برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مقایسه کوییک R با پژو ۲۰۶ تیپ ۲

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
مقایسه کوییک R با پژو ۲۰۶ تیپ ۲

باشگاه خبرنگاران/ يکي از مقايسه‌هاي خودرويي پر مخاطب بازار، کوييک R با پژو 206 تيپ 2 است. تا چندين سال پيش خريد خودرو کاري آسان به‌شمار مي‌آمد، اما پيشرفت اين صنعت که با آمدن مدل‌هاي گوناگون در سگمنت‌هاي مختلف همراه شد، کار خريد و انتخاب را براي خريداران کمي دشوار کرد. امکانات رفاهي فراوان، طراحي‌هاي متفاوت و مشخصات فني گوناگون، پارامتر‌هايي است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار ترديد کند. 

معرفي کوييک R:

کوييک R، خودرويي ساخت کشور ايران است که در سال ۱۳۹۸ طراحي شد و در آن از يک موتور ۴ سيلندر با ۸ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور اين خودرو ۱۵۰۳ سي‌سي است و به همين دليل حداکثر قدرت آن ۸۷ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۳۰۰ دور در دقيقه است. بررسي‌هاي فني نشان مي‌دهد که نهايت گشتاور اين خودرو ۱۲۸ نيوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقيقه است.

مقايسه کوييک R با پژو 206 تيپ 2 + مشخصات فني

در سيستم حرکتي آن از يک جعبه دنده پنج سرعته دستي استفاده شده است، جالب است بدانيد که اين خودرو مي‌تواند حداکثر سرعت ۱۶۰ کيلومتر در ساعت به شما هديه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کيلومتر در ساعت براي آن ۱۳ ثانيه است. مصرف سوخت ترکيبي در اين خودرو ۷ ليتر در هر ۱۰۰ کيلومتر است و حجم باک آن ۴۱ ليتر است.

مقايسه کوييک R با پژو 206 تيپ 2 + مشخصات فني

از جمله امکانات اين خودرو مي توان به چراغ مه شکن جلو و عقب ، سيستم تهويه دستي ، روکش صندلي پارچه‌اي ، صندلي عقب تاشو ، تريم رنگي کابين ، ايزوفيکس ، آينه جانبي با تنظيم برقي اشاره کرد.

مقايسه کوييک R با پژو 206 تيپ 2 + مشخصات فني

معرفي پژو ۲۰۶ تيپ ۲:

پژو ۲۰۶ تيپ ۲، خودرويي ساخت کشور فرانسه است که در سال ۲۰۰۳ طراحي شد و در آن از يک موتور ۴ سيلندر با ۸ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور اين خودرو ۱۳۶۰ سي‌سي است و به همين دليل حداکثر قدرت آن ۷۵ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقيقه است. بررسي‌هاي فني نشان مي‌دهد که نهايت گشتاور اين خودرو ۱۱۸ نيوتن متر در ۳۰۰۰ و ۴۰۰ دور در دقيقه است.

مقايسه کوييک R با پژو 206 تيپ 2 + مشخصات فني

در سيستم حرکتي آن از يک جعبه دنده ۵ دنده دستي استفاده شده است، جالب است بدانيد که اين خودرو مي‌تواند حداکثر سرعت ۱۷۰ کيلومتر در ساعت به شما هديه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کيلومتر در ساعت براي آن ۱۴.۱ ثانيه است. مصرف سوخت ترکيبي در اين خودرو ۶.۳ ليتر در هر ۱۰۰ کيلومتر است و حجم باک آن ۵۰ ليتر است.

از جمله امکانات اين خودرو مي‌توان به چراغ مه شکن جلو و عقب ، چراغ نقشه‌خوان ، قابليت تنظيم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو ، آيينه‌هاي جانبي دستي ، قفل مرکزي با سوييچ کنترل از راه دور راديويي ، سيستم ضد سرقت (ايموبيلايزر) ، کمربند‌هاي ايمني جلو با قابليت تنظيم ارتفاع ، سيستم کنترل بخار بنزين اشاره کرد.

مقايسه کوييک R با پژو 206 تيپ 2 + مشخصات فني

همچنين اين خودرو مجهز به سيستم تهويه با تنظيم دستي ، فرمان هيدروليک ، صندلي راننده با قابليت تنظيم ارتفاع ، پشت سري جلو با قابليت تنظيم ارتفاع ، شيشه بالابر برقي در‌هاي جلو ، صندلي عقب با قابليت تاشوندگي ، چراغ همراهي تا درب منزل در محيط‌هاي تاريک ، سيستم تنظيم سرعت برف پاک کن با سرعت خودرو است.

خودرو
کوييک Rپژو 206 تيپ 2
کشور سازنده
ايرانفرانسه
سال (طراحي)
13982003
موتور
4 سيلندر 8 سوپاپه4 سيلندر 8 سوپاپه
حجم موتور
1503سي سي1360سي سي
حداکثر قدرت
87 اسب بخار در 5300 دور در دقيقه75 اسب بخار در 5500 دور در دقيقه
حداکثر گشتاور
128 نيوتن متر در 4000 دور در دقيقه118 نيوتن متر در 3400 دور در دقيقه
جعبه دنده
پنج سرعته دستي5 دنده دستي
شتاب 0 تا 100
13 ثانيه14.1 ثانيه
حداکثر سرعت
160 کيلومتر در ساعت170 کيلومتر در ساعت
وزن
1065 کيلوگرم1024 کيلوگرم
اندازه (ميليمتر)
3989 طول ، 1688 عرض ، 1524 ارتفاع3822 طول ، 1652 عرض ، 1432 ارتفاع
فاصله بين دو محور
2412 ميليمتر2441 ميليمتر
مصرف سوخت ترکيبي
7 ليتر در هر صد کيلومتر6.3 ليتر در هر صد کيلومتر
حجم باک
41 ليتر50 ليتر
ترمز و پايداري
ترمز جلو ديسکي ، ترمز عقب کاسه‌ايترمز ضدقفل ABS و EBD و EBA (چهارکاناله) ، ترمز جلو ديسکي و ترمز عقب کاسه اي
کيسه هوا
کيسه هواي راننده و سرنشين جانبيکيسه هواي راننده و سرنشين جلو
سيستم صوتي
سيستم صوتي با پشتيباني از USB – CD و چهار بلندگوبلندگوي درهاي جلو،پخش CD با کنترل پشت فرمان

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar