برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

نگاهی به فراری J50، یکی از کمیاب‌ترین خودروهای دنیا

منبع
پدال
بروزرسانی
نگاهی به فراری J50، یکی از کمیاب‌ترین خودروهای دنیا

پدال/ فراري به منظور گراميداشت نيم‌قرن حضور در بازار ژاپن اقدام به معرفي خودروي سفارشي J50 در سال ۲۰۱۶ کرد. اين خودرو نسخه‌اي خاص از ۴۸۸ اسپايدر روباز پيشرانه وسط بود. با استايل تارگاي برجسته و سقف توليد ۱۰ دستگاهي، J50 خودرويي بسيار خاص محسوب مي‌شود. به همين خاطر است که وقتي يکي از اين مدل‌ها براي فروش آماده مي‌شود توجه همه به آن جلب خواهد شد. حدود دو سال پيش يکي از J50 ها در معرض فروش قرار گرفت و حالا نيز نمونه ديگري از آن براي فروش اعلام حضور کرده است. نمونه کنوني مدل سال ۲۰۱۹ بوده و کارکرد ۶۹۲ کيلومتري و رنگ بدنه ديتونا نِرو دارد.

اين خودرو در ميناتو توکيو براي فروش آماده شده و يکي از نمايندگي‌هاي فراري در اين منطقه با نام روسو اسکودريا آن را عرضه کرده است. تعجبي ندارد که با توجه به کارکرد بسيار کم خودرو، وضعيت کلي آن بسيار خوب باشد. کابين اين J50 نيز داراي چرم و آلکانتراي مشکي بوده و نشان J50 نيز روي پشت‌سري‌ها ديده مي‌شود. از ديگر ويژگي‌هاي کابين مي‌توان به تريم فيبر کربن و دوخت ويژه روي داشبورد اشاره کرد؛ اما آنچه نظرات را به خود جلب مي‌کند طراحي بدنه است که خطوط برجسته آن از نماي جلو شروع شده و در کل حالت کلاسيکي مشابه فراري F40 ايجاد کرده است.

در بخش عقب خودرو شاهد چهار خروجي اگزوز و بال متمايزي هستيم. پيشرانه ۸ سيلندر ۳.۹ ليتري توربوي اين خودرو قدرت ۶۶۱ اسب بخاري داشته و باعث ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کيلومتر در ساعت ۳ ثانيه‌اي مي‌شود. حداکثر سرعت خودرو نيز فراتر از ۳۲۰ کيلومتر در ساعت بوده و گيربکس ۷ سرعته دوکلاچه آن که از فرمول ۱ الهام گرفته تعويض‌هاي بسيار سريعي دارد.

اين خودروي سفارشي با قيمت ۳۹۸ ميليون ين معادل حدود ۳.۶ ميليون دلار عرضه شده است. قطعاً اين پول هنگفتي است اما اين J50 در حالتي بسيار ايده آل قرار داشته و به تعداد بسيار محدود نيز توليد شده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره