نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

نبرد V8 و V12، درگ مرسدس G63 با G65

منبع
پدال
بروزرسانی

پدال/ مرسدس G65 AMG خودرويي استثنايي بود. اين يک آفرودر واقعي با يک نيروگاه V12 توئين توربو زير کاپوت بود که پرفورمنسي ديوانه‌وار را در آفرود و آنرود فراهم مي‌کرد؛ اما در نسل جديد G کلاس که در سال ۲۰۱۸ به بازار آمد، ارائهٔ نسخهٔ V12 خاتمه يافت و به‌طور غيرمستقيم مدل G63 با موتور V8 جايگزين آن شد. اين تصميم مرسدس خيلي‌ها را نااميد کرد اما آيا واقعاً در يک اس‌يووي آفرودي به موتور V12 نيازي هست يا يک موتور کوچک‌تر ۴ ليتري V8 توئين توربو مي‌تواند بهتر عمل کند؟ درگي از ArabGT مي‌خواهد به اين سؤال پاسخ دهد.

پيشرانهٔ ۶ ليتري V12 توئين توربوي G63 با ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نيوتن متر گشتاور، خروجي فوق‌العاده‌اي دارد و موتور ۴ ليتري V8 توئين توربوي G63 با ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نيوتن متر، در برابر آن حرفي براي گفتن نخواهد داشت. بااين‌حال، G63 به ميزان قابل‌توجهي از G65 سبک‌تر است و به همين دليل طبق اعلام سازنده، ظرف ۴.۵ ثانيه از صفر به سرعت صد کيلومتر بر ساعت مي‌رسد درحالي‌که اين زمان در نسخهٔ دوازده سيلندر ۵.۳ ثانيه است.

رقابت اين دو G کلاس قدرتمند با درگ از حالت ايستاده آغاز مي‌شود که در اينجا G63 لانچ خوبي نداشت و تا پايان مسير نتوانست از G65 پيشي بگيرد. بااين‌حال نمي‌توان G کلاس V12 را خودروي سريع‌تري دانست زيرا در اينجا فقط واکنش کُندتر راننده باعث باخت نسخهٔ V8 شد. علاوه بر اين، در مسابقات رولينگ هم G63 به‌خوبي توانايي‌هاي خود را نشان مي‌دهد. براي ديدن نتايج کامل رقابت اين دو G کلاس، ويدئوي بالا را تماشا کنيد.

مشخصات فني

مرسدس G65 AMGمرسدس G63 AMG
پيشرانه۶ ليتري V12 توئين توربو۴ ليتري V8 توئين توربو
قدرت۶۳۰ اسب بخار۵۸۵ اسب بخار
گشتاور۱۰۰۰ نيوتن متر۸۵۰ نيوتن متر
گيربکس۷ سرعته اتوماتيک۹ سرعته اتوماتيک
محور محرکچهارچرخچهارچرخ
وزن۲۸۳۵ کيلوگرم۲۴۶۰ کيلوگرم
قيمت۲۲۳,۶۹۵ دلار۱۵۷,۵۰۰ دلار

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar