پدال/ مردان تراتل هاوس یک مسابقهٔ درگ سه‌نفره ترتیب داده‌اند تا عملکرد ب‌ام‌و M4 چهارچرخ محرک را در برابر نیسان GT-R و آئودی RS5 آزمایش کنند. نتیجهٔ این رقابت شگفت‌آور است. البته نیسان GT-R که در اینجا حضور دارد به سیستم اگزوز افترمارکتی مجهز است اما پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 توئین توربوی آن کاملاً استاندارد است که این یعنی ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. ب‌ام‌و M4 کامپتیشن اما با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاوری که توسط یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توریو تولید می‌شود، از گودزیلا ضعیف‌تر است اما از RS5 با موتور ۲.۹ لیتری V6 توئین توربوی ۴۵۰ اسب بخاری قدرت بیشتری دارد.

اولین نبرد، یک درگ سنتی است و در اینجا بیشتر سیستم لانچ کنترل هر خودرو سنجیده می‌شود. به نظر می‌رسد تکنولوژی ب‌ام‌و بر دو رقیب دیگر برتری دارد زیرا به‌راحتی جلو می‌افتد. از سوی دیگر، GT-R در ابتدا کُندترین خودرو است اما در ادامه به لطف قدرت بیشتری که زیر کاپوت پنهان کرده، خود را جلو می‌کشد و دوم می‌شود. این باعث می‌شود RS5 در جایگاه آخر قرار گیرد. مسابقهٔ بعدی رولینگ است که نتیجهٔ متفاوتی به دنبال دارد زیرا در اینجا، GT-R با وجودی که از لحاظ مهندسی قدیمی‌ترین خودروی جمع است، به پیروزی می‌رسد، ب‌ام‌و دوم می‌شود و آئودی بازهم جایگاهی بهتر از سوم کسب نمی‌کند.

پس‌از‌این اما آئودی RS5 معمولی که در برابر دو رقیب خود عملکرد خوبی نداشت و بازندۀ میدان بود، کنار می‌رود و یک RS5-R از تیونر آلمانی ABT جای آن‌را می‌گیرد. این شرکت خروجی پیشرانهٔ آئودی را به ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور رسانده است؛ اما بااین‌وجود، در پایان ۴۰۰ متر نتیجه هیچ تغییری نمی‌کند زیرا M4 پیروز می‌شود، GT-R با اختلافی نه‌چندان زیاد در جایگاه دوم قرار می‌گیرد و آئودی حتی با تیونینگ ABT هم آخر از همه از خط پایان عبور می‌کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar