برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سوپراسپرت‌ها الکتریکی می‌شوند، بحران از دست دادن صدای ابرخودروها!

منبع
خودرو بانک
بروزرسانی
سوپراسپرت‌ها الکتریکی می‌شوند، بحران از دست دادن صدای ابرخودروها!

خودرو بانک/ روند الکتريکي‌سازي خطوط توليد خودروسازان، اين روزها جهاني شده است و بسياري از شرکت‌هاي خودروساز اعلام کرده‌اند که در آينده نزديک تنها محصولات پلاگين هيبريدي و الکتريکي را به توليد خواهد رساند. لامبورگيني نيز يکي از خودروسازان جديدي است که اعلام کرد به زودي بر توليد خودروهاي مدرن و پاک تمرکز خواهد کرد.

بنابر اعلام رسمي اين شرکت، لامبورگيني 1.5 ميليارد يورو براي توسعه خط توليد خود در نظر گرفته است تا ميزان انتشار گازهاي آلاينده اين محصولات را تا سال 2025 به نصف کاهش دهد. اکثر خودروهاي برند لامبورگيني به زودي پلاگين هيبريدي خواهند شد و چهار نسخه تمام الکتريکي نيز توسط اين شرکت به بازار عرضه خواهند شد.

با وجود حمايت‌هايي که از توليد خودروهاي پلاگين هيبريدي و الکتريکي صورت مي‌گيرد، تبديل سوپراسپرت‌هاي قدرتمند به خودروهاي پاک موجب نگراني خودرو دوستان شده است. در صورتي که محصولات لامبورگيني از پيشرانه‌هاي حجيم درون‌سوز استفاده نکنند، ديگر شاهد نواي روح‌انگيز غرش اگزوز نخواهيم بود.

علاوه بر لامبورگيني، ديگر برندهاي مشهور اروپايي نيز روندي مشابه را در پيش خواهند گرفت. آئودي و فراري دو برند اروپايي ديگر هستند که محصولات خود را به زودي تنها با پيشرانه الکتريکي يا پلاگين هيبريدي به بازار عرضه خواهند کرد.

علاوه بر فقدان موتورهاي درون‌سوز، عامل ديگري نيز انتشار صداي ابرخودروها را محدود خواهد کرد. اين عامل تشديد مقررات انتشار صداي خودروها است که آيين‌نامه آن توسط توسط کميسيون اقتصادي سازمان ملل متحد تدوين شده است. اروپا سخت‌گير ترين منطقه جهان در زمينه اجرايي کردن اين قوانين است، در حالي‌که ايالات متحده و ژاپن هنوز برنامه‌اي را براي اجرايي کردن قوانين مربوط به ميزان توليد صدا اعلام نکرده‌اند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar