برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
خودرو

درگ پورشه پانامرا توربو S هیبریدی، نیسان GT-R نیسمو و آئودی RS6

منبع
پدال
بروزرسانی

پدال/ آيا نيسان GT-R پير مي‌تواند حريف جديدترين محصولات پرفورمنس آئودي و پورشه شوند؟ براي فهميدن پاسخ اين سؤال، تيم کارواو اين گودزيلاي ژاپني را در برابر آئودي RS6 و پورشه پانامرا توربو S هيبريدي قرار داده است. آيا خودرويي که زمان عرضهٔ اولين گوشي آيفون، به بازار آمده هنوز هم در درگ مي‌تواند جديدترين ساخته‌هاي آلمان‌ها را مغلوب کند؟ در ادامه خواهيم فهميد.

نيسان GT-R در سال ۲۰۰۷ به بازار آمد و از آن زمان براي سريع‌تر و راحت‌تر شدن، به‌طور مداوم پيشرفت‌هايي داشته است. اين به‌روزرساني‌ها موجب شده اين سوپراسپرت ژاپني عليرغم سن بالا همچنان خودرويي قابل‌توجه باشد و بتواند با رقباي مدرن‌تر رقابت کند. زماني که GT-R معرفي شد، به معيار جديدي تبديل گشت که همهٔ سوپراسپرت‌ها با آن سنجيده مي‌شدند. حال امروز که چهارده سال از آن زمان گذشته، خودروهاي پرفورمنس براي اينکه خود را ثابت کنند هنوز هم در مسابقات درگ به مصاف GT-R نيسموي ۶۰۰ اسب بخاري مي‌روند.

يکي از رقباي گودزيلا در اين درگ يعني آئودي RS6 هم دقيقاً مثل حريف ژاپني ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد اما اين نيرو را از يک موتور ۴ ليتري V8 توئين توربو مي‌گيرد. يک گيربکس هشت سرعتهٔ اتوماتيک و سامانهٔ کواترو هم نيروي موتور را به هر چهارچرخ مي‌رسانند تا RS6 را به يک سوپر استيشن تبديل کنند؛ و نهايتاً قوي‌ترين خودروي اين جمع هم پورشه پانامرا توربو S هيبريدي با قواي محرکهٔ ۴ ليتري V8 توئين توربوي هيبريدي است که ۷۰۰ اسب بخار قدرت توليد مي‌کند. خب با اين تفاسير، کدام خودرو پيروز رقابت جذاب کارواو خواهد بود؟ پاسخ را در ويدئو تماشا کنيد.

مشخصات فني

آئودي RS6

نيسان GT-R نيسمو

پورشه پانامرا توربو S هيبريدي

پيشرانه۴ ليتري V8 توئين توربو۳.۸ ليتري V6 توئين توربو۴ ليتري V8 توئين توربو هيبريدي
قدرت۶۰۰ اسب بخار۶۰۰ اسب بخار۷۰۰ اسب بخار
گشتاور۸۰۰ نيوتن متر۶۵۰ نيوتن متر۸۷۰ نيوتن متر
گيربکس۸ سرعته اتوماتيک۶ سرعته دوکلاچه۸ سرعته دوکلاچه
محور محرکچهارچرخچهارچرخچهارچرخ
وزن۲۰۷۵ کيلوگرم۱,۷۴۵ کيلوگرم۲۳۵۰ کيلوگرم
قيمت۹۴,۵۰۰ پوند۱۵۰,۰۰۰ پوند۱۴۰,۱۳۰ پوند

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar