logo

لوکس ترین خودروی ولوو با قدرت ۲۵۰ اسب بخار به بازار می آید

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی

باشگاه خبرنگاران/ ولوو V60 مدل 2021 با طراحي جديد، يک خودروي لوکس و خوش طرح است که از چهار سيلندر توربو ۲۵۰ اسب بخار نيرو مي‌گيرد.
 
استيشن ولوو ۲۰۲۱ V۶۰ خودرويي لوکس است که مبتني بر سدان S۶۰ خودروساز سوئدي ساخته شده است. V۶۰ هم با ظاهري شيک و هم از نظر ابعاد بزرگ از نوع Cross Country ارائه مي‌شود که مجهز به يک موتور چهار سيلندر توربوشارژ است و مي‌توان آن را با پيشرانه جلو يا چهار چرخ متحرک تأمين کرد.

يک نوع پلاگين هيبريدي با کارايي بالا نيز ارائه مي‌شود و هيجان زيادي را براي رانندگي فراهم مي‌کند.  V۶۰ و نسخه V۶۰ Cross Country رقبايي چون آئودي A۴ Allroad و مرسدس بنز کلاس E و ولوو V۹۰ دارد. V۶۰ و V۶۰ کراس کانتري مانند بقيه نمونه هاي ولوو، نظارت بر نقاط کور، هشدار عبور از وسايل نقليه عقب، چراغ‌هاي هد LED، آينه‌هاي خارجي تاشو با قابليت روشن شدن خودکار و درگاه‌هاي شارژ USB-C اضافي را به صورت استاندارد بدست مي‌آورند.

دو پيشرانه در سري V۶۰ 2021 ارائه مي‌شود، اتومبيل‌هايي که نشان T۵ دارند از چهار سيلندر توربو ۲۵۰ اسب بخار نيرو مي‌گيرند و در همه مدل‌ها به جز مدل کراس کانتري که به طور انحصاري با چهار چرخ متحرک عرضه مي‌شود، داراي پيشرانه جلو هستند.

پيشرانه T۵ عملکرد خوبي دارد و در 6.4 ثانيه به 100 کيلومتر در ساعت مي رسد. سواري در V۶۰  محکم است، به خصوص در مدل‌هاي مجهز به سيستم تعليق اسپرت اختياري و چرخ‌هاي ۱۹ اينچي؛ مدل‌هاي T۵ با چرخ محرک جلو داراي صرفه جويي در مصرف سوخت EPA از ۲۳ mpg شهر، ۳۴ mpg بزرگراه و ۲۷ mpg در مجموع هستند.

اخيراً ولوو فضاي داخلي بسيار خوبي را طراحي کرده است و V۶۰ نيز از اين قاعده مستثني نيست و عمدتا از نمونه‌هاي S۶۰ سدان و XC۶۰ SUV تقليد مي‌کند. کابين جادار است، صندلي‌ها راحت هستند و طراحي آن غيرقابل انکار مجلل است، اما رويکرد مينيماليستي ولوو به اين معني است که بسياري از کنترل‌ها در داخل سيستم سرگرمي پنهان هستند.

کابين مانند ساير Volvos‌هاي اين محصول گرانتر از آنچه که هست به نظر مي‌رسد و احساس چشمگيرتر شدن آن مي‌شود. ظرفيت بار نيز عالي است، چيزي که از يک استيشن انتظار داريم. در آزمايشات ، هشت چمدان دستي در پشت صندلي‌هاي عقب و در مجموع ۲۲ چمدان با صندلي‌هاي تا شده قرار داده مي شود. 

نقطعه ضعف ولوو در سيستم سرگرمي است، سيستم سرگرمي ، به ويژه در چند دقيقه اول شروع به کار ماشين، تاخير‌هاي قابل توجهي دارد. تا زماني که صفحه به روز نشود، نمي توان کنترل آب و هوا را تنظيم کرد، يا مقصد را در ناوبري تعيين کنيد يا ايستگاه راديويي را تغيير دهيد.  ماهيت ساده و بصري رابط کاربري هنگام رانندگي را آسان مي‌کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره