معرفی پورشه ۹۱۱ GT3 تورینگ، راحتی بیشتر در قبال حذف بال عقب!
پدال/ پورشه ۹۱۱ GT3 جديد يکي از سريعترين و لذتبخشترين مدلها در تاريخ اين خودروي اسپرت افسانهاي محسوب ميشود؛ اما اين نسخه تمرکز بسيار زيادي روي پيست دارد و به همين دليل راحتي را قرباني کرده است. حال اما پورشه براي کساني که خواهان همهٔ قابليتهاي GT3 در کنار راحتي بيشتر هستند، مدل جديد GT3 تورينگ را ارائه کرده است. اين دومين باري است که پورشه نسخهٔ تورينگ را براي GT3 ارائه ميکند و دقيقاً مثل مدل قبلي، اين تورينگ جديد هم تمام قدرت GT3 را با راحتي بيشتري در اختيار خريداران قرار ميدهد.
بزرگترين تفاوت ظاهري GT3 تورينگ با نسخهٔ معمولي، حذف بال بزرگ عقب و جايگزيني آن با يک اسپويلر مخفي است که بهصورت خودکار بيرون ميآيد. ديگر تغييرات بيروني اما جزئي هستند و به مواردي مثل قاب نقرهايرنگ پنجرهها، اسپويلر جلوي همرنگ بدنه، سر اگزوزهاي نقرهايرنگ و نشان زيباي GT3 Touring در سپر عقب محدود ميشوند. در داخل GT3 تورينگ هم بهصورت استاندارد تودوزي چرمي بيشتري ارائه شده که شامل روکش چرمي مشکي در قسمت بالايي داشبورد ميشود.
غير از اين موارد اما GT3 تورينگ هيچ تفاوت ديگري با نسخهٔ معمولي ندارد که اين يعني در اينجا هم همان پيشرانهٔ ۴ ليتري شش سيلندر تخت تنفس طبيعي با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نيوتن متر گشتاور ارائه ميشود. براي انتقال اين نيرو هم گيربکسهاي شش سرعتهٔ دستي يا هفت سرعتهٔ دوکلاچه قابل انتخاب است. وزن تورينگ با گيربکس دستي ۱۴۱۸ کيلوگرم و با گيربکس اتوماتيک ۱۴۳۵ کيلوگرم اعلام شده است.
GT3 تورينگ با گيربکس دستي ظرف ۳.۹ ثانيه از صفر به سرعت صد کيلومتر بر ساعت ميرسد درحاليکه گيربکس دوکلاچه اين زمان را به ۳.۲ ثانيه کاهش ميدهد. حداکثر سرعت نيز نسبت به نسخهٔ معمولي بدون تغيير مانده و ۳۲۰ کيلومتر بر ساعت براي نسخهٔ دستي و ۳۱۷ کيلومتر بر ساعت براي نسخهٔ اتوماتيک است. پورشه ۹۱۱ GT3 تورينگ اواخر امسال با قيمت پايهٔ ۱۶۱ هزار دلار به بازار عرضه خواهد شد.