ملاقات با «فراری پورسانگوئه» سفارشی متعلق به فرزند «انزو فراری» فقید
پدال/ پیرو فراری فرزند انزو فراری مشهور به تازگی شاسیبلند پورسانگوئه سفارشی خود را تحویل گرفته است. این خودرو از ویژگیهای متمایزی همچون رنگ خاص بدنه و سقف کربنی سود میبرد.
ما نمیدانیم که اگر انزو فراری امروز زنده بود درباره پوسانگوئه چه فکری میکرد. به راحتی میتوان از این خودروساز ایتالیایی برای تولید یک شاسیبلند انتقاد کرد اما فراری یک موسسه خیریه نیست و به سرمایه نیاز دارد. برای رشد هر شرکتی باید سود به دست آورد و قبلاً نیز شاهد تولید خودروهایی همچون کاین، اوروس و DBX بودهایم، خودروهایی که سود سرشاری را عاید سازندگان خود کردهاند.
همه این خودروسازان سطح بالا به فروش محصولات اصیل و مهم خود ادامه میدهند و بنابراین طرفداران در کنار مشاهده شاسی بلندها همچنان میتوانند خودروهای اسپرت را نیز خریداری کنند. همین موضوع درباره فراری نیز صدق میکند چراکه اگر پوسانگوئه را معرفی نمیکرد شاید سرمایه لازم برای تولید محصولات اسپرت فراهم نمیشد. سبد محصولات فراری کاملاً متنوع شده و یکی از آخرین شرکتهایی است که همچنان خودروهای ۱۲ سیلندر را در عصر تولید پیشرانههای کمحجم و خودروهای برقی عرضه میکند.
پورسانگوئه نیز یکی از همین خودروهاست. قدبلندی که مشاهده میکنید نه یک پورسانگوئه عادی بلکه مدل سفارش داده شده توسط خود پیرو فراری است. تنها فرزند در قید حیات انزو تصمیم گرفته برای گرامی داشت یاد و خاطره پدر خود رنگ ورده دورا را برای بدنه پورسانگوئه انتخاب کند. همین رنگ در بدنه خودروی ۴۰۰ سوپرآمریکانا سال ۱۹۶۲ انزو فراری بکار رفته بود. همچنین بجای سقف پانورامیک استاندارد حالا سقفی کربنی نصب شده و رینگهای فورج کاری شده نیز ظاهری خاکستری رنگ دارند. داخل کابین پورسانگوئه پیرو فراری هم بجای چرم قهوهای رنگ کرم بکار رفته است.
استفاده از چنین رنگهای غیرعادی و خاص نشان دهنده سطح بالای شخصیسازی در دسترس خریداران فراری است. درست همانند همان کاری که انزو فراری با ۴۰۰ سوپرآمریکانا انجام داد، پسر ۷۸ ساله او نیز پشت فرمان یک شاسیبلند منحصربهفرد خواهد نشست. شایان ذکر است خودروی انزو فراری هماکنون در موزهای در فلوریدا قرار دارد. اگرچه خودروی یاد شده هرگز بازسازی نشد اما مؤسس فراری کابین آن را تغییر داد و بخش جلویی بدنه را دوباره رنگآمیزی نمود.