کانسپت کیا EV9 با ظاهری متفاوت معرفی شد

اسب بخار/ سرانجام پس از انتشار تیزرهای مختلف، کمپانی کیا از کانسپت کیا EV9 پرده برداشته است. این خودرو پیش نمایشی از محصول تمام برقی آینده این کمپانی است.
نمایشگاه خودروی لس آنجلس شروع به کار کرده و مهم ترین محصول در غرفه کیا کانسپت کیا EV9 است که قرار است نسخه تولیدی آن به زودی به بازار آید. این خودرو ادامه دهنده مسیر کیا EV6 است و ظاهری خشن در بدنه و طراحی مینیمالیستی را در کابین دارد. کمپانی می گوید در طراحی بدنه این خودرو از شکل کریستال ها و صخره ها الهام گرفته است. در ادامه به بررسی ویژگی های این کانسپت می پردازیم.
طراحی کانسپت کیا EV9
همان طور که از بک خودروی تمام برقی انتظار می رود، در این خودرو خبری از جلوپنجره نیست و به جای آن از قطعات همرنگ بدنه در جلو استفاده شده است تا ظاهری متفاوت را در کانسپت کیا EV9 داشته باشیم. چراغ هایی در این قطعه همرنگ بدنه به کار رفته است که در زمان خاموش بودن دیده نمی شوند، اما با نزدیک شدن راننده به خودرو الگوی خوش آمدگویی فعال شده و پترن های خاصی روی این چراغ ها فعال می شود. در کناره ها چراغ های عمودی را می بینیم که چراغ روشنایی روز هستند و از کنار، طراحی کلی به شکل Z دارند.
یک کاپوت بلند را در این خودرو می بینیم که در انتهای آن ورودی های هوا روی آن طراحی شده اند و عمودی بودن شیشه جلو با شکل کلی کاپوت، ظاهری را در EV9 رقم زده اند که تابهحال در خودرویی از نشان کیا ندیده بودیم. از آن جا که دیگر خبری از پیشرانه بنزینی نیست پس این ورودی هوای روی کاپوت جنبه تزیینی دارد. کیا در این قسمت پنل های خورشیدی هم نصب کرده است که در زمان هایی که این خودرو به شارژ نیست بتواند با انرژی دریافتی از خورشید اندکی باتری های خود را شارژ کند.
در کنار زوایای شکسته را در خطوط طراحی می بینیم که جهت قوس آن ها روی درها به سمت پایین است. همانند بسیاری از کانسپت ها درهای سویساید را داریم که در جهت مخالف هم باز می شوند، اما احتمالاً طراحی در نسخه تولیدی این گونه نخواهد بود. در بالای خودرو باربندهای بازشونده را داریم که به داخل می آیند تا در زمانی که از آن ها استفاده نمی کنید ارتقای آیرودینامیکی را در بدنه داشته باشید. آینه های کناری هم جای خود را به دوربین های کناری داده اند تا ظاهر این خودرو بسیار مدرن تر و متفاوت تر شود.
در نمای عقب، ستون D طراحی متفاوت و مثلثی دارد و چراغ های عقب الگوی Y را در طراحی دارند و به طور کلی، طرحی نیمه تخم مرغی را در عقب می بینیم که خلاف طراحی کلی و مکعبی این خودروست و باعث شده طراحی عقب کمی متناسب با خطوط کلی طراحی باشد.
کابین کانسپت کیا EV9
درون کابین خلاف بدنه برجستگی ها در طراحی را نداریم و سبک طراحی کابین در کیا EV9 بیش تر مینیمال است. یک صفحه نمایش بزرگ ۲۷ اینچی به صورت افقی سیستم اطلاعات و سرگرمی و جلوآمپر دیجیتال این خودرو را تشکیل می دهد. المان های دیگر در طراحی کابین بسیار ساده و البته مدرن هستند و سقف پانورامیک به همراه شیشه های بزرگ در جلو و کنار باعث شده است تا نور طبیعی زیادی را درون کابین داشته باشیم.
طراحی صندلی ها به گونه ای است که قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه را دارند و صندلی های جلو می توانند رو به روی ردیف سوم قرار بگیرند و ردیف دوم هم حکم میز را بین آن ها داشته باشد. کمپانی کیا در کابین کانسپت کیا EV9 از متریال بازیافتی استفاده کرده است که این سیاست را پیش تر در طراحی های کابین هیوندای هم دیده بودیم.
مشخصات فنی کانسپت کیا EV9
کانسپت EV9 براساس پلتفرم منعطف و برقی هیوندای موسوم به E-GMP طراحی شده است و نمونه تولیدی هم بر همین مبنا تولید می شود. کمپانی ادعا می کند با هر بار شارژ کامل باتری های EV9 می توان مسافت ۴۸۳ کیلومتر را پیمود و با اتصال به شارژر سریع ۳۵۰ کیلوواتی، شارژ ۱۰ تا ۸۰ درصدی باتری تنها در ۲۰ تا ۳۰ دقیقه انجام می شود. در مورد دیگر مشخصات فنی مثل قدرت و گشتاور هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است و باید منتظر ماند و دید در نسخه تولیدی چه مشخصات فنیای را در کیا EV9 خواهیم دید.