مقایسه آکورا TLX با لکسوس IS: کدام سدان لوکس ژاپنی مناسب است؟
باشگاه خبرنگاران/ آکورا TLX و لکسوس IS از نظر سگمنت بسیار شبیه یکدیگر هستند که در این گزارش به بررسی آنها پرداخته ایم.
بسیاری از خودروهای سدان هستند که در بازار خواهان زیادی دارند، از جمله این خودروها می توان به آکورا TLX و لکسوس IS اشاره کرد که طرفداران خاص خود را دارند.
لکسوس IS بیست سالی است که به عنوان یک خودروی اسپرت دیفرانسیل عقب با پیشرانه 6 سیلندر تولید میشود. در سال ۲۰۲۱، لکسوس به طور قابل توجهی سدان اسپرت خود را به روز رسانی کرد. این خودرو همچنان با دیفرانسیل عقب به همراه چهار چرخ محرک و فضای داخلی مدرن و ظاهری جدید همراه است.
آکورا اولین نسل TLX را برای سال ۲۰۲۱ نیز معرفی کرد. آخرین تحول خودرویی که قبلاً TL نامیده میشد، TLX اکنون در بالای خط تولید سدان آکورا قرار دارد، زیرا RLX محبوب سال گذشته ناپدید شد.
TLX :TLX دارای طراحی داشبورد بسیار سبک است، با تمرکز بر روی انتخاب حالت چرخشی بزرگ در وسط. Acura دارای دکمه دکمهای نیز میباشد که درست در زیر آن انتخاب کننده قرار دارد. کنسول مرکزی تا حد زیادی به کنترلهای اطلاعات سرگرمی اختصاص داده شده است، که در بخش بعدی به آن خواهیم پرداخت.
IS: در مقایسه، Lexus بسیار محافظ کارتر است، حتی اگر هر دو قسمت داخلی به رنگ قرمز روشن باشد. برای مثال یک ساعت آنالوگ درست در داشبورد وجود دارد.
خط پایانی: علی رغم بزرگتر بودن خودرو، TLX مزیت روشنی نسبت به IS کوچکتر ندارد. لکسوس فضای بیشتری برای سر دارد، دو فضای متوسط برای پا، و آکورا دارای فضای شانه اضافی است. ما همیشه توصیه میکنیم در هر صندلی در هر اتومبیلی که در نظر دارید بنشینید، و به ویژه در اینجا یافتن شگفتیهای غیر منتظره صادق است.
TLX: هر نسخه از TLX به صورت استاندارد با صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی ۱۰.۲ اینچی عرضه میشود. توجه داشته باشید که ما آن را صفحه لمسی نمینامیم، زیرا یکی نیست. Acura به سیستم ترک پد کنسول مرکزی خود متصل شده است، که حرکت در حین حرکت حتی برای مسافران نیز دشوار است. ناوبری منو نیز ساده نیست. این سیستم دارای پاسخهای سریع است، و (سیمی) Apple CarPlay و Android Auto هر دو گنجانده شده است.
TLX شامل کنترل خودکار تهویه دو ناحیه در سراسر صفحه و صندلیهای جلو با قابلیت تنظیم قدرت با عملکرد حافظه راننده است. گرمایش نیز استاندارد است، اگرچه برای تهویه باید به A-Spec بروید. از A-Spec به بعد، کنترل آب و هوا را میتوان به GPS متصل کرد.
همچنین TLX، تریم فناوری سیستم صوتی ELS Studio با ۱۳ بلندگو را معرفی میکند. به سمت A-Spec یا بالاتر حرکت کنید و با مجموعه چهارگانه اضافی بلندگوها به تنظیمات ELS Studio ۳D تبدیل شود. در یک کلام فوق العاده است. ناوبری بومی در همه مدلها بدون TLX پایه مجهز شده است.
IS: مدل اصلی IS با صفحه نمایش ۸.۰ اینچی کار میکند، اما در مدل فول مجهز به یک صفحه لمسی عریضتر است. صفحه نمایش بزرگتر ۱۰.۳ اینچی بخشی از بسته ناوبری است.در IS ۳۰۰ AWD در کانادا اختیاری است و IS ۳۵۰ AWD در آنجا استاندارد است. هر دو Android Auto و Apple CarPlay استاندارد هستند، مانند Amazon Alexa و SiriusXM. اما در IS فقط دو پورت USB پیدا خواهید کرد.
کنترل تهویه دو ناحیهای در همه مدلهای استاندارد موجود است و صندلیهای ردیف جلو در 8 جهت قابل تنظیم هستند. همچنین صندلیهای جلو مجهز به سیستم گرمایش و تهویه، تنظیمات مشابهی دارند: در ۳۰۰s اختیاری، در ۳۵۰s استاندارد.
این یک لکسوس است و یک سیستم صوتی مارک لوینسون در لیست گزینهها وجود دارد. این دستگاه دارای یک بلندگوی ۱۷ مگاپیکسلی با توان ۱۸۰۰ وات است که مطمئناً بهترین مجموعه موسیقی را به ارمغان میآورد. ما باید به Queen's A Night at the Opera در هر دو گوش دهیم تا واقعاً بدانیم کدام سیستم بهترین است.
نتیجه: سیستم اطلاعات سرگرمی لکسوس به زیبایی آکورا نیست، اما بازگشت به صفحه لمسی استفاده از آن را برای مسافران بسیار آسان میکند.
هر دو خودرو دارای سیستمهای صوتی اختیاری فوق العادهای هستند، بنابراین شنوندگان صدا در هر دو خوشحال خواهند شد.
TLX: هر دوی این خودروها با موتور ۲.۰ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر شروع به کار میکنند. آکورا دارای قدرت اولیه ۲۷۲ اسب بخار و ۲۸۰ پوند فوت است. یک گیربکس اتوماتیک ۱۰ سرعته وظیفه تعویض دنده را بر عهده دارد، نیرو را به چرخهای جلو یا از طریق سیستم اختیاری سوپر هندلینگ تمام چرخ (SH-AWD) منتقل میکند.
Acura همچنین تریم Type S را با جدیدترین TLX معرفی کرد که تنها با SH-AWD موجود است و از یک V۶، ۳.۰ لیتری توربوشارژ منحصر به فرد استفاده میکند و ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۴ پوند فوت گشتاور تولید میکند.
IS: همانطور که اشاره کردیم، ترکیب IS با موتور توربوی چهار سیلندر شروع میشود. مدل IS ۳۰۰ RWD، حدود ۲۴۱ اسب بخار قدرت دارد، در حالی که گشتاور آن به ۲۵۸ پوند فوت میرسد. با این حال IS ۳۰۰AWD را انتخاب کنید تا یک پیشرانه V6 و 3.5 لیتری داشته باشید. قدرت این مدل به ۲۶۰ اسب بخار میرسد و گشتاور به ۲۳۶ پوند فوت را تولید میکند.
IS ۳۵۰ با موتور V۶ قدرت کامل ۳۱۱ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ پوند فوت را در اختیار شما میگذارد.
با انتخاب ۳۰۰ یا ۳۵۰ دیفرانسیل عقب، از گیربکس هشت سرعته اتوماتیک استفاده میشود، در حالی که AWD با یک گیربکس شش سرعته قدیمیتر مجهز شده است.
بعداً در سال ۲۰۲۱، لکسوس IS ۵۰۰ F Sport Performance را رونمایی میکند. این سدان وحشی قدرت موتور ۵.۰ لیتری V۸ این شرکت ۴۷۲ اسب بخار را در بر خواهد گرفت و TLX Type S را تقریباً ۱۲۰ اسب بخار عقب میاندازد. این خودرو تنها دیفرانسیل عقب است و همان اتوماتیک هشت سرعته بقیه محصولات را دارد.
نتیجه: موتور توربوی چهار سیلندر آکورا از لکسوس قویتر است. از طرف دیگر، اگر V۶ تنفس طبیعی میخواهید، لکسوس انتخاب خوبی است.