«شورولت کامارو ۱۹۶۹» بازسازی شده، ترکیبی زیبا از استایل کلاسیک
پدال/ شورولت کامارو ۱۹۶۹ یکی از خاطرهانگیزترین خودروهای عضلانی آمریکاست و به تازگی نمونههای جذاب از آن نظر ما را جلب کرده است. قرار دادن یک پیشرانه مدرن در خودرویی کلاسیک شاید باعث تولید محصولی به اصطلاح رستومود شود اما پکیجی کامل نخواهد بود. برای رسیدن به بالاترین سطح باید بیشتر پیش بروید و این همان اتفاقی است که برای این شورولت کامارو رخ میدهد. پیشرانه LSX توئین توربوی زیر کاپوت این خودرو تنها بخشی از پکیج باورنکردنیای است که در ادامه معرفی خواهیم کرد.
فروشنده این خودرو میگوید پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری کامارو قدرت ۷۰۰ اسب بخاری را در چرخ های عقب ارائه میکند که دلیل آن وجود دو توربو و اینترکولر هوا به هواست. این پیشرانه قدرت خود را از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی شرکت ترمک به چرخ ها میفرستد. برای توقف این خودرو نیز سیستم ترمز ویلوود وجود دارد که از کالیپرهای شش پیستوه در جلو و روتورهای سوراخدار در هر چهار گوشه سود میبرد.
این شورولت کامارو ۱۹۶۹ در سیستم تعلیق رایدتک و رینگهای فورج کاری شده و سهتکه COR استفاده میکند. به این موارد باید لاستیکهای میشلین پایلوت سوپر اسپرت را نیز اضافه کرد. بخش اعظم بدنه تغییر نکرده اما برخی اصلاحات در آن صورت گرفتهاند که شامل کاپوت فیبر کربنی، چراغهای LED جلو و عقب و اسپویلرهای جلو و عقب است. رنگ بدنه خاکستری شارک نیز ترکیبی عالی با رینگهای دو رنگ به وجود آورده است.
تغییرات رخ داده در کابین کمی برجستهتر هستند. دیگر خبری از کابین استوک نیست و صندلیهای جلو و عقب بهروز شدهاند. این صندلیها با وینیل قرمز و عناصر مشکی پوشانده شدهاند. تریم داشبورد و دربها نیز هماهنگی بسیار خوبی با صندلیها دارند. کفپوشهای قرمز رنگ نیز باعث جلبتوجه میشوند. کامارو ۱۹۶۹ موردبحث از نظر تکنولوژی مدرن نیز کمبودی ندارد زیرا کنترل سیستم تهویه مطبوع، سیستم صوتی آلپاین با اپل کارپلی و… وجود دارند. پشت آمپرهای کلاسیک خودرو نیز مواردی همچون سرعت، دور پیشرانه، دمای مایع خنککننده، فشار روغن، میزان سوخت و ولتاژ باتری را نشان میدهند. اگرچه مشخصات تست داینوی این خودروی عضلانی منتشر نشده اما فروشنده میگوید کامارو عضلانی یاد شده قدرت ۷۰۰ اسب بخاری را در چرخ ها ارائه میکند. البته اگر مالک از اتانول استفاده کند این پیشرانه میتواند قدرت بیشتری تولید کند.