درگ پورشه پانامرا توربو S هیبریدی، نیسان GT-R نیسمو و آئودی RS6
پدال/ آيا نيسان GT-R پير ميتواند حريف جديدترين محصولات پرفورمنس آئودي و پورشه شوند؟ براي فهميدن پاسخ اين سؤال، تيم کارواو اين گودزيلاي ژاپني را در برابر آئودي RS6 و پورشه پانامرا توربو S هيبريدي قرار داده است. آيا خودرويي که زمان عرضهٔ اولين گوشي آيفون، به بازار آمده هنوز هم در درگ ميتواند جديدترين ساختههاي آلمانها را مغلوب کند؟ در ادامه خواهيم فهميد.
نيسان GT-R در سال ۲۰۰۷ به بازار آمد و از آن زمان براي سريعتر و راحتتر شدن، بهطور مداوم پيشرفتهايي داشته است. اين بهروزرسانيها موجب شده اين سوپراسپرت ژاپني عليرغم سن بالا همچنان خودرويي قابلتوجه باشد و بتواند با رقباي مدرنتر رقابت کند. زماني که GT-R معرفي شد، به معيار جديدي تبديل گشت که همهٔ سوپراسپرتها با آن سنجيده ميشدند. حال امروز که چهارده سال از آن زمان گذشته، خودروهاي پرفورمنس براي اينکه خود را ثابت کنند هنوز هم در مسابقات درگ به مصاف GT-R نيسموي ۶۰۰ اسب بخاري ميروند.
يکي از رقباي گودزيلا در اين درگ يعني آئودي RS6 هم دقيقاً مثل حريف ژاپني ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد اما اين نيرو را از يک موتور ۴ ليتري V8 توئين توربو ميگيرد. يک گيربکس هشت سرعتهٔ اتوماتيک و سامانهٔ کواترو هم نيروي موتور را به هر چهارچرخ ميرسانند تا RS6 را به يک سوپر استيشن تبديل کنند؛ و نهايتاً قويترين خودروي اين جمع هم پورشه پانامرا توربو S هيبريدي با قواي محرکهٔ ۴ ليتري V8 توئين توربوي هيبريدي است که ۷۰۰ اسب بخار قدرت توليد ميکند. خب با اين تفاسير، کدام خودرو پيروز رقابت جذاب کارواو خواهد بود؟ پاسخ را در ويدئو تماشا کنيد.
مشخصات فني
آئودي RS6 | نيسان GT-R نيسمو | پورشه پانامرا توربو S هيبريدي | |
پيشرانه | ۴ ليتري V8 توئين توربو | ۳.۸ ليتري V6 توئين توربو | ۴ ليتري V8 توئين توربو هيبريدي |
قدرت | ۶۰۰ اسب بخار | ۶۰۰ اسب بخار | ۷۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۰۰ نيوتن متر | ۶۵۰ نيوتن متر | ۸۷۰ نيوتن متر |
گيربکس | ۸ سرعته اتوماتيک | ۶ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۰۷۵ کيلوگرم | ۱,۷۴۵ کيلوگرم | ۲۳۵۰ کيلوگرم |
قيمت | ۹۴,۵۰۰ پوند | ۱۵۰,۰۰۰ پوند | ۱۴۰,۱۳۰ پوند |