برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
خودرو

درگ خانوادگی پورشه ۹۱۱ کاررا پایه با GT3

منبع
پدال
بروزرسانی

پدال/ احتمالاً وقتی تیتر این مطلب را دیدید با خود گفته‌اید که این درگی ناعادلانه است زیرا در آن نسخهٔ پایهٔ پورشه ۹۱۱ در برابر یکی از قوی‌ترین و جدیدترین اعضای این خانواده یعنی GT3 قرار گرفته است. این مدل که از مسابقه الهام گرفته است، ۵۱۰ اسب بخار قدرت دارد که توسط یک پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی تولید می‌شود درحالی‌که از سوی دیگر، موتور ۳ لیتری توئین توربوی کاررا تنها ۳۸۵ اسب بخار قدرت دارد؛ بنابراین بله قطعاً این درگ ناعادلانه خواهد بود.

بااین‌حال، این ویدئوی کارواو نمی‌خواهد نشان دهد که GT3 چقدر از کاررا سریع‌تر است بلکه قصد یادآوری این نکته را دارد که ۹۱۱ پایه چقدر خوب است. کاررا با شتاب صفرتاصد زیر ۴ ثانیه، خودروی کُندی نیست و حتی در اولین مسابقهٔ درگ، در ابتدا پابه‌پای GT3 پیش می‌رود. مدیریت ۵۱۰ اسب بخار قدرت در چرخ‌های عقب می‌تواند کمی مشکل باشد و به همین دلیل، حداقل برای مدتی کوتاه کاررا پیشتاز است. حتی زمانی که GT3 بالاخره از برادر ضعیف‌تر خود پیشی گرفت، در افق محو نشد و فاصلهٔ چندان زیادی باز نکرد.

در دومین درگ اما GT3 لانچ بهتری داشت و به همین دلیل بدون اینکه اجازهٔ پیشتازی به کاررا بدهد به‌راحتی پیروز شد. برتری GT3 در دو مسابقهٔ رولینگ که هردو خودرو در حالت رانندگی راحت قرار می‌گیرند حتی از این هم بیشتر است زیرا به خاطر طبیعت مسابقه‌ای GT3، سرعت معکوس دادن گیربکس آن بسیار سریع‌تر است و در مسابقهٔ رولینگ از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت با اختلاف کاررا را مغلوب می‌کند.

بااین‌حال، وقتی گیربکس دو خودرو در حالت تعویض دندهٔ دستی قرار می‌گیرد، داستان کاملاً متفاوت می‌شود. در این رولینگ، کاررا شجاعانه مبارزه می‌کند تا جایی که برای لحظه‌ای کوتاه متعجب می‌شویم که آیا GT3 اصلاً می‌تواند بازهم برتری داشته باشد؟ البته در ادامه همین‌طور می‌شود ولی اختلاف آن‌قدری که انتظار می‌رود نیست. در آزمایش ترمز هم کاررا تقریباً فاصلهٔ توقف یکسانی با GT3 دارد آن‌هم با وجود آن همه قطعات مسابقه‌ای و وزن کمتر. بله کاررا در همهٔ مسابقات این رقابت بازنده بود اما با توجه به اختلاف قیمت ۶۰ هزار دلاری بین این دو نسخه، ۹۱۱ پایه بار دیگر ثابت می‌کند خودروی پرفورمنس بسیار توانمند و لذت‌بخشی است.

مشخصات فنی

۹۱۱ GT3

۹۱۱ کاررا پایه

پیشرانه۴ لیتری H6۳ لیتری H6 توئین توربو
قدرت۵۱۰ اسب بخار۳۸۵ اسب بخار
گشتاور۴۷۰ نیوتن متر۴۵۰ نیوتن متر
گیربکس۷ سرعته دوکلاچه۸ سرعته دوکلاچه
محور محرکعقبعقب
وزن۱۴۳۵ کیلوگرم۱۵۰۵ کیلوگرم
قیمت۱۶۲,۴۵۰ دلار۱۰۲,۵۵۰ دلار

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar