برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

جنرال موتورز از فورد به دلیل استفاده از نام BlueCruise شکایت کرد

منبع
تسنيم
بروزرسانی
جنرال موتورز از فورد به دلیل استفاده از نام BlueCruise شکایت کرد

تسنيم/ جنرال موتورز آمريکا و شرکت تابعه آن يعني روبو تاکسي کروز اعلام کردند که در پي اقدام فورد مبني بر استفاده از "نام بلوکروز" BlueCruise براي فناوري رانندگي خودکار خود، از اين شرکت خودروسازي شکايت کردند.

در بيانيه اي که اندکي پس از نيمه شب شنبه به وقت ديترويت منتشر شد، جنرال موتورز اعلام کرد که اقدام فورد براي استفاده از نام بلوکروز، نقض حقوق علامت تجاري سوپرکروز Super Cruise متعلق به شرکت جنرال موتورز و همچنين علامت تجاري شرکت کروز محسوب مي شود.

در اين بيانيه آمده است: در حالي که جنرال موتورز اميدوار بود مسئله نقض علامت تجاري را با فورد به طور دوستانه حل کند، ما چاره اي جز دفاع قاطعانه از برندهاي خود و محافظت از حقوق صاحبان سهام محصولات و فن آوري خود که طي سال ها در بازار کسب کرده ايم، نداريم.

در دادخواست روز جمعه، جنرال موتورز گفت که اين دو خودروساز "بحث طولاني مدتي" را در مورد اين موضوع انجام داده اند اما نتوانسته اند اين اختلاف را حل کنند.

شرکت جنرال موتورز در اين دادخواست ادعاي نقض علامت تجاري و رقابت ناعادلانه را مطرح کرده است. خودروساز شماره يک ايالات متحده همچنين از دادگاه خواسته است تا دستور منع استفاده از نام بلوکروز و دريافت خسارات ناشي از اقدام فورد را صادر کند.

بر اساس اين گزارش، شرکت فورد نيز اين کيفرخواست را که در دادگاه فدرال کاليفرنيا تشکيل شده است "بي ارزش و ناعادلانه" خواند.

جنرال موتورز در سال 2012 اعلام کرد که از نام سوپر کروز براي فناوري کمک راننده خود استفاده مي کند و از سال 2017 با استفاده از اين نام بازاريابي اين فناوري را آغاز کرده است.

واحد وسايل نقليه خودران اين شرکت يعني شرکت کروز Cruise که اکثريت سهام آن متعلق به شرکت GM است، از سال 2013 فعاليت خود را آغاز کرده است.

فورد پيش از اين اعلام کرده بود که در آوريل سال جاري ميلادي از نام بلوکروز براي فناوري رانندگي خودکار و بدون دست خود استفاده خواهد کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره