ویدیوی معرفی تیگو 8 پرو e پلاس در آخرین خودرو
آخرین خودرو/ تیگو ۸ پرو e پلاس اولین خودروی مونتاژی پلاگین هیبرید ایران است که عرضه آن را شرکت مدیران خودرو انجام می دهد.
با یک نگاه به این کراس اوور متوجه این می شویم که طراحی این خودرو عملا تفاوت چندانی با تیگو ۸ پرو و پرومکس ندارد. در بدنه خط طراحی های جدید چری را می بینیم که قبل تر در تیگو ۸ پرو و تیگو ۷ پرو هم دیده بودیم. چراغ های کشیده فول LED، جلوپنجره کهکشانی بزرگ و سپر های برجسته از جمله المان هایی هستند که در طراحی های جدید چری دیده می شود. الگوی طراحی چراغ ها و جلوپنجره دقیقا همان چیزی است که در فونیکس تیگو ۸ پرومکس دیده می شد اما طراحی سپر عقب و خروجی های اگزوز مثل تیگو ۸ پرو است. نکته مهم این است که روی گلگیر سمت راننده در فونیکس تیگو ۸ پرو ای پلاس، پورت شارژ را داریم تنها المانی است که در هیچکدام از خودروهای مونتاژی دیگر دیده نمی شود.
مشخصات فنی تیگو 8 پرو e پلاس
زیر کاپوت فونیکس تیگو ۸ پرو ای پلاس یک یونیت پیشرانه برقی را داریم که در آن دو موتور برقی تولید نیرو را انجام می دهند و در کنار این یونیت یک پیشرانه ۱.۵ لیتر توربوشارژ بنزینی هم داریم. موتورهای برقی و پیشرانه الکتریکی توان تولید نهایت قدرت ۳۲۶ اسب بخار را دارند و نهایت گشتاور هم به ۵۱۰ نیوتن متری می رسد. قدرت از طریق جعبه دنده DHT (جعبه دنده مخصوص خودروهای هیبرید) که سه حالته است به چرخ های جلو می رسد و خبری از سیستم AWD در این خودرو نیست. وجود سه پیشرانه و جعبه دنده DHT در فونیکس تیگو ۸ پرو ای پلاس باعث می شود تا ۹ حالت مختلف برای کارکرد موتورها داشته باشیم که عبارت اند از : تک موتوره برقی (موتور ۱)، تک موتوره برقی (موتور۲)، حالت ترکیبی، حالت تمام بنزینی، حالت شارژ با استفاده از موتور بنزینی، حالت شارژ در حال رانندگی، بازیابی انرژی ترمز در حالت تک موتوره و بازیابی انرژی ترمز در حالت دو موتوره.
به گزارش آخرین خودرو ، اگر تمام این حالت های رانندگی شما را گیج کرده اصلا تعجبی ندارد پس بیایید ساده تر به این موضوع نگاه کنیم. در این خودرو ما سه موتور داریم که در حالت های مختلف می توانند در مدار محرکه ما باشند و یا حذف شوند. به این ترتیب حالات مختلفی برای رانندگی قابل انتخاب خواهد بود. در کل وجود سه موتور باعث می شود تا انعطاف بیشتری در گرفتن خروجی مطلوب از خودرو پدید آمده باشد. پک باتری لیتیومی در کف قرار دارد و ظرفیت آن ۱۹.۲۷ کیلووات ساعت است. شارژ کامل این پک باتری ۳ تا ۴ ساعت زمان می برد و با برق شهری شارژ می شود. نکته مهم این است که در حالت ترکیبی مصرف سوخت تنها ۱.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است و وقتی پیشرانه های برقی از مدار خارج باشند، مصرف تا ۶.۵ لیتر افزایش میابد. در حالت ترکیبی و با باک پر می توان مسافتی در حدود ۹۵۰ کیلومتر را پیمود و این یعنی مصرف ترکیبی بسیار راضی کننده است.
محمدرضا پاداش / آخرین خودرو
عکاس: علیرضا پاداش
ویدیو: رضا چوکامی، محمدرضا پاداش، علیرضا پاداش، حسین دلاور