درگ آئودی RS6 با برادر آرامتر بامو M5!
پدال/ بامو و آئودي براي جذب خريداراني که خواهان پرفورمنس و تجمل در يک پکيج کاملاً مهندسيشده هستند، باهم رقابتي ديرينه دارند. به همين دليل، دو برند در همهٔ کلاسها از هاچبکهاي کامپکت گرفته تا سدانهاي فول سايز، نمايندهاي براي رقابت با ديگري دارند. يکي از جنبههاي برتري خودرويي بر رقيب خود ميتواند پيروزي در مسابقهٔ درگ باشد و در اينجا برتري با بامو است زيرا سال گذشته کارواو نشان داد که بامو M5 در درگ از آئودي RS6 سريعتر است. حال اما مت واتسون تصميم گرفته که ببيند مدل ضعيفتر M550i در برابر سوپر استيشن آئودي چه عملکردي خواهد داشت.
در خانوادهٔ بامو سري ۵، مدل M550i يک پله پايينتر از M5 قرار ميگيرد اما هنوز هم پيشرانهٔ قدرتمندي در سينه دارد. زير کاپوت اين مدل همان موتور آشناي ۴.۴ ليتري V8 توئين توربوي M5 قرار دارد اما در اينجا تضعيف شده و به همين دليل ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نيوتن متر گشتاور توليد ميکند؛ بنابراين، در اين درگ بامو از آئودي با پيشرانهٔ ۴ ليتري V8 توئين توربو که ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نيوتن متر گشتاور دارد ضعيفتر است اما از سوي ديگر، M550i دقيقاً ۱۶۰ کيلوگرم سبکتر است.
هردو خودرو به گيربکس هشت سرعتهٔ اتوماتيک و سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند و از لانچ کنترل بهره ميبرند اما با همهٔ اينها، بامو در برابر آئودي حرفي براي گفتن ندارد. در درگ اول که از حالت ايستاده برگزار ميشود، هرچند M550i شروع خوبي دارد اما آئودي پيروزي آساني را کسب ميکند. دو مسابقهٔ رولينگ هم تفاوتي ندارد و آئودي به لطف قدرت بيشتر و البته معکوس دادنهاي سريعتر گيربکس، پيروز ميشود. بهرسم هميشگي کارواو، اين رقابت هم با آزمايش ترمز به پايان رسيد و اينجايي بود که بامو ميتوانست اميدي براي پيروزي داشته باشد اما اينطور نشد زيرا آئودي در مسافت کمتري به سکون رسيد.
مشخصات فني
آئودي RS6 | بامو M550i | |
پيشرانه | ۴ ليتري V8 توئين توربو | ۴.۴ ليتري V8 توئين توربو |
قدرت | ۶۰۰ اسب بخار | ۵۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۰۰ نيوتن متر | ۷۵۰ نيوتن متر |
گيربکس | ۸ سرعته اتوماتيک | ۸ سرعته اتوماتيک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۰۷۵ کيلوگرم | ۱۹۱۵ کيلوگرم |
قيمت | ۹۵,۰۰۰ پوند | ۷۱,۴۲۵ پوند |