
چالش یورو 7 برای خودروسازان

ایران جیب/ دولتهای چند کشور اروپایی میگویند قوانینی که اتحادیه اروپا برای کاهش آلودگی خودروها وضع کرده باید تغییر کند. وزرای حمل و نقل آلمان، ایتالیا، جمهوری چک، لهستان، پرتغال، رومانی، مجارستان و اسلواکی هفته گذشته با هدف پیشنهاد تغییراتی در این قوانین با هم دیدار کردند.
امسال قرار است مذاکره برای نهایی کردن قوانین یورو ۷ انجام شود. براساس این قوانین میزان مجاز تولید اکسید نیتروژن و دی اکسید کربن موتورهای درونسوز نسبت به قوانین کنونی یورو ۶ کاهش خواهد یافت. انتظار میرود کشورهای عضو اتحادیه اروپا مجبور شوند از اواسط سال ۲۰۲۵ این قوانین تازه را اجرا کنند.
اما خودروسازان و برخی کشورهای اروپایی میگویند اعمال این قوانین به صنعت خودرو لطمه خواهد زد و مهلتی که برای اجرای قوانین پیشبینی شده واقعبینانه نیست. به گفته خودروسازان هزینه نصب دستگاههایی که آلودگی را کم میکند بسیار زیاد است و آنها را مجبور میکند تولید ماشینهای کوچک و ارزان را متوقف کنند.
اتحادیه اروپا سال گذشته میلادی تصمیم خود برای اعمال استاندارد یورو ۷ را اعلام کرد. به گفته این اتحادیه مزایای اجرای این قانون برای کاهش آلودگی هوا از هزینهاش بسیار بیشتر است.
شانس زندگی برای خودروهای درونسوز؛ ائتلاف آلمان با 6 کشور اروپایی برای رفع ممنوعیت تولید
1402/01/06 - 12:00