نماد آخرین خبر

یودو Pi1؛ کراس اوور الکتریکی کوچک از کمپانی جوان چینی

منبع
عصر ايران
بروزرسانی
یودو Pi1؛ کراس اوور الکتریکی کوچک از کمپانی جوان چینی

عصر ايران/ "يودو اوتو" کمپاني چيني توليدکننده خودروهاي الکتريکي است که سابقه تاسيس آن به 2017 ميلادي باز مي گردد. يودو زير مجموعه اي از فوجيان موتورز گروپ است که زير مجموعه شناخته شده تري مانند ساوايست را نيز(50 درصد سهام) شامل مي شود.

ابعاد
Pi 1 يکي از کراس اوورهاي کوچک يودو است که در بازار چين از 16 تا 21 هزار دلار قيمت دارد. همانطور که در تصاوير مشاهده مي کنيد، از منظر ظاهري طراحي بسيار ساده اي دارد که برابر با 4010 ميليمتر در طول، 1729 ميليمتر در عرض و 1621 ميليمتر در ارتفاع توسعه يافته است. فاصله بين محورهاي آن نيز برابر با 2460 ميليمتر است. وزن خالص خودرو نيز 1380 تا 1410 کيلوگرم محاسبه شده است.

پيشرانه
پي آي وان با دو موتور الکتريکي متفاوت پيش روي مشتري قرار مي گيرد که يکي نمونه 90 کيلوواتي (120 اسب بخار) با گشتاور 270 نيوتن متر است. اين مدل مجهز به باتري 49.8 کيلووات ساعت شده که برد حرکتي 426 کيلومتر را در اختيار کاربر قرار مي دهد. زمان لازم براي شارژ باتري 8 ساعت و بيشينه سرعت برابر با 105 کيلومتر برساعت محاسبه شده است. البته در صورت استفاده از شارژر پرقدرت و با توجه به پشتيباني از فناوري شارژ سريع، طي 30 دقيقه ظرفيت باتري از 30 با 80 درصد مي رسد.

در تريم با موتور الکتريکي قويتر، خودرو طي 12 ثانيه از حالت توقف به سرعت 100 کيلومتر برساعت مي رسد.

اما در تريم ضعيف تر از موتور 55 کيلوواتي(74 اسب بخار) با گشتاور 170 نيوتن متر استفاده شده است. باتري اين تريم 38.5 کيلووات ساعت و برد حرکتي 301 کيلومتر گزارش شده است.

در بخش جعبه دنده از نمونه تک سرعته که با محور جلو ارتباط دارد، استفاده شده است.

سيستم ترمز در تمامي چرخ ها ديسکي است و رينگ ها در حالت استاندارد 16 اينچي هستند.

 

کابين
اين قسمت طراحي بسيار ساده اي دارد و کيفيت مواد اوليه نيز سطح چندان بالايي را به نمايش نمي گذارد اما در عين سادگي جزئيات خلاقانه جانمايي و مونتاژ شده اند. از امکانات کابين مي توان به سيستم تهويه اتوماتيک، استارت دکمه اي، ناوبري ماهواره اي، بلوتوث، نمايشگر اطلاعات کيلومتر با طراحي متفاوت، نمايشگر مجزاي لمسي، پاور ويندوز جلو و عقب، 4جي هات اسپات، پشتيباني از نرم افزار اختصاصي تلفن همراه، جي پي اس، پشتيباني از فرمان هاي صوتي، نمايشگر هدآپ، سيستم صوتي با 6 اسپيکر، برف پاک کن عقب و ... اشاره کرد.

در بخش ايمني نيز مواردي مانند: ورود بدون کليد، سيستم ترمز پارک الکترونيک، رادار پارک عقب، اي بي اس، ايي بي ديي، دستيار حرکت در سربالايي، ايزوفيکس، ايربگ راننده و سرنشين جلو قابل اشاره است.

برخي از اين امکانات به عنوان آپشن ارائه مي شوند.

 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar