نماد آخرین خبر

«فورس گورکا»، یک آفرودر ساده و ارزان‌قیمت هندی

منبع
پدال
بروزرسانی
«فورس گورکا»، یک آفرودر ساده و ارزان‌قیمت هندی

پدال/ در دنيا آفرودرهاي شناخته‌شدهٔ زيادي مثل جيپ رانگر، مرسدس بنز G کلاس و لندروور ديفندر وجود دارند. کساني که بودجهٔ محدودتري دارند هم مي‌توانند سراغ سوزوکي جيمني بروند؛ اما در يکي از کشورهاي دنيا آفرودر ارزان‌قيمت ديگري هم ساخته مي‌شود که شايد تاکنون نام آن‌را نشنيده باشيد. اين خودرو گورکا نام داشته و محصول شرکت هندي فورس موتور است. اين خودرو که نام خود را از سربازان مشهور آسياي جنوبي گرفته است، از سال ۲۰۰۸ به بازار عرضه مي‌شود و توانايي‌هاي آفرود جدي را با قيمتي که روستاييان توان پرداخت آن‌را دارند ارائه مي‌کند.

اما گورکا براي رسيدن به اين قيمت مجبور شده خيلي چيزها مثل کيفيت و راحتي را قرباني کند. البته به‌تازگي نسل جديد اين ماشين معرفي شده و به نظر مي‌رسد نسبت به نسل قبلي بسيار بهتر شده است. گورکاي جديد هنوز روي شاسي نردباني ساخته شده و با برخورداري از قفل ديفرانسيل جلو و عقب و گيربکس کمکي ضريب سنگين، توانايي‌هاي آفرود بالايي را در هر مکاني ارائه مي‌کند. همچنين وجود يک اسنورکل به‌صورت استاندارد نيز امکان حرکت در عمق ۷۰ سانتي‌متري آب را فراهم مي‌کند.

گورکا در ظاهر هنوز هم مثل کپي ارزان‌قيمتي از مرسدس بنز G کلاس به نظر مي‌رسد اما حالا با ويژگي‌هايي مثل چراغ‌هاي LED و پنجره‌هاي عقب يک‌تکه، مدرن‌تر به نظر مي‌رسد و کيفيت داخلي آن‌هم بهتر شده است. البته وقتي ميگوييم بهتر شده با توجه به استانداردهاي فورس موتور است زيرا کابين نسل جديد گورکا با چندين هکتار پلاستيک خشک و سفت که همه‌جا را پوشانده است، هنوز هم شبيه به خودروهاي بلوک شرق دههٔ ۷۰ ميلادي به نظر مي‌رسد.

اما کابين تنها جايي نيست که بوي چنداني از راحتي نبرده است زيرا پيشرانهٔ ۲.۶ ليتري ديزلي اين خودرو که از مرسدس بنز گرفته شده و تنها ۹۰ اسب بخار قدرت دارد، کُند و پرسروصدا بوده و گيربکس پنج سرعتهٔ دستي هم به‌اندازهٔ اطلس‌هاي عصر برنز مبهم است. فرمان خودرو نيز کُند و بي‌دقت بوده و در مسيرهاي آفرودي به دستان راننده لگد ميزند.

بااين‌همه، هرچند نسل جديد گورکا هنوز هم با توجه به استاندارهاي خودروهاي غربي، نااميدکننده به نظر مي‌رسد اما کيلومترها از نسل قبلي بهتر شده و مثل هميشه در مسيرهاي ناهموار بسيار خوب عمل مي‌کند؛ بنابراين، وقتي خودروهايي مثل مرسدس بنز G کلاس و لندروور ديفندر از ريشه‌هاي آفرودي خود فاصله گرفته‌اند و حتي اينيوس گرنادير که قصد دارد اين خلأ را پُر کند بيش از ۵۰ هزار دلار قيمت دارد، آفرودري ساده و مقرون‌به‌صرفه مثل فورس گورکا با قيمتي در حدود ۱۸ هزار دلار مي‌تواند گزينهٔ جذابي باشد.


 
 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره