برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
خودرو

چرا ایران خودرو فک رهن خودروهای سامانه را انجام نمی دهد؟

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
چرا ایران خودرو فک رهن خودروهای سامانه را انجام نمی دهد؟

آخرین خودرو/ به تازگی مستنداتی از مخاطبین عزیز آخرین خودرو برای این رسانه ارسال شده که حاکی از عدم فک رهن خودروهای سامانه است.

در تاریخ ۲ خرداد بود که شورای رقابت طی جلسه ای مصوبه ۵۴۳ خود را اصلاح کرد. بر اساس این اصلاح قرار بر این شد که شرط فک رهن یکساله خودروهای خریداری شده حذف شود و مشتریان بتوانند مالکیت خودرو را انتقال دهند. این تصمیم گیری بر این اساس انجام شد که خودروهای تازه وارد در بازار جریان انتقال داشته باشند تا بازار تثبیت شود. این یعنی شورای رقابت ابتدا فکر می کرد که با در رهن نگه داشتن سند می تواند بازار را کنترل کند و بعد به این نتیجه رسید که با فک رهن بازار به ثبات می رسد. اما فارغ از تصمیمات عجیب و غریب این شورا، حالا بسیاری از مشتریان ایران خودرو مشکل فک رهن سند خودرو دارند.

چرا ایران خودرو پاسخگو نیست؟

بر اساس اصلاح مصوبه شورای رقابت، مشتریان دور اول سامانه یکپارچه می توانستند خودروهای خود را فک رهن کنند و انتقال این خودروها می بایست بدون مشکل انجام پذیر می بود. اما بر اساس مستندات ارسال شده توسط مخاطبین آخرین خودرو، ایران خودرو همچنان فک رهن این خودروها را انجام نداده است. این در حالی است که مشتری بر اساس تصمیم شورای رقابت برنامه ریزی انجام داده و احتمالا می خواهد خودروی خود را بفروشد. مشتری ناراضی در این رابطه به خبرنگار آخرین خودرو گفته است که هیچ کس پاسخگو نیست و بخش ارتباط مشتریان شرکت ایران خودرو جواب درستی به این مشتری نمی دهد.

بیایید دوباره روند این مشکل را بصورت خلاصه بررسی کنیم. ۱-شورای رقابت مصوبه رهن یکساله سند خودرو را تصویب می کند. ۲-شورای رقابت این دستور و مصوبه را اصلاح می کند. ۳- ایران خودرو فک رهن را انجام نمی دهد! این روند یعنی یک تصمیم بدون اساس و اشتباه از شورای رقابت را در مرحله اول داشته ایم و حالا شرکت ایران خودرو هم در انجام فک رهن اقدامی انجام نمی دهد.

ما در رسانه آخرین خودرو سعی بر این داریم تا مشکلات شما را مطرح کنیم تا شاید گامی در جهت رفع آن ها برداریم. شما می توانید مسائل و مشکلات خودرویی خود را برای ما ارسال کنید تا در صورت ممکن در رسانه آخرین خودرو منتشر شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره