودرويي فعال در کشور چين است که به عنوان زيرمجموعه اي از ائتلاف گاگ-نيو شناخته مي شود و در زمينه توليد خودروهايي الکتريکي از سال 2019 فعاليت دارد. دفتر مرکزي اين برند در گوانگژو قرار دارد.

يکي از محصولات شاخص هايکان، کراس اووري با نام 007 است که در بازار چين بين 40 تا 61 هزار دلار قيمت دارد.

طراحي خودرو
در طراحي اين خودرو تلاش شده تا ظاهري آينده نگر براي آن تعريف شود. از اين رو در قسمت دماغه چراغ هاي اصلي جلو با الگوي متفاوت، و بامپر(سپر) يکپارچه به خوبي هماهنگ شده اند. دستگيره درب ها از نوع مخفي(پاپ آپ) هستند.

خودرو از منظر ابعاد برابر با 4879 ميليمتر در طول، 1937  ميليمتر در عرض و 1680 ميليمتر در ارتفاع توسعه يافته است. فاصله بين محورهاي آن نيز برابر با 2919 ميليمتر است. ارتفاع از سطح زمين 150 ميليمتر و وزن خالص با توجه به تريم از 1920 تا 2030 کيلوگرم محاسبه شده است.

رينگ ها در اندازه هاي 19 و 20 اينچي ارائه مي شوند.

چراغ هاي اصلي عقب نيز کاملا به سبک الگوي مشهور کاديلاک طراحي شده است.

 

پيشرانه الکتريکي
به عنوان يک محصول پاک از پيشرانه الکتريکي استفاده مي کند. در تمامي تريم هاي هايکان 007 يک موتور الکتريکي در ارتباط با محور جلو فعال است اما توان آن در تريم پايه 135 کيلووات و در مدل بالاتر 150 کيلووات است. گشتاور تمامي مدل ها برابر با 350 نيوتن متر است.

اين مجموعه با جعبه دنده تک سرعته هماهنگ مي شود.

در بخش باتري از نوع ليتيومي استفاده شده که در ظرفيت هاي 73 و 93 کيلووات ساعت ارائه مي شود. برد حرکتي خودرو نيز به ترتيب 523 و 643 کيلومتر محاسبه شده است.

زمان لازم براي باتري ضعيف تر 6.2 ساعت و در باتري قويتر 8 ساعت اعلام شده است.

سيستم ترمز در تمامي چرخ ها ديسکي است.

 

کابين و ايمني خودرو
کابين 007 با ساير محصولات فناورانه چيني تفاوت دارد که بيشتر شامل مدل جديد نمايشگر ديجيتال اطلاعات کيلومتر، نمايشگر سيستم سرگرمي و نمايشگر سوم ديجيتال مي شود که شبيه به يک نوت بوک در سمت راست راننده قرار گرفته اند.

از امکانات کابين مي توان به: سيستم تهويه اتوماتيک، دسترسي تنظيمي مستقل به سيستم تهويه براي رديف عقب، استارت دکمه اي، درب صندوق الکتريکي با سيستم بازشونده بدون دخالت دست، نورپردازي هوشمند داخلي، ناوبري ماهواره اي، پشتيباني از فرمان هاي صوتي، بلوتوث، يو اس بي-سي، تنظيم الکتريکي صندلي ها، حافظه صندلي، استراحتگاه دست عقب و جلو، پاور ويندوز جلو و عقب، اسکاي روف الکتريکي پانوراميک، آينه هاي الکتريکي مجهز به گرمکن/ حافظه/ جمع شونده اتوماتيک و سنسور باران اشاره کرد.

در بخش ايمني نيز مواردي شامل: رادار پارک جلو و عقب، دوربين 360 درجه، نشانگر باد لاستيک، اي  بي اس، ايي بي ديي، پايداري الکترونيکي، کروز کنترل تطبيقي، ورود بدون کليد، دستيار ترمز، ترمز پارک اتوماتيک، دستيار حرکت در سربالايي و سرپاييني، نمايش نقاط کور ديد راننده، سيستم پارک اتوماتيک، ايزوفيکس، هدلايت اتوماتيک، نور پايين اتوماتيک، ايربگ جلو و سرنشين، ايربگ جانبي جلو و عقب و ... اشاره کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar