میزان داخلی سازی تارا دندهای چقدر است؟
چرخان/ قطعا باتوجه به حواشیهای مختلفی که خودروی تارا در نسخه دندهای تابحال داشته، با این محصول نه چندان خوش فرم ایران خودرو آشنا شده اید. خودرویی که حواشی آن، نسبت به رقیب مستقیم و نسبتا جدیدش، یعنی سایپا شاهین کمتر نبوده و تنها به علت برخی مسائل، بیشتر منتشر نمیشود!
اما امروز قصد داریم تا باتوجه به اسنادی که بدست ما رسیده است، نگاهی به میزان داخلی سازی ایکو تارا دنده ای بیاندازیم. اینطور که از تصویر نامه زیر، مشخص است، گویا قطعات استفاده شده و یا اصطلاحاً داخلی سازی خودرو تارا در نسخه دنده ای حدود 88.15 درصد است. این بدین معناست که با این وجود، حدود 11.85 درصد قطعات و آلات استفاده شده در این خودرو، به صورت مستقیم از خارج کشور تامین میشود. البته باید این را هم گفت که اکثر متریال و مواد اولیه استفاده شده در قطعات داخلی که گفته شده در خودروی تارا دنده ای استفاده گردیده، از منابع خارجی تامین شده و وارد کشور میشوند.
لازم به ذکر است که تا چندی پیش، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از وارداتی بودن ورقه های استفاده شده در خودرو تارا بدلیل عدم توانایی تامین و ساخت در داخل کشور خبر داده بود.
مشخصات تارا دنده ای
تارا دنده ای مجهز به یک پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی بوده که با اتصال به یک گیربکس 5 سرعته، توانایی تولید 113 اسب بخار، قدرت و 144 نیوتن متر، گشتاور را دارد. البته بهتر است بدانید که ایران خودرو، فعلا تارا را با گیربکس 5 دنده دستی عرضه کرده و احتمال آن بسیار قویست که تا در سال آینده، این خودرو به گیربکس 6 سرعته دستی نیز متصل شود.
از امکانات و برخی ویژگی های نسخه مجهز به گیربکس دستی خودرو تارا، میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:
• چراغ های روز
• رینگ آلیاژی طرح اسپرت؛ قالپاق خور!
• مانیتور لمسی بدون دوربین دید عقب!
• سامانه کنترل پایداری
• 2 ایربگ ایمنی
• فرمان برقی مجهز به کلیدهای کنترل صوتی
• روکش پارچه ای صندلی ها
• سامانه GSI
• شیشه راننده مجهز به آنتی ترپ
• تنظیم زاویه آینه های بیرون به صورت برقی
• استفاده از دسته سیم های اقتصادی و نبود باند و دکمه های بالابر شیشه برروی درب ها!
• و…