بنتلی کانتیننتال GT3 پایکس پیک، هیولایی پرقدرت با بالی بزرگ!

پدال/ تيم بنتلي آماده استفاده از کانتيننتال GT3 در مسابقات بينالمللي تپه نوردي پايکس پيک ميشود و به تازگي اطلاعات جديدي از اين خودروي مسابقهاي منتشر شده است. هدف بريتانياييها ثبت رکورد جديدي در کلاس تايم اتک ۱ ميباشد.
اين خودروي خاص از پيشرانه ۸ سيلندر ۴ ليتري توئين توربو استفاده ميکند. اين پيشرانه با سوخت تجديد پذير کار ميکند. نيروگاه آهنين ياد شده قدرت فراتر از ۷۵۰ اسب بخاري و گشتاور ۱۰۰۰ نيوتون متري توليد ميکند هرچند تيم بنتلي قول داده قدرت بيشتري را براي مسابقات استخراج کند.
بهبودهاي رخ داده در اين پيشرانه نسبت به نسخه استاندارد شامل پيستونها و ياتاقانهاي جديد هستند. توربوها نيز بزرگتر شده و با بوست ۲.۲ بار کار ميکنند. منيفولد جذب نيز از نوع فيبر کربني است. به اين موارد بايد اگزوز منحصربهفرد آکراپوويچ با اينکونل و خروجيهاي پشت چرخ هاي جلو را اضافه کرد.
اين تيم همچنين يک سيستم خنککنندگي دوم در قسمت عقب را تعبيه کرده که شامل واترپمپ مخصوص و دوم ميباشد. مجاري هوا نيز هواي خنک را به رادياتور پشتي ميفرستند.
اين پيشرانه از سوخت مسابقهاي تجديد پذير ۹۸-RON استفاده ميکند. اين سوخت ترکيبي از سوختهاي سوختهاي زيستي مختص موتور اسپورت ميباشد.
گيربکس بکار رفته در اين خودرو مشابه نمونه عادي کانتيننتال GT3 ميباشد هرچند ميللنگ براي دوام بيشتر بزرگتر شده است.
کانتيننتال GT3 آماده شده براي مسابقات پايکس پيک ۳۰ درصد داون فورس بيشتري توليد ميکند. بنتلي ميگويد اين خودرو داراي بال عقب بزرگتري نسبت به تمامي رقباي حاضر در اين مسابقات ميباشد. همچنين يک ديفيوزر عقب نيز در نظر گرفته شده است. در بخش جلو هم اسپليتر متفاوتي به چشم ميخورد.
بنتلي براي راندن اين خودرو از ريس ميلن که دارنده سه عنوان قهرماني در پايکس پيک ميباشد دعوت کرده است. او همچنين تجربه رانندگي با بنتايگا ۱۲ سيلندر در مسابقات سال ۲۰۱۸ و کانتيننتال GT در سال ۲۰۱۹ را دارد. او براي ثبت رکورد در کلاس تايم اتک ۱ بايد زماني بهتر از ۹ دقيقه و ۳۶ ثانيه را بر جاي بگذارد.