نماد آخرین خبر

XC۶۰؛ شاسی بلندی جمع و جور از ولوو با 400 اسب بخار قدرت

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی

باشگاه خبرنگاران/ ولوو XC۶۰ مدل 2021 با ظاهري زيبا و طراحي متفکرانه، تصويري منحصر به فرد از شاسي بلند لوکس جمع و جور اسکانديناوي را ارائه مي‌دهد.
 
ولوو XC۶۰ مدل 2021 با ظاهري زيبا و طراحي متفکرانه، تصويري منحصر به فرد از شاسي بلند لوکس جمع و جور اسکانديناوي را ارائه مي‌دهد. در XC۶۰ ، سه پيشرانه چهار سيلندر ارائه شده است، T۵ توربوشارژ استاندارد بوده، در حالي که نسخه توربوشارژ و سوپرشارژ به نام T۶ و يک نوع پلاگين هيبريدي T۸ اختياري هستند، همه اين‌ها قدرت کافي و بهره وري مناسب سوخت را فراهم مي‌کنند.

کابين مجلل XC۶۰ فشار واقعي را به رقبايي مانند آئودي Q۵، ب ام و X۳ و کلاس مرسدس بنز GLC وارد مي‌کند و مجموعه ويژگي‌هاي استاندارد کمک راننده آن را در بخش ايمني برجسته مي کند. يک صفحه نمايش ۱۲.۳ اينچي ديجيتال و يک صفحه نمايش سرگرمي ۹.۰ اينچي به صورت عمودي نيز استاندارد هستند و گزينه‌هاي زيادي براي اتصال فراهم مي‌کنند. 

XC۶۰ چندين ويژگي استاندارد جديد را براي سال ۲۰۲۱ دريافت مي‌کند، از جمله نظارت بر نقاط کور، هشدار عبور از وسايل نقليه عقب، چراغ‌هاي LED، پد شارژ تلفن‌هاي هوشمند بي سيم، سنسور‌هاي پارک جلو و همچنين طراحي چرخ ۱۹ اينچي جديد و آينه‌هاي خارجي با عملکرد خودکار کم نور شدن است.

ولوو راديوي AM را در XC۶۰ حذف کرده است، اما طرفداران قالب همچنان از طريق يک برنامه ارائه شده (TuneIn)، از طريق سيستم سرگرمي و اطلاعات مي‌توانند گوش دهند. مدل R-Design از تزئينات بيروني سياه استفاده مي‌کند و مدل‌هاي مجهز به پيشرانه هيبريدي پلاگين T۸ نام Recharge را مي‌گيرند تا آن‌ها را با SUV شارژ تمام الکتريکي XC۴۰ که امسال راه اندازي شده هماهنگ کند.

تزئين لوکس Inscription يک بسته Lounge جديد دريافت مي‌کند که به صندلي‌هاي جلو ماساژ دهنده، Nubuck و آفتابگير‌هاي چرمي اضافه مي‌شود. متاسفانه، ولوو جايگزين مورد علاقه ما (Bursting Blue)، در پالت رنگ XC۶۰ با Savile Grey Metallic شده است. R-Design مجهز به سيستم صوتي Harman / Kardon، ناوبري درون داشبورد، بالابر عقب با کارکرد نيرو و کنترل خودکار چهار منطقه‌اي است.

ولوو سه پيشرانه متفاوت T۵، T۶ و T۸ را در XC۶۰ ارائه مي‌دهد که همه با گيربکس هشت سرعته اتوماتيک همراه هستند. پيشرانه جلو استاندارد است، اما با ارتقا به پيشرانه T۶ يا T۸، پيشرانه تمام چرخ نيز اضافه مي‌شود. زير کاپوت پايه T۵ نشان XC۶۰s يک توربوشارژ ۲.۰ ليتري چهار سيلندر قرار دارد که ۲۵۰ اسب بخار قدرت دارد. ۶.۴ ثانيه زمان صفر تا 100 کيلومتر در ساعت در آزمايش ها کافي است، اما قابل توجه نيست.

T۶ از همان توربوشارژ ۲.۰ ليتري چهار سيلندر T۵ بهره مي‌برد، اما يک سوپرشارژر بيشتر به آن اضافه مي‌شود.  نسخه پلاگين هيبريدي T۸ موتور T۶ را گرفته و آن را با مجموعه‌اي از موتور‌هاي الکتريکي در مجموع ۴۰۰ اسب بخار يا ۴۱۵ در مدل Polestar Engineered جفت مي‌کند.

XC۶۰ به خوبي از پيچ‌ها عبور مي‌کند، هنگام مسافرت  با اطمينان مسير‌ها را تغيير مي‌دهد، اما مانند پورشه ماکان قدرتمند نيست. در هنگام رانندگي از جاده‌هاي خشن‌تر، رانندگي مي‌تواند تجربه سختي را داشته باشد، اما در جاده هاي صاف مطلوب و آرام است.

XC۶۰ با يک ظاهر طراحي داخلي و مواد غني که نمايانگر Volvo گرانتر است، مانند کاديلاک است. کابين آرام و راحت امکانات نشستن راحت را براي بزرگسالان در هر دو رديف فراهم مي‌کند. در حالي که صندلي‌هاي عقب آن تا شده است، ۲۰ چمدان دستي را مي توان در آن جا داد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره