نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

خودروسازانی که لوگوی خود را تغییر دادند

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
خودروسازانی که لوگوی خود را تغییر دادند

آخرین خودرو/ بازسازی تاریخ کار دشواریست. برای برخی از خودروسازان، لوگو بیانگر میراثی با قدمت چند دهه است. اما در سال‌های اخیر خودروسازان زیادی لوگوی خود را مجددا طراحی کردند؛ برخی بهتر شدند و برخی بدتر اما اکثرا به طرح‌های مینیمالیستی روی آورده‌اند.

به گزارش موتور وان، ترند لبه‌های تیز و ظاهر نقره‌ای براق دیگر از بین رفته و این روزها طراحان گرافیکی لوگوها را کوچک‌تر کرده‌اند (حتی به جز صنایع خودروسازی) و طرح‌های دوبعدی ساده را ارائه می‌کنند. موج بازطراحی‌ها از مینی در سال ۲۰۱۵ شروع شد و پس از به برندهایی چون آئودی، استون مارتین و بی ام و رسید.

حال با این مقدمه، نگاهی به خودروسازانی داریم که در سال‌های اخیر لوگوی خود را مجددا طراحی کردند.   

استون مارتین (۲۰۲۲)

بال‌های مشهور استون مارتین از زمان معرفی اولین خودروهایش در دهه ۱۹۳۰ تغییر زیادی نداشته؛ اما در سال ۲۰۲۲ شرکت با کمتر کردن خطوط و واضح‌تر کردن نوشته «استون مارتین» بال‌های فرشته نمادین در لوگو را ساده‌سازی کرد.

آئودی (۲۰۲۲)

آئودی با معرفی لوگوی جدید از ریشه‌های اصلی‌اش فاصله نگرفته؛ کمپانی از لبه‌های تیز بیرون‌زده حلقه‌های درهم معروف خلاص شد (این لوگو اولین بار در سال ۱۹۶۹ رونمایی شد و در سال ۲۰۰۵ کمی براق‌تر و نقره‌ای‌تر شد) و به ترند لوگوهای دو بعدی روی آورد.

بی ام و (۲۰۲۱)

بی ام و ادعا می‌کند که لوگوی دایره‌ای مشهور این شرکت از زمان اولین معرفی در سال ۱۹۱۷ تغییر زیادی نکرده است. اما ظاهر جدید لوگو در حال و هوای سایر لوگوهای لیست است؛ ظاهری صاف و مسطح. لبه‌های براق در لوگوی دایره‌ای سال ۱۹۹۷ مسطح شده، ظاهری مینیمالیستی به خود گرفته و عناصر کمتری دارد. همچنین، دیگر خبری از رنگ‌های سفید و مشکی نیست و با یک لوگوی یکنواخت و شفاف سروکار داریم.

بیوک (۲۰۲۲)

لوگوی جدید بیوک جزو معدود موارد این لیست است که واقعا ارتقا یافته و زیباتر شده است (به جای اینکه فقط مسطح شده باشد!). در لوگوی جدید نشان سپرهای سه‌گانه از داخل دایره خارج شده و به زیبایی در کنار هم قرار گرفته اند.

کادیلاک (۲۰۲۱)

در لوگوی تاجی شکل کادیلاک اجزای قرمز، آبی و طلایی جای خود را به یک طرح سیاه و سفید جذاب داده‌اند. حجم کلی لوگو تغییری نکرده و بازهم شاهد مسطح شدن لوگو هستیم چراکه طراحان با محو کردن لبه‌های لوگوی قبلی به یک طرح دو بعدی روی آورده‌اند.

اف‌سی‌ای / استلانتیس (۲۰۲۰)

در این مورد تنها شاهد بازطراحی لوگو نیستیم و یک برند جدید نیز شکل گرفته است. همانطور که می‌دانیم اف‌سی‌ای (گروه فیات-کرایسلر) و پی‌اس‌ای (گروه پژو-سیتروئن) از سال ۲۰۲۰ با هم متحد شده‌اند و با نام استلانتیس شناخته می‌شوند. این تغییر بزرگ در ساختار مدیریتی با یک لوگوی کاملا جدید همراه شد که نام جدید گروه را هم در دل خود جای داد.

سیتروئن (۲۰۱۶)

سیتروئن لوگویش را ساده‌سازی کرد؛ همچنین با این کار بخشی از تاریخش را زنده کرد. دو فلش رو به بالای مشهور حالا باریک‌تر شده و در درون یک بیضی جا خوش کرده‌اند. علامتی که یادآور لوگوی اصلی سیتروئن در سال ۱۹۱۹ است.

جنرال موتورز (۲۰۲۱)

جنرال موتورز لوگویش را در سال ۲۰۲۱ به روز کرد؛ لبه‌های نوک تیز و حروف مکعبی‌شکل کمی نرم‌تر و صیقلی‌تر شدند و حالا لوگو مدرن‌تر به نظر می‌رسد. رنگ آبی روشن در لوگوی جدید نماد «آسمان‌های آبی» است، چراکه جنرال موتورز همواره به تولید خودروهای الکتریکی ادامه می‌دهد. این اولین تغییر در لوگوی جنرال موتورز در ۵۰ سال اخیر است.

جگوار-لندروور / جی ال آر (۲۰۲۳)

تاجایی که ما اطلاع داریم، لوگوهای جگوار و لندروور به تنهایی تغییری نداشته‌اند، اما مجموعه کلی به یک نام جدید و یک طراحی جدید روی آورده‌ است. جگوار-لندروور سابق، JLR جدید هویتش را ساده‌سازی کرد و این موضوع در لوگوی کوتاه‌شده جدید نیز مشهود است.

کیا (۲۰۲۱)

لوگوی جدید کیا یکی از بحث‌برانگیزترین موارد لیست است. کمپانی لوگوی بیضی شکل قدیمی را دور انداخت و یک لوگوی مدرن با لبه‌های تیز را جایگزین کرد. البته نبود فاصله بین حروف “I” و “A”  ممکن است برای برخی از کاربران مجازی مشکل‌ساز شود و با خود بگویند که خودروی KN چیست؟!

لانچیا (۲۰۲۲)

لانچیا، خودروساز ایتالیایی که زمانی به خاطر خودروهای رالی‌اش نظیر «دلتا اینتگراله» و مدل «O37» مشهور بود، در شرف بازگشت است. سال گذشته یک مدل مفهومی جدید با یک لوگوی جدید رونمایی شد تا آغازگر عصر الکتریکی این برند باشد.

لوتوس (۲۰۱۹)

لوگوی به روز شده لوتوس بیانگر شروع تازه این برند است. تغییر لوگوی لوتوس مثل سایر برندها انجام شد؛ لبه‌های تیز و صیقلی ساده‌تر و لوگوی جدید مسطح شده اما این باعث نشده که از تاریخچه اصلی برند فاصله بگیرد. حروف نوشته «لوتوس» هم روی یک خط صاف قرار گرفته‌اند تا خوانا باشند.

مینی (۲۰۱۵)

مینی از نخستین برندهایی بود که لبه‌های تیز برآمده لوگویش را حذف کرد و مسطح شد. بال‌های تاریخی لوگو لبه‌های براقش را از دست داد و ظاهری یکدست به خود گرفت؛ یک طراحی مینیمالیستی، مثل لوگوی جدید سایر برندهای لیست.

نیسان (۲۰۲۱)

لوگوی سابق نیسان با لبه‌های تراش خورده و لبه‌های نقره‌ای براق در حال و هوای دهه ۹۰ میلادی مانده بود. خوشبختانه، لوگوی جدید دوبعدی است، نوشتاری ساده و ساختاری مینیمالیستی دارد و دیگر خبری از لبه‌های تیز نیست.

پژو (۲۰۲۱)

پژو برای لوگویش ساده‌سازی نکرد؛ بلکه کمپانی یک طراحی کاملا جدید از شیر نمادین مشهور ارائه کرد. دیگر از تصویر تمام قد یک شیر خبری نیست و در ازای آن یک سپر را داریم که نوشته «پژو» روی آن حک شده و در زیر آن، سر یک شیر خشمگین (با طرحی مینیمالیستی) جای گرفته است.

پورشه (۲۰۲۳)

پورشه در بازطراحی لوگویش از سیاست “اگر خراب نیست تعمیرش نکن!” استفاده کرد. لوگوی تاجی شکل سابق همچنان پابرجاست اما با ویژگی‌های کوچک جدید؛ حالا نوشته «STUTTGART» خواناتر است، نوارهای افقی با طرح لانه زنبوری اضافه شده و لکه‌های برنزی کمتر شده‌اند.

رنو (۲۰۲۱)

رنو با طراحی جدیدش برای لوگو ساده عمل کرد. نوشته رنو کاملا برداشته شده و به جای الماس لوزی نقره‌ای، دو خط شکسته را داریم که در هم فرو رفته و همان شکل لوزی را تشکیل داده‌اند.

فولکس واگن (۲۰۱۹)

لوگوی دایره‌ای شکل معروف فولکس واگن از اواسط دهه ۱۹۴۰ تغییر خاصی نداشته است. در بازطراحی لوگو در سال ۲۰۱۹ تمام حجم‌ها پاک شده و یک لوگوی تخت و مسطح را داریم. برای اولین بار در تاریخ حرف «W» با لبه‌های پایینی دایره تماسی ندارد.

ولوو (۲۰۲۱)

ولوو در سال ۲۰۲۱، بی‌سروصدا لوگویش را به روز کرد و مثل سایر رقبا یک مسیر مینیمالیستی را در پیش گرفت. لوگوی جدید مسطح‌تر، تمیزتر و ساده‌تر از لوگوی نقره‌ای در اواسط دهه ۲۰۰۰ است. همچنین، کمپانی مستطیلی که نوشته «ولوو» را احاطه کرده بود حذف کرد.

خبرنگار: سجاد امانیان

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره