پدال/ BMW با رد گزینه تولید نسخه تمام‌عیار M از محصولات دیفرانسیل جلوی خود نشان داده که علاقه‌ای به رقابت با نسخه‌های پرچم‌دار محصولات مرسدس بنز و آئودی نداشته و به همین خاطر M135i xDrive را در مقابل محصولاتی همچون A45 S و RS3 جدید قرار داده است. البته افرادی که خواهان یک هاچبک جمع‌وجور و داغ‌تر از باواریا هستند می‌توانند سری به تیونرها بزنند تا آن‌ها قدرت بیشتری را از دل پیشرانه B48 مشترک با M235i گرن کوپه بیرون بکشند.

یکی از این خودروها M135i نسل F40 است که به کیت مرحله ۱ و سیستم اگزوز آکراپوویچ مجهز شده و پیشرانه ۴ سیلندر توربوی آن صدای پرطنین‌تری دارد. این نیروگاه ۲ لیتری هم‌اکنون قدرت ۳۵۲ اسب بخاری و گشتاور ۵۳۳ نیوتون متری تولید کرده و به این ترتیب شاهد بهبود ۴۶ اسبی قدرت و ۸۳ نیوتون متری گشتاور نسبت به نمونه استاندارد هستیم.

کانال یوتیوب AutoTopNL به ‌منظور تست این خودرو سری به اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت آلمان زده است. این هاچبک پرتوان شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۲ ثانیه‌ای را ثبت کرده که بهبود شش‌دهم ثانیه‌ای را نسبت به M135i xDrive استاندارد نشان می‌دهد. همچنین خودرو به سرعت ۲۴۷ کیلومتر در ساعت دست یافته هرچند پشت آمپرها رقم خوش‌بینانه‌تر ۲۵۸ کیلومتر در ساعت را نشان داده‌اند.

اگرچه عملکرد یاد شده به خودی خود احساس‌برانگیز محسوب می‌شود اما حذف پیشرانه ۶ سیلندر خطی قدیمی ناامید کننده به نظر می‌رسد. طرفداران هنوز هم نمی‌توانند تصمیم BMW در استفاده از پلتفرم دیفرانسیل جلو برای سری ۱ را هضم کنند چراکه مدل قدیمی M140i بسیار خاص‌تر از تمامی رقبای دیفرانسیل جلوی خود حس می‌شود. حذف دو سیلندر از BMW باعث شده آئودی RS3 بتواند عنوان بزرگ‌ترین پیشرانه در این کلاس را به خود اختصاص دهد. محصول ارباب حلقه‌ها از پیشرانه ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری استفاده می‌کند.

احتمالاً به خاطر دارید که BMW اخیراً M135i را به‌روز کرده است. این هاچبک دارای سیستم تعلیق بهینه با فنرها و دامپرهای بازنگری شده و تغییراتی کوچک در شاسی است. همچنین رنگ‌های بدنه بیشتری نیز در اختیار خریداران قرار گرفته است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar