نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
خودرو

فیدلیتی پرستیژ یا دیگنیتی پرستیژ؟ کدام پرستیژ بهمن بهتر است؟

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
فیدلیتی پرستیژ یا دیگنیتی پرستیژ؟ کدام پرستیژ بهمن بهتر است؟

آخرین خودرو/ فیدلیتی پرستیژ و دیگنیتی پرستیژ هر دو تیپ میانه از مدل های بهمن موتور هستند و ما در این مطلب می خواهیم این دو کراس اوور را با هم مقایسه کنیم.

بهمن موتور در ابتدا فیدلیتی و دیگنیتی را با نسخه های پرایم وارد بازار کرد و اتفاقا فروش موفقی هم داشت. از همان ابتدا اعلام شده بود که نسخه های پرایم در واقع خودروهای پایه خواهند بود و قرار است بعدا نسخه های فول تری با پسوند های پرستیژ و دریم به بازار بیایند. دیگنیتی پرستیژ قبل تر و در نمایشگاه تهران سال گذشته به بازار معرفی شد و فیدلیتی پرستیژ امسال و در نمایشگاه شیراز در معرض دید عموم قرار گرفت. اما کدام یک از دو کراس اوور جدید بهمن موتور از همه نظر بهتر است؟ در ادامه این مطلب این دو خودرو را از همه نظر با هم مقایسه می کنیم.

مقایسه کمپانی های مادر فیدلیتی پرستیژ و دیگنیتی پرستیژ

فیدلیتی پرستیژ همان جتور X70 پلاس است و جتور هم نشان تازه تاسیس چینی است که در واقع زیر مجموعه ای از چری به حساب می آید. خودروهای این نشان خط طراحی متفاوتی دارند اما اساس فنی آن ها با چری تقریبا یکسان است. در مقابل دیگنیتی پرستیژ همان فنگون iX5 از نشان دانگ فنگ است و بازار ایران کاملا با این نشان آشناست. در واقع کمپانی مادر دیگنیتی شناخته شده تر از فیدلیتی است اما اگر مبنای جتور را همان چری در نظر بگیریم، هر دو خودرو از نشان هایی نسبتا خوب از چین هستند که بازار ایران هم با آن ها آشنایی دارد.

مقایسه طراحی بدنه
استایل طراحی در دیگنیتی پرستیژ کوپه است و این یعنی شیب سقف بیشتری را نسبت به فیدلیتی در این خودرو داریم. در مقابل طراحی فیدلیتی ساده تر است و استایل کراس اوور های معمول بازار را در خطوط کلی طراحی آن می بینیم. رینگ ها در هر دو کراس اوور از نوع ۲۰ اینچی هستند و همین باعث شده تا هر دو خودرو بزرگ تر از آنچه هستند به نظر بیایند. چراغ های جلو در هر دو کراس اوور کشیده هستند اما گرافیک کاسه چراغ و شکل جلوپنجره در هر دو کاملا متفاوت است. در عقب در هر دو خودرو چراغ های به هم پیوسته را داریم و خروجی های چهارگانه اگزوز را در هر دو می بینیم اما استایل کوپه در دیگنیتی باعث شده تا ظاهر در عقب این خودرو بسیار متفاوت باشد و دیگنیتی پرستیژ چابک تر، متفاوت تر و اسپرت تر به نظر برسد. در مقابل فیدلیتی پرستیژ خانوادگی تر است.

پس اگر به دنبال خرید یک کراس اوور متفاوت باشید که طراحی خاص و کوپه دارد باید دیگنیتی پرستیژ را انتخاب کنید اما اگر کراس اوور خانوادگی تر با استایل معمولی تر بخواهید، باید سراغ فیدلیتی پرستیژ بروید. البته مقایسه در بحث طراحی در نهایت سلیقه ای است و بستگی به نوع نگاه، نیاز و سلیقه مشتری دارد.

مقایسه مشخصات فنی فیدلیتی پرستیژ و دیگنیتی پرستیژ
فیدلیتی پرستیژ مجهز به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ با فناوری TGDi است که توان تولید نهایت قدرت ۱۹۷ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر را دارد. این پیشرانه از سری موتور های چری است که فناوری AVL اتریش را دارد و قدرت آن از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه تَر (WDCT) به چرخ های جلو می رسد. در مقابل زیر کاپوت دیگنیتی پرستیژ پیشرانه ۲ لیتر توربوشارژ TGDi را داریم که خروجی های ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو می رسد.

هر دو کراس اوور مورد نظر نسبت به دیگر کراس اوور های بازار قدرت و گشتاور خوبی دارند اما در دیگنیتی پرستیژ به واسطه حجم بیشتر موتور، قدرت و گشتاور بالاتری را داریم. علاوه بر این وجود جعبه دنده AT در دیگنیتی پرستیژ باعث می شود تا لذت رانندگی در این خودرو بیشتر از فیدلیتی پرستیژ باشد. پس اگر معیار انتخاب شما قدرت و گشتاور بیشتر و یا لذت رانندگی باشد باید دیگنیتی پرستیژ را انتخاب کنید و در این بخش دیگنیتی برنده بازی است.

مقایسه کابین و امکانات
طراحی کابین در دو خودرو کاملا متفاوت است. در فیدلیتی پرستیژ تریم دو رنگ طراحی را داریم اما در دیگنیتی پرستیژ رنگ زمینه داخلی تک رنگ است. در هر دو خودرو صفحه نمایش مولتی مدیای لمسی را در مرکز داریم و کلاستر دیجیتال است اما فیدلیتی پرستیژ پنل یکپارچه را برای دو صفحه نمایش دارد و در دیگنیتی دو صفحه نمایش مجزا برای این دو بخش طراحی شده است. نکته مهم دیگر این است که کابین فیدلیتی پرستیژ بصورت ۷ نفره هم قابل سفارش است اما دیگنیتی پرستیژ تنها در نسخه ۵ نفره عرضه می شود. همچنین کابین فیدلیتی پرستیژ در مجموع لوکس تر از دیگنیتی پرستیژ بنظر می رسد.

اما تفاوت های اصلی را در بحث آپشن و امکانات می بینیم. در هر دو کراس اوور امکاناتی نظیر سانروف پانورامیک، دوربین ۳۶۰ درجه، در صندوق برقی، تهویه اتوماتیک، استارت دکمه ای، گرم کن صندلی های جلو، نور پردازی داخلی، نمایشگر لمسی مولتی مدیا، کلاستر دیجیتال، ترمز پارک برقی، اتوهلد، شارژر بیسیم تلفن همراه، سامانه کنترل پایداری و… را می بینیم. اما فیدلیتی پرستیژ از دیگنیتی پرستیژ آپشن های کاربردی بیشتری دارد. در فیدلیتی پرستیژ ۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه ای را داریم اما در دیگنیتی پرستیژ تعداد ۴ کیسه هوا دیده می شود. تهویه در فیدلیتی دوکاناله است و پنل تهویه عقب را داریم اما دیگنیتی تهویه ای تک کاناله دارد و دریچه تحویه عقب (بدون پنل) در این کراس اوور دیده می شود. امکانات دیگری مثل سردکن صندلی های جلو، حافظه صندلی، پدل شیفتر، کروز کنترل تطبیقی، رادار خطی، رانندگی بین خطوط و دسته دنده الکترونیکی از جمله آپشن هایی هستند که در فیدلیتی پرستیژ بکار رفته اما در دیگنیتی پرستیژ دیده نمی شوند.

پس اگر معیار انتخاب شما امکانات و آپشن باشد، بین این دو خودرو باید سراغ فیدلیتی پرستیژ بروید و اگر اهل آپشن و امکانات کمکی راننده نباشید، دیگنیتی پرستیژ می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. البته از آنجا که امکانات ایمنی فیدلیتی کامل تر هستند پس از نظر ایمنی هم فیدلیتی انتخاب معقول تری است.

مقایسه قیمت در بازار
بر اساس آنچه شرکت بهمن موتور اعلام کرد، قرار است عرضه فیدلیتی پرستیژ از اواخر تابستان آغاز شود و این یعنی عملا کراس اوور جدید بهمن موتور در نیمه دوم سال جاری به بازار می آید و قیمت آن هم در همان زمان مشخص خواهد شد. اما دیگنیتی پرستیژ از سال گذشته در بازار حضور داشته و حالا قیمتی در محدوده ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان در بازار آزاد دارد. باید دید بهمن موتور چه قیمتی برای فیدلیتی پرستیژ در نظر می گیرد اما انتظار می رود با توجه به امکانات بیشتر در فیدلیتی پرستیژ، قیمت بالاتری هم برای آن نسبت به دیگنیتی داشته باشیم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir