برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

خودروی زرهی جدید ارتش انگلیس سربازان را بیمار می کند!

منبع
عصر ايران
بروزرسانی
خودروی زرهی جدید ارتش انگلیس سربازان را بیمار می کند!

عصر ايران/ بنابر گزارشي که اخيرا منتشر شده، خودروي زرهي شناسايي جديدي که يکي از گزينه هاي اصلي در راستاي نوسازي تجهيزات ارتش انگليس محسوب مي شود با نقص هاي جدي در زمينه طراحي مواجه است! ظاهرا اين نقايص بسيار جدي هستند و چالش مهمي را پيش روي مقامات نظامي قرار داده اند.

بي بي سي در اين رابطه اعلام کرد: خودروي زرهي آژاکس مستعد لرزش و سر و صداي بيش از حد است که موجب شده آزمايش هاي اين محصول براي چندين ماه متوقف شود. آژاکس نخستين خودروي زرهي بزرگي است که ارتش انگليس طي بيش از 20 سال گذشته دريافت کرده است.

آژاکس با وزن 38 تن، قابليت حمل سه خدمه را دارد و به يک سلاح 40 ميليمتري مجهز شده است. آژاکس براي جمع آوري اطلاعات درباره نيروهاي دشمن و در صورت نياز درگيري با آنها طراحي شده است. همچنين، اين نخستين نمونه از خودروهاي بسياري است که قرار است روي شاسي آژاکس شکل بگيرند که از آن جمله مي توان به آرس (نفربر زرهي)، آرگوس (خودروي مهندسي)، و آتنا (فرماندهي و کنترل) اشاره کرد.

به طور کلي، ارتش انگليس خريد 589 خودروي زرهي مبتني بر پلتفرم آژاکس را برنامه ريزي کرده است که دست کم هفت نوع مختلف را شامل مي شوند. متاسفانه، نقايص طراحي موجود در نخستين خودروهاي آژاکس توليدي به اندازه اي بد هستند که ارتش انگليس به واسطه نگراني هاي ايجاد شده درباره سلامت سربازاني که از اين خودرو استفاده مي کنند، انجام آزمايشات آن را به حالت تعليق درآورده است.

سر و صدا و لرزش بيش از حدي که خودرو زرهي آژاکس هنگام حرکت توليد مي کند موجب شده تا برخي نيروهاي حاضر در اين خودرو شرايطي مانند وزوز گوش، تورم مفاصل، و حالت تهوع را تجربه کنند. و هيچ هدفون حذف کننده نويزي نيز براي مقابله با اين شرايط موثر عمل نمي کند. در حقيقت، سربازي که درون يکي از اين خودروهاي زرهي قرار گرفته است بايد اکنون آزمايش شنوايي بدهد.

همچنين، آژاکس نمي تواند روي موانعي که 20 سانتيمتر ارتفاع دارند به خوبي به سمت عقب حرکت کند و مشکلات سيستم تعليق خودرو نيز مانع از شليک با سلاح 40 ميليمتري آن در حال حرکت مي شود. به دليل اين مشکلات و موارد ديگر، ارتش انگليس مدت زمان حضور سربازان درون اين خودرو در هر بار را به 105 دقيقه محدود کرده و حداکثر سرعت راندن آن نيز به 20 مايل در ساعت محدود شده است.

آژاکس از نوادگان خودرو زرهي اسپانيايي-اتريشي ASCOD است که با زره اضافي تقويت شده است. به نظر مي رسد اين زره اضافي که وزن خودرو را به 38 تن رسانده، مقصر بسياري از مشکلات شناسايي شده در آژاکس است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره