نسخههای اولیه «چانگان CS35 پلاس» با مشخصاتی ناامیدکننده وارد ایران شد!
چرخان/ چندی پیش بود که تصاویری از حضور دو دستگاه خودرو چانگان یونی تی (UNI-T) در محوطه شرکت سایپا منتشر شد. خبری که با استقبال بالایی مواجه شد!
همانطور که مستحضرید و همواره بر این موضوع تاکید نمودهایم، پابرجا بودن تحریمهای ظالمانه آمریکاست. عاملی که باعث شده تا بسیاری از برندهای خوب، حتی چینی هم فعالیتشان را در بازار ایران متوقف کنند. یکی از همین برندها، چانگان است. فعالیت چانگان در مقایسه با گروههای خودرویی چون جیلی، سایک و… تا حدی متفاوت است. زیرا مانند یک بچه درسخوان ترسو، هر از گاهی یک تقلب به دوستانش میرساند. این برند حتی طی سالهای گذشته که در تحریم به سر میبردیم، برخی قطعات CS35 مونتاژی سایپا را به ایران ارسال میکرد (جهت اطلاع، سایپا این خودروها را با مدل 1398 و به صورت مزایدهای فروخت). از طرفی، یک سدان کوچک به نام فردا B511 را نیز در سبد محصولاتی فردا موتورز قرار داد.
اما همانگونه که به تازگی اعلام شده، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مجمع عمومی سالیانه شرکت سایپا از برنامه عرضه دو خودرو جدید چانگان در ایران گفت. با اطلاعاتی که بدست خبرنگار ما رسیده، میتوان فهمید که نمونههای اولیه و آزمایشی خودروی چانگان CS35 پلاس نیز وارد ایران شده است!
طبیعتا با مشاهده و مطالعه امکانات و برخی ویژگیهای دیگر CS35 پلاس، خوشحال میشوید. اما باید گفت که متاسفانه خبری از موتور بسیار خوب 1.4 توربوشارژ این خودرو که در اکثر بازارهای جهانی به آن مجهز است، نیست! بنا به برخی اطلاعات، سایپا نسخههای آزمایشی سی اس 35 پلاس را با موتور 1600 سیسی تنفس طبیعی وارد کشور کرده است! پیشرانهای که حتی برای ابعاد نسل قبلی خودرو مذکور نیز جوابگو نبود. باز هم باید گفت که متاسفانه این خودرو با تیپ فول، وارد ایران نشده و از مشخصات پایینتری بهره میبرد.
مشخصات چانگان CS35 پلاس
نسخههای اولیه چانگان CS35 پلاس با پیشرانه 1600 (1598) سی سی تنفس طبیعی وارد ایران شده است. این پیشرانه که با کد JL478QEP شناخته میشود، با اتصال به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، توانایی تولید حداکثر 128 اسب بخار، قدرت و 161 نیوتن متر، گشتاور را دارد. استاندارد این موتور از نوع یورو 6 است.
اندازه بدنه، طول، عرض و ارتفاع ماشین جدید به ترتیب 4330/ 1825/ 1660 میلیمتر است و فاصله دو محور نیز 2600 میلیمتر میباشد.
از امکانات احتمالی این خودرو برای بازار ایران، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
سانروف
سیستم کروز کنترل
سامانه کنترل پایداری
صفحه نمایش متصل به کلاستر خودرو
ترمز پارک برقی و اتوهولد
تریم چرمی دو رنگ کابین
سنسورهای نور و باران
سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه ای
باز و بسته شدن برقی آینه های جانبی
تنظیم برقی زوایای آینه های جانبی همراه با گرمکن
تهویه مطبوع اتوماتیک الکتریکی
فرمان D کات با غربلیک چرمی
کلاستر دیجیتالی
پاور ویندوز
و…