موتورسیکلتهای سفارشی «بی ام و R 18 M» و «R 18 آرورا» معرفی شدند
پدال/ بی ام و R 18 استاندارد یکی از دوستداشتنیترین موتورسیکلتهای خاص دنیا بوده است. این بایک از همان روز اول توسط تیونینگ های مشهور بکار گرفته شد تا ظرفیتهای واقعی خودش را نشان دهد. با وجود یک پیشرانه بزرگ و پرقدرت، قطعاً تیونرها کار جذابی را معرفی کردهاند. دو نسخه جدید این موتورسیکلت اخیراً در نمایشگاه موتورسیکلت ورونا ایتالیا رونمایی شدهاند.
بی ام و R 18 M توسط مجله ایتالیایی لاو راید توسعه یافته است و کار ساخت آن نیز بر عهده شرکت آمریکن دریمز بوده است. منبع الهام این موتورسیکلت هم ایده تولید کروزی از بی ام و با ظاهر اسپورت تر و سرراستتر و دوری از اغراق بوده است. طراحان و سازندگان R 18 M همچنین تأکید زیادی روی حفظ خطوط رتروی R 18 داشتهاند.
مدیر لاو راید میگوید:
پایداری، فاصله بین محوری زیاد و جذابیت پیشرانه ۱۸۰۰ سیسی جرقه تولید یک موتورسیکلت اسپورت با ظاهر رترو را زدند. ما در طراحی R 18 M پیشنهادهایی از سنتهای بی ام و موتوراد و محصولات چهار چرخ M را یافتیم.
این پروژه روی شاسی، سیستم تعلیق، بدنه و وسایل جانبی تمرکز داشته است و جزئیات مکانیکی و الکترونیکی آن تغییر نیافتهاند. بی ام و R 18 M سبکتر شده است و موقعیت سوارکاری متفاوتی دارد. این بایک اسپورت قول داده است تا سواری هیجانانگیزتری داشته باشد. مدیر لاو راید میافزاید:
ما به آزاد کردن ظرفیتهای این موتورسیکلت علاقه داشتیم. R 18 M بهطور قابلتوجهی کاهش وزن داشته است و به خاطر موقعیت جدید سوارکار میتوان آن را به راحتی راند. این موتورسیکلت جمع و جورتر و تو دستتر از قبل است.
اما موتورسیکلت دوم بی ام و R 18 آرورا نام دارد که توسط گاراژ ۲۲۱ طراحی و ساخته شده است. مدیر این شرکت میگوید:
خطوط کروز جدید بی ام و به همراه خلاقیت و سنت شروع کننده کار ما بودهاند. ما کار خود را از خطوط نرم باک سوخت شروع کردیم و به شکلهای خاص پیشرانه رساندیم.
این پروژه اساس روی بخشهای مختلف موتورسیکلت بی ام و تمرکز داشته است. در واقع طراحان نیاز به ارتباط عناصر جدید و درعینحال الهام گرفتن از موتورسیکلتهای دهه ۷۰ میلادی را مدنظر داشتهاند. عناصر متمایز R 18 آرورا را میتوان در گلگیرها و چرخ ها مشاهده کرد.