برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

هیوندای مشخصات فنی دو مدل برقی آیونیک ۶ و ۷ را منتشر کرد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
هیوندای مشخصات فنی دو مدل برقی آیونیک ۶ و ۷ را منتشر کرد

ديجياتو/ هيونداي در جريان معرفي آيونيک ۵ براي بازار آمريکا، در يک اقدام غيرمنتظره مشخصات فني دو مدل ديگر از اين خانواده را منتشر کرد. همانطور که از قبل نيز مشخص بود، در نامگذاري اين دو مدل هم از اعداد استفاده شده و به ترتيب آيونيک ۶ و آيونيک ۷ نام خواهند داشت؛ اين مدل‌ها به ترتيب در دسته سدان‌ها و خودروهاي شاسي‌بلند جاي مي‌گيرند.

به گفته هيونداي سدان آيونيک ۶ اواخر سال ۲۰۲۲ از راه رسيده و نقش پرچمدار ثانويه توليد انبوه را ايفا خواهد کرد. اين خودرو در حقيقت جايگزين آيونيک اصلي محسوب شده و هيونداي قبلا پيش‌نمايشي از آن را در قالب کانسپت پرافسي (Prophecy) ارائه کرده است. طبق انتظار آيونيک ۶ بر مبناي پلتفرم اختصاصي eGMP توسعه يافته و انرژي‌بخش آن پک باتري ۷۳ کيلووات ساعتي خواهد بود. هيونداي مي‌گويد اين پک باتري، تا ۳۰۰ مايل (۴۸۳ کيلومتر) مسافت، دوام مي‌آورد.

سدان برقي آيونيک ۶ با دو پيشرانه متفاوت راهي بازار خواهد شد. در مدل پايه، اين اتومبيل نيروي خود را از پيشرانه تک موتوره با ۲۱۵ اسب بخار قدرت دريافت خواهد کرد. اما در مدل قوي‌تر، پيشرانه از نوع دو موتوره بوده و در مجموع قدرتي برابر با ۳۰۸ اسب بخار دارد.

اما شاسي‌بلند يا به عبارت بهتر کراس‌اوور آيونيک ۷ در اوايل سال ۲۰۲۴ رونمايي خواهد شد. اين کراس‌اوور از نظر ابعاد مشابه با مدل پاليسيد بوده و در دو نسخه شش و هفت نفره به فروش خواهد رسيد.

آنطور که هيونداي اعلام کرده، آيونيک ۷ با سيستم تمام‌چرخ محرک قابل انتخاب خواهد بود. پيشرانه دو موتوره اين نسخه ۳۰۷ اسب بخار قدرت داشته و از طريق پک باتري ۱۰۰ کيلووات ساعتي تغذيه خواهد شد. اين نسخه از آيونيک ۷ با شارژ کامل خواهد توانست ۳۰۰ مايل (۴۸۳ کيلومتر) مسافت را پشت سر بگذارد.

با توجه به افزايش محبوبيت خودروهاي پيکاپ و شاسي‌بلند در بازار ايالات متحده از يک سو و استقبال خوب مشتريان از سدان‌ها و هاچبک‌هاي الکتريکي از سوي ديگر، هيونداي اميدوار است آيونيک ۷ به مدلي موفق تبديل شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar