برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

رنو تندر 90 تمام برقی با برد نه چندان دلچسب عرضه خواهد شد

منبع
خودرو بانک
بروزرسانی
رنو تندر 90 تمام برقی با برد نه چندان دلچسب عرضه خواهد شد

خودرو بانک/ رنو لوگان، داچيا لوگان، رنو ال 90 يا رنو تندر 90 يکي از مشهورترين خودروهاي اقتصادي قرن 21 ام است که توسط خودروسازان مختلفي در روماني، ترکيه، ايران، هند، مراکش و ديگر کشورها به توليد مي‌رسيد. امتياز عرضه اين خودرو در هند به شرکت خودروسازي هندي ماهيندرا فروخته شده است و اکنون اين شرکت هندي قصد دارد تا نسخه‌اي برقي از نسل اول داچيا لوگان را روانه بازار کند.

حدود 15 سال پس از عرضه نسل اول داچيا لوگان يا همان رنو تندر 90 در روماني، ماهيندرا eVerito به عنوان نسخه تمام الکتريکي اين خودرو وارد بازار هند خواهد شد. عرضه خودرو برقي مقرون به صرفه ماهيندرا eVerito با ورود داچيا اسپرينگ به بازار اروپا همزمان شده است که اين مساله نگاه متفاوت خودروسازان به دو بازار هند و اروپا را نشان مي‌دهد.

گروه رنو و ماهيندرا در سال 2010 به همکاري‌هاي خود پايان دادند، با اين حال مهندسين هندي موفق شده‌اند تا حدود يک دهه بعد، خودرويي مقرون به صرفه و الکتريکي را براساس پلتفرم لوگان طراحي و توليد کنند. ماهيندرا eVerito از باتري ليتيوم يوني به ظرفيت 21.2 کيلووات ساعت بهره مي‌برد و برد آن نيز حدود 180 کيلومتر اعلام شده است.

زير کاپوت ماهيندرا eVerito پيشرانه کاملا الکتريکي با قدرت 42 اسب‌بخار و گشتاور 91 نيوتن‌متر قرار دارد. اين اعداد و ارقام در ابتدا جذاب به نظر نمي‌رسند. ماهيندرا ادعا کرده که شتاب صفر تا 60 تندر 90 برقي، حدود 11.2 ثانيه خواهد بود. و حداکثر سرعت آن نيز 86 کيلومتربرساعت خواهد بود. ماهيندرا eVerito با قيمت مقرون به صرفه 12 هزار يورو (377 ميليون تومان) به دست مشتريان هندي خواهد رسيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره