پدال/ هیوندای سانتاکروز پس از چندین سال انتظار در ماه‌های گذشته معرفی شد اما سانتاکروز اولین پیکاپ یونی بادی بازار نیست زیرا هوندا هم پیکاپ ریجلاین را از چندین سال قبل تاکنون روانه بازار آمریکای شمالی کرده است.

به همین خاطر است که سانتاکروز تولید شده و خریداران هم در حال مقایسه اولین پیکاپ غیرتجاری هیوندای با ریجلاین هستند. این در حالی است که هوندا خودرویی بزرگ‌تر و سنگین‌تر تولید کرده و همین موضوع را در ادامه خواهید دید.

در ادامه شاهد درگ غیرمنتظره نسخه فول هیوندای سانتاکروز و هوندا ریجلاین خواهید بود تا عملکرد آن‌ها در خط مستقیم را تخمین بزنید. هر دو پیکاپ یونی بادی موردبحث با پیشرانه‌هایی که قدرت تقریباً مشابهی دارند عرضه شده‌اند اما واضح است که یکی از آن‌ها به‌طور قابل‌توجهی سنگین‌تر بوده و البته نوع پیشرانه‌ها نیز متفاوت هستند.

نیروبخش سانتاکروز پیشرانه ۲.۵ لیتری توربوی بنزینی است که قدرت ۲۸۱ اسب بخاری و گشتاور ۴۲۲ نیوتون متری تولید می‌کند. این خودرو حدود ۱۸۱۴ کیلوگرم وزن دارد.

اما در بطن ریجلاین نیروگاه ۶ سیلندر بنزینی تنفس طبیعی با قدرت تقریبی ۲۸۱ اسبی قرار داشته هرچند گشتاور این پیکاپ کمتر از سانتاکروز و برابر با ۳۵۵ نیوتون متر است. مهم‌تر اینکه پیکاپ هوندا حدود ۱۸۰ کیلوگرم سنگین‌تر از رقیب می‌باشد.

جدای از ارقام یاد شده به نظر می‌رسد این درگ در واقع رویارویی پیشرانه ۶ سیلندر تنفس طبیعی با نیروگاه ۴ سیلندر توربو است. هوندا از نظر وزن کاملاً قافیه را باخته درحالی‌که سانتاکروز از نظر گشتاور دست برتر را دارد هرچند باید با تأخیر توربو کنار بیاید.

با تمامی این تفاسیر به نظر شما کدام پیکاپ برنده این درگ خواهد بود؟ 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar