نماد آخرین خبر

مدیر طراحی دایملر: تغییر ماهیت مرسدس بنز از خودروسازی به سبک زندگی

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
مدیر طراحی دایملر: تغییر ماهیت مرسدس بنز از خودروسازی به سبک زندگی

ديجياتو/ دايملر اين روزها مشغول بازنگري در کسب و کار خود بوده و قصد دارد استراتژي جديدي را در پيش بگيرد. اين استراتژي شامل مواردي مثل روابط عميق‎‌تر با ديگر شرکت‌ها، بازنگري نسبت به فعاليت‌هاي برند اسمارت و تبديل مرسدس بنز به چيزي فراتر از يک کمپاني خودروساز مي‌شود.

گوردون واگنر مدير دپارتمان طراحي دايملر بر اين باور است مرسدس بنز در حال حاضر هم يک برند فعال در زمينه سبک زندگي است و توليد خودرو تنها بخشي از فعاليت‌هاي آن را در بر مي‌گيرد.

در مصاحبه اخيري که آقاي واگنر از طريق اسکايپ با يکي از خبرنگاران فوربس داشته، وي از تبديل شدن مرسدس بنز به يک برند لوکس در حوزه سبک زندگي خبر داده است. به گفته آقاي واگنر، مرسدس بنز اينک طيف گسترده اي از محصولات لوکس را ارايه مي‌کند که در بين آنها از خودروهاي الکتريکي کوچک شهري گرفته تا ليموزين‌هاي مايباخ حضور دارند.

آقاي واگنر که سکان هدايت دپارتمان طراحي مرسدس بنز را نيز در اختيار دارد، در مصاحبه خود افزوده:

من خودمان را تنها يک شرکت خودروسازي نمي‌بينم، بلکه ما بيشتر يک برند فعال در حوزه سبک زندگي لوکس هستيم، چرا که محصولاتمان وراي خودروها هستند. ما در ليست برندهاي تاثيرگذار سبک زندگي حضور داريم و روياي ما براي ده سال آينده، تبديل مرسدس به محبوب‌ترين برند لوکس است. مي‌دانيم که ما اين پتانسيل را داريم و براي دستيابي به آن هدف بايد از طراحي و ايجاد ارتباط عاطفي کمک بگيريم. اين امر هم تنها به واسطه محصولات ميسر نمي‌شود و نيازمند يک اکوسيستم است.

آقاي واگنر در ادامه مصاحبه خود تصريح کرده کانسپت‌هاي برقي مرسدس بنز هنگام ورود به فاز توليد تحت برند EQ کمترين تغييرات را خواهند داشت. آنطور که اين طراح ۵۲ ساله آلماني اعلام کرده، مدل‌هاي متعلق به خانواده ويژن (Vision) تقريبا ۸۰ درصد از ويژگي‌هاي ظاهري خود را حفظ خواهند نمود.

گفتني است در سال‌هاي اخير انتقادات از زبان طراحي محصولات مرسدس بنز افزايش يافته و برخي از طرفداران متعصب اين برند چندان با رويه اتخاذ شده از سوي اشتوتگارتي‌ها موافق نيستند. با نزديک شدن به زمان رونمايي از نسل جديد S کلاس و انتشار تصاوير جاسوسي از نمونه‌هاي در حال تست اين خودرو، آقاي واگنر بيش از هر زمان ديگري با سيل انتقاد طرفداران مرسدس بنز روبرو شده است.

با توجه به اينکه مديران دايملر و آقاي واگنر دوست دارند ماهيت برند مرسدس بنز را تغيير دهند، به احتمال زياد در آينده اختلاف عقيده مديران و طرفداران مرسدس بنز به اوج خواهد رسيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره