logo
جذاب ترین ها
خودرو

۱۰ خودروساز بزرگ جهان را بشناسید

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
۱۰ خودروساز بزرگ جهان را بشناسید

باشگاه خبرنگاران/ صنعت خودرو بخش مهمي از اقتصاد جهاني است و خودرو‌هايي را توليد مي‌کند که نه تنها در کشور‌ها بلکه در کل مناطق به طور موثر مردم و کالا‌ها را حمل مي‌کند. اين شرکت‌ها وسايل نقليه‌اي مانند اتومبيل، کاميون، وانت و وسايل نقليه کمکي ورزشي (SUV) را توليد مي‌کنند.

برخي حتي موتورسيکلت و ماشين آلات کشاورزي و همچنين وسايل نقليه تجاري مانند کاميون‌هاي حمل و نقل و اتوبوس‌ها توليد مي‌کنند. بزرگترين توليدکنندگان خودرو داراي ردپاي جهاني هستند و به مشتريان و مشاغل مختلف در سراسر جهان وسايل نقليه مي‌فروشند.

دفتر مرکزي اين شرکت‌هاي بزرگ فقط در چند کشور است که صنعت را هدايت مي‌کنند که شامل ژاپن، آلمان و ايالات متحده است. ما در اين گزارش به طور مفصل به ۱۰ شرکت خودروسازي بزرگ با درآمد ۱۲ ماهه (TTM) نگاه مي‌کنيم.

برخي از شرکت‌هاي خارج از ايالات متحده به جاي سه ماهه، سود سالانه خود را نيمه سالانه گزارش مي‌کنند، بنابراين ممکن است داده‌هاي عقب مانده ۱۲ ماهه نسبت به شرکت‌هايي که سه ماهه گزارش مي‌دهند، قديمي‌تر باشد. اين ليست محدود به شرکت‌هايي است که به طور مستقيم يا از طريق ADR در ايالات متحده يا کانادا تجارت عمومي مي‌کنند. 

۱ . تويوتا موتور Corp. (TM)

10 خودروساز بزرگ جهان را بشناسيد

درآمد (TTM): ۲۴۸.۶ ميليارد دلار
درآمد خالص (TTM): ۱۴.۴ ميليارد دلار
سرپوش بازار: ۱۸۳.۳ ميليارد دلار
کل بازده ۱ ساله : ۱.۸ ٪
معامله: بورس اوراق بهادار نيويورک

تويوتا يک شرکت چند مليتي مستقر در ژاپن است. اين اولين توليد کننده خارجي بود که با تعيين استاندارد صنعت براي کارايي و کيفيت، سهم بازار مسلطي را در بازار خودرو ايالات متحده به دست آورد. تويوتا، اتومبيل، کاميون، ميني ون و وسايل نقليه تجاري را طراحي و توليد مي‌کند.

مدل‌هاي اين خودرو شامل کرولا، کمري، ۴ رانر، تاکوما و پريوس، سدان برقي هيبريدي و برخي ديگر است. لکسوس جزو بخش خودرو‌هاي لوکس اين شرکت به حساب مي آيد. تويوتا همچنين قطعات و لوازم جانبي توليد مي‌کند و بودجه فروشندگان و مشتريان آن‌ها را تأمين مي‌کند.

۲ فولکس واگن AG (VWAGY)

10 خودروساز بزرگ جهان را بشناسيد

درآمد (TTM): ۲۴۷.۴ ميليارد دلار
درآمد خالص (TTM): ۶.۴ ميليارد دلار

سرپوش بازار: ۹۵.۸ ميليارد دلار
کل بازده ۱ ساله : ۱۱.۲ ٪
مبادله: فرابورس

فولکس واگن يک شرکت چند مليتي توليد خودرو در آلمان است. اين اتومبيل‌هاي سواري، کاميون و وسايل نقليه سبک تجاري مانند اتوبوس را توليد و طراحي مي‌کند. مدل‌هاي خودرو شامل تايگان ، گلف ، Jetta، پاسات و ... است. اين شرکت سال گذشته ساخت ماشين جمع و جور Volkswagen Beetle محبوب خود را به دليل کاهش تقاضا براي خودرو‌هاي کوچکتر متوقف کرد.

معروف‌ترين مارک‌هاي لوکس فولکس واگن پورشه و آئودي هستند. اين شرکت همچنين قطعاتي را توليد مي‌کند و خدمات مالي و مديريت ناوگان را به مشتري ارائه مي‌دهد.

3. دايملر AG (DMLRY)

10 خودروساز بزرگ جهان را بشناسيد

درآمد (TTM): ۱۷۴.۶ ميليارد دلار
درآمد خالص (TTM): - ۳۰۹.۳ ميليون دلار
سرپوش بازار: ۵۸.۷ ميليارد دلار
کل بازدهي يک ساله: ۹.۸ ٪
مبادله: فرابورس

دايملر يک توليد کننده اتومبيل چند مليتي مستقر در آلمان است. اين شرکت خودرو‌هاي سواري، وانت، وسايل نقليه آفرود و وسايل نقليه تجاري مانند کاميون‌هاي حمل و نقل و اتوبوس‌ها را توليد مي‌کند. وسايل نقليه را با مارک‌هاي مختلفي از جمله دايملر، مرسدس بنز، FUSO، وسترن استار، هوشمند و ... توليد مي‌کند. دايملر همچنين بسته‌هاي مالي و ليزينگ را براي مشتريان و فروشندگان ارائه مي‌دهد.

۴ . شرکت فورد موتور (F)

10 خودروساز بزرگ جهان را بشناسيد

درآمد (TTM): ۱۳۰.۴ ميليارد دلار
درآمد خالص (TTM): - ۲.۱ ميليارد دلار
سرپوش بازار: ۲۷.۷ ميليارد دلار
کل بازده ۱ ساله : -۲۴.۵ ٪
مبادله: بورس اوراق بهادار نيويورک

فورد يک توليد کننده خودروي چند مليتي است. اين شرکت، اتومبيل، شاسي بلند، وانت و کاميون را توسعه، توليد و خدمات مي‌دهد. مدل‌هاي خودرو شامل فيوژن، ماستنگ، اج، فرار، F-۱۵۰، رنجر و ... است. اين شرکت همچنين بودجه و ليزينگ مربوط به وسايل نقليه را ارائه مي‌دهد.

۵. هوندا موتور Co. Ltd. (HMC)

10 خودروساز بزرگ جهان را بشناسيد

درآمد (TTM): ۱۲۰.۷ ميليارد دلار
درآمد خالص (TTM): ۱.۹ ميليارد دلار

سرپوش بازار: ۴۳.۷ ميليارد دلار
کل بازده ۱ ساله عقب: ۲.۴ ٪
معامله : بورس اوراق بهادار نيويورک

هوندا يک شرکت اتومبيلراني چند مليتي مستقر در ژاپن است. اين شرکت، اتومبيل‌هاي سواري، کاميون، وانت، وسايل نقليه آفرود و موتور سيکلت و همچنين قطعات مرتبط با آن را توليد مي کند. مدل‌هاي خودرو شامل سيويک ، آکورد ، Insight هيبريد ، Passport، اوديسي، Fit و موارد ديگر است. آکورا بخش خودرو‌هاي لوکس اين شرکت است. اين شرکت همچنين خدمات مالي و بيمه‌اي را ارائه مي‌دهد.

۶. Bayerische Motoren Werke AG (BMWYY)

10 خودروساز بزرگ جهان را بشناسيد

درآمد (TTM): ۱۱۶.۷ ميليارد دلار
درآمد خالص (TTM): ۵.۵ ميليارد دلار
سرپوش بازار: ۴۹.۵ ميليارد دلار
کل بازده ۱ ساله عقب: ۱۲.۹ ٪
مبادله: فرابورس

Bayerische Motoren Werke، معروف به BMW، يک توليد کننده چند مليتي وسايل نقليه لوکس و موتور سيکلت در آلمان است. اين شرکت با چندين مارک از جمله BMW، MINI و Rolls-Royce وسايل نقليه را طراحي و توليد مي‌کند. اين شرکت همچنين قطعات و لوازم جانبي را ارائه مي‌دهد و اعتبار مالي، ليزينگ و ساير خدمات را به مشتريان خرده فروشي ارائه مي‌دهد.

۷. شرکت جنرال موتورز (جنرال موتورز)

10 خودروساز بزرگ جهان را بشناسيد

درآمد (TTM): ۱۱۵.۸ ميليارد دلار
درآمد خالص (TTM): ۱.۷ ميليارد دلار
سرپوش بازار: ۴۵.۷ ميليارد دلار

کل بازده ۱ ساله دنباله دار: -۱۷.۴
معامله: بورس اوراق بهادار نيويورک

جنرال موتورز يک توليد کننده اتومبيل چند مليتي است. اين شرکت اتومبيل، کاميون و قطعات خودرو را طراحي و توليد مي‌کند. اين اولين بار در توسعه خودرو‌هاي الکتريکي پيشگام با Chevy Volt و جانشين آن Chevy Bolt پيشگام بوده است. با چهار مارک عمده خودرو، GMC، شورولت، کاديلاک و بيوک فعاليت مي‌کند. اين شرکت همچنين تامين مالي خودرو را ارائه مي‌دهد.

۸. فيات کرايسلر اتومبيل NV (FCAU)

10 خودروساز بزرگ جهان را بشناسيد

درآمد (TTM): ۹۸.۸ ميليارد دلار
درآمد خالص (TTM): - ۱.۵ ميليارد دلار
سرپوش بازار: ۲۲.۹ ميليارد دلار
کل بازده ۱ ساله دنباله دار: -۱۹.۵ ٪
معامله: بورس اوراق بهادار نيويورک

فيات کرايسلر يک شرکت اتومبيلراني چند مليتي مستقر در ايتاليا است. اين شرکت اتومبيل‌هاي سواري و وسايل نقليه سبک تجاري را طراحي و توليد مي‌کند. اين شرکت با مارک‌هاي مختلفي از جمله فيات، کرايسلر، جيپ، داج، رام و ... فعاليت مي‌کند. اين شرکت همچنين اجزاي مربوط به خودرو، محصولات متالورژي و سيستم‌هاي توليد را توليد مي‌کند و خدمات مالي را ارائه مي‌دهد.

۹. شرکت هيونداي موتور (HYMTF)

10 خودروساز بزرگ جهان را بشناسيد

درآمد (TTM): ۸۵.۴ ميليارد دلار
درآمد خالص (TTM): ۱.۶ ميليارد دلار
سرپوش بازار: ۱۹.۸ ميليارد دلار
کل بازده ۱ ساله عقب: ۳۵.۷ ٪
مبادله: فرابورس

هيونداي يک توليد کننده اتومبيل چند مليتي مستقر در کره جنوبي است. اين شرکت اتومبيل‌هاي سواري، کاميون و وسايل نقليه تجاري را طراحي و توليد مي‌کند. مدل‌هاي خودرو شامل Accent، Elantra، Sonata، Santa Fe، Tucson و بخش لوکس آن  Genesis است. اين شرکت همچنين قطعات توليد مي‌کند، مراکز خدمات تعمير خودرو را اداره مي‌کند و خدمات تأمين مالي را ارائه مي‌دهد.

۱۰. شرکت نيسان موتور گيم (NSANY)

10 خودروساز بزرگ جهان را بشناسيد

درآمد (TTM): ۸۰.۲ ميليارد دلار
درآمد خالص (TTM): - ۸.۹ ميليارد دلار
سرپوش بازار: ۱۵.۳ ميليارد دلار
کل بازده ۱ ساله دنباله دار: -۳۷.۲ ٪
مبادله: فرابورس

نيسان يک شرکت خودروسازي چند مليتي مستقر در ژاپن است. وسايل نقليه مسافري، ليفتراک، تجهيزات دريايي و قطعات مرتبط را طراحي و توليد مي‌کند. مدل‌هاي اين خودرو شامل آلتيما، ماکسيما، سنترا، ورسا، Pathfinder، Rogue، Titan و خودروي الکتريکي LEAF آن است. بخش لوکس اين شرکت Infiniti است. اين شرکت همچنين خدمات مالي و ليزينگ را ارائه مي‌دهد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره