برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
خودرو

علی آبادی با برنامه خودرویی به وزارت صمت می‌آید

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
علی آبادی با برنامه خودرویی به وزارت صمت می‌آید

آخرین خودرو/ ساعتی قبل نمایندگان مجلس به عباس علی آبادی به عنوان وزیر صمت جدید رای اعتماد دادند.

به گزارش آخرین خودرو، عباس علی آبادی که پیش از این در صمت مدیرعاملی گروه مپنا حضور داشت، جزو گزینه های با تجربه در صنعت و تجارت به حساب می آید و با انتخاب وی به عنوان وزیر صمت جدید، بسیاری از کاربران فضای مجازی انتخاب او را به عنوان متصدی این سمت، اقدامی متفاوت و عاقلانه از سوی دولت و مجلس اعلام کردند. علی آبادی دانش آموخته رشته مکانیک است و به عنوان یکی از اساتید برتر دانشگاه های دولتی شناخته می شود. او در سخنرانی خود در مجلس اعلام کرده است که برنامه هایی برای تحول در صنعت خودرو دارد و بر خلاف سایر وزرای پیشین، نیازمندی به ارتباط با صنعت و تجارت سایر کشورها را ضروری دانسته است.

علی آبادی وعده داده است که بزودی طرح جامعی در حوزه خودرو ارائه می دهد و او معتقد است که باید تصدی دولت از بازار کاهش پیدا کند. همچنین او معتقد است که قیمت گذاری دستوری آنچنان برای بازار مفید نیست و باید فرایند علمی قیمت گذاری با مدیریت مناسب در سطح بازار اتفاق بیافتد.

باید به این نکته اشاره کرد که علی آبادی یکی از مدیران حامی از برقی سازی صنعت خودرو بوده و در این مسیر، پروژه های موفقی را در گروه مپنا و شرکت مکو تعریف کرده است. یکی از اقدامات او در راستای پروژه های برقی سازی خودروها، تحویل خودروی شخصی خود به شرکت مکو برای انجام پروژه ها بود که در نهایت، کیا سراتو پلاگین هیبرید چهار چرخ محرک به عنوان خروجی این پروژه به خیابان ها آمد.

حال با انتخاب او به عنوان متفاوت ترین وزیر کابین دولت باید ببینیم که آیا عباس علی آبادی امکان تحول در این وزارتخانه را دارد و می تواند که مدیران ابهام زا حاضر در وزارت صمت را کنار بزند یا خیر.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره