نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

تویوتا کرولا ۲۰۲۲ در مقابل هوندا سیویک ۲۰۲۲

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی

باشگاه خبرنگاران/ ۲ خودرو تویوتا کرولا و هوندا سیویک در عین حال که دارای مشخصات مشترک هستند، تفاوت‌هایی نیز دارند.
 
تویوتا کرولا ۲۰۲۲ : کرولا به عنوان یک خودروی جمع و جور مقرون به صرفه و جذاب شناخته می شود که دارای ویژگی‌های ایمنی استاندارد است؛ این خودرو هم رقیب با خودروهایی مانند هوندا سیویک و مزدا ۳ است اما نسبت به آنها کیفیت سواری بهتری را ارائه می کند.

 مانند بسیاری از رقبای جمع و جور خود، تویوتا به عنوان یک سدان یا یک هاچ بک ارائه می‌شود؛ هر دو دارای طراحی‌های متمایز هستند، اما نسخه هاچ بک دارای صندلی عقب کوچکتر و فضای بار کمتری نسبت به سدان است.

مدل‌های منتخب را می‌توان با گیربکس دستی داشت؛ نسخه سدان، یک پیشرانه هیبریدی با مصرف سوخت استثنایی ارائه می‌کند، نقطه ضعف این خودرو صدای زیاد موتور است اما با این حال، کرولا ۲۰۲۲ همچنان یک انتخاب محبوب است.
 
به‌جز مدل‌های اسپورت‌تر SE و XSE، سدان کرولا از یک موتور ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ۱۳۹ اسب بخاری استفاده می‌کند که نیرو را از طریق یک گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته (CVT) به چرخ‌های جلو می‌فرستد. نسخه‌های جذاب‌تر دارای یک موتور چهار سیلندر ۲ لیتری ۱۶۹ اسب بخاری هستند که با یک گیربکس CVT یا دستی شش سرعته اختیاری جفت می‌شود.

در حالی که همه مدل‌های هاچ بک‌ دارای موتور عادی هستند، مدل سدان دارای پیشرانه هیبریدی است. آزمایش‌ها در مورد کرولا SE هاچ‌بک و کرولا XSE سدان ثابت کرد که حتی قوی‌ترین موتور نیز شتاب مناسبی ندارد.

هم کرولا سدان و هم هاچ بک کیفیت سواری دلپذیری دارند؛ کرولا SE و XSE با سیستم تعلیق سفت‌تر و رینگ‌های ۱۸ اینچی بزرگ‌تر عرضه می شوند با این حال، در مقایسه با رقبایی مانند مزدا ۳ و فولکس واگن گلف، فرمان پیشروی کرولا رضایت بخش است.

در داخل، کرولا هاچ بک و سدان دارای داشبورد ساده هستند و از مواد با کیفیت پوشانده شده اند؛ اکثر مدل‌ها دارای ورود غیرفعال و شروع با دکمه هستند. سایر موارد را نیز می‌توان با روشنایی داخلی محیطی، کنترل تهویه دو منطقه‌ای و گرمکن صندلی‌های جلو ارتقا داد.

نسخه سدان نسبت به نسخه هاچ بک فضای پای بیشتری را ارائه می کند؛ کرولا هاچ بک ۱۸ فوت مکعب فضای بار در پشت صندلی عقب خود دارد، که می توان دو چمدان دستی را در آن قرار داد.

هر کرولا دارای یک سیستم اطلاعات سرگرمی صفحه نمایش لمسی با اپل کارپلی، اتو اندروید و نقطه اتصال Wi-Fi است. صفحه نمایش لمسی بزرگ روی داشبورد به کار رفته، دکمه‌های سخت متعدد و دکمه‌های تنظیم صدا و تنظیم چرخان به راننده کمک می‌کنند در حین استفاده چشمان راننده به جاده باشد، گزینه‌های برتر شامل شارژ بی سیم و سیستم صوتی ارتقا یافته JBL است.

هوندا سیویک ۲۰۲۲: خودروی کامپکت محبوب هوندا، سیویک، برای مدل سال ۲۰۲۲ تغییراتی زیادی داشته است و اکنون ظاهری بزرگ‌تر، ویژگی‌های جدید و طراحی زیبای کابین دارد. مجموعه‌ای از موتور‌های چهار سیلندر از جمله یک موتور توربوشارژ ۱.۵ لیتری، ارائه می‌شود.

ویژگی‌های به‌روزشده فناوری مانند صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی بزرگ‌تر، اتصال بی‌سیم تلفن هوشمند و ویژگی‌های بهبودیافته کمک راننده، همگی به‌روزرسانی‌هایی هستند که به سیویک کمک می‌کنند تا از رقیبان خود مانند هیوندای النترا، مزدا ۳ و تویوتا کرولا بهتر باشد. 

 مدل‌های پایه به صورت استاندارد با یک موتور چهار سیلندر ۲ لیتری ۱۵۸ اسب بخاری عرضه می‌شوند، در حالی که موتور ارتقا یافته همچنان یک توربوشارژ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر است که اکنون ۱۸۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

سیویک جدید تنها با نسخه دیفرانسیل جلو ارائه می‌شود؛ گیربکس دستی ارائه شده در نسل قبلی سدان سیویک برای سال ۲۰۲۲ دیگر موجود نیست و جای آن را یک گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته (CVT) گرفته است، همچنین هنوز یک گیربکس دستی شش سرعته در مدل هاچ بک موجود است.

در مسیر آزمایشی، سدان توربوشارژ برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت به ۷.۵ ثانیه نیاز داشت که کمی کندتر از آخرین نسل سیویک است. هاچ بک Sport Touring دستی در سرعت ۷.۳ ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت کمی بهتر عمل کرد.

 مدل‌های اسپرت Si و تیپ-R با عملکرد بالا نیز در دست ساخت هستند و هر دو گیربکس دستی ارائه می‌کنند. سیویک ۲۰۲۲ به صورت استاندارد با صفحه نمایش ۷.۰ اینچی لمسی اطلاعات سرگرمی عرضه می‌شود، اما یک واحد ۹.۰ اینچی بزرگتر و یک صفحه نمایش دیجیتال ۱۰.۲ اینچی اختیاری است.
 
اپل کارپلی و اتواندروید هر دو استاندارد هستند و همچنین در صورت جفت شدن با صفحه نمایش بزرگتر، اتصال بی سیم را ارائه می‌دهند. گزینه‌های دیگر شامل  ناوبری داخل داشبورد، سیستم استریو Bose و پد شارژ بی سیم تلفن هوشمند می شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar