نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
خودرو

دستکاری در باک خودروهای داخلی عامل انفجار آن در تصادفات

منبع
همشهري آنلاين
بروزرسانی
همشهری آنلاین/ سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا، در گفت‌وگو با همشهری‌آنلاین گفت: ما باید ببینیم با کدام استاندارد اروپا در حال تولید هستیم؟ آیا واقعا یورو ۵ تولید می‌کنیم؟ به اعتقاد من خودروهای ما یورو ۲ هم نیستند؛ به همین دلیل هم ما از سال ۹۸ به جد موضوع کیفیت خودروی تولید داخل را دنبال کردیم و حرفی هم که می‌زنیم حرف کارشناسی است.

وی ادامه داد: آتش گرفتن خودرو موضوعی خیلی جدی در تصادفات است. خودرو در حالتی آتش می‌گیرد که داخلش ۱۰ کیلو TNT گذاشته باشیم اما در خودروی داخلی ماشین‌ها آتش می‌گیرند و منفجر می‌شوند؛ چرا؟ چون باک بنزین ناایمن است. 

هادیانفر تصریح کرد: همه می‌دانند در همه خودروهای دنیا باک وجود دارد اما هیچ وقت عامل انفجار نمی‌شود ولی چرا در ماشین‌های داخلی ما باک منفجر می‌شود؟ چون در قطر آلیاژ باک دست برده‌اند و آن را کاهش داده‌اند یا حتی در مواردی پلتفرم را تغییر داده‌اند.