نماد آخرین خبر

آزمایش برنامه Assist Clean تویوتا برای مطابقت ۱۰۰ درصدی با برق تجدیدپذیر

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
آزمایش برنامه Assist Clean تویوتا برای مطابقت ۱۰۰ درصدی با برق تجدیدپذیر

باشگاه خبرنگاران/ شرکت تويوتا برنامه Assist Clean را براي مطابقت ۱۰۰ درصدي با برق تجديدپذير براي دارندگان خودرو‌هاي Prius Prime و RAV 4 Prime آزمايش مي‌کند.

شرکت تويوتا ابتکار جديدي را تحت عنوان Clean Assist Program خرج کرده که به صاحبان خودرو‌هاي Prius Prime و RAV۴ Prime در کاليفرنيا اين امکان را مي‌دهد که ۱۰۰ درصد فعاليت شارژ خود را با برق تجديدپذير مطابقت دهند.

همانطور که تويوتا توضيح داده، اتصال خودرو به معناي دريافت انرژي از شبکه است و گرچه شبکه مقداري انرژي از نيروگاه‌هاي خورشيدي و بادي مي‌گيرد، اما هنوز هم بيشتر انرژي را از ذغال سنگ و ساير منابع مبتني بر سوخت فسيلي دريافت مي‌کند. برنامه Assist Clean راهي به افراد مي‌دهد تا مصرف برق خود را از خانه، محل کار يا هرجاي ديگري تامين کنند.

مشارکت مالکان خودرو‌هاي Prius Prime و RAV۴ Prime براي ابتکار عمل ضروري نخواهد بود، اما آن‌ها بايد از طريق برنامه تويوتا شرکت کنند. دليل آن هم اين است که خودروساز از اين برنامه براي رديابي ميزان مصرف برق شرکت کنندگان در هنگام شارژ استفاده خواهد کرد، بنابراين مي‌تواند مقدار معادل انرژي تجديدپذير را توليد يا خريداري کند. اين REC‌ها (Renewable Energy Certificates يا گواهينامه‌هاي انرژي تجديد پذير) بخشي از يک برنامه EPA است و گواهي مي‌دهد که يک وسيله نقليه با استفاده از انرژي تجديد پذير شارژ مي‌شود.



کاربرد برنامه Clean Assist شرکت تويوتا
تويوتا شواهدي مبني بر مطابقت فعاليت شارژ با برق بدون کربن را به هيئت منابع هوايي کاليفرنيا ارسال مي‌کند. سپس درآمد حاصله براي ترويج برق رساني خودرو و خريد REC‌هاي بيشتر صرف خواهد شد. هدف برنامه Clean Assist اين است که "توليد گاز‌هاي گلخانه‌اي حمل و نقل در کاليفرنيا را، با استفاده از برق تجديدپذير براي شارژ خودرو‌هاي برقي کاهش دهد. "

در حالي که اين برنامه براي مالک هيچ هزينه‌اي ندارد، آن‌ها به هر دليلي مي‌توانند در هر زمان که بخواهند از آن انصراف دهند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar