ارزان ترین خودروی کمپر در ایران
![ارزان ترین خودروی کمپر در ایران](https://app.akharinkhabar.ir/images/2023/08/14/1b6a3ce5-3ded-4ae8-8f52-05fbf7e2a648.jpeg)
آخرین خودرو/ ون اینرودز یکی از محصولات گروه بهمن است که که به بازار خودروهای کار و تجاری عرضه می شود. در ادامه این ون اقتصادی را بررسی می کنیم.
سال ها است که بازار خودرو ایران در بخش ون های تجاری با خلا و کمبود هایی روبرو است و علی رغم نیاز هایی که به این خودرو ها چه در بخش باربری یا مسافربری و چه در بخش طبیعت گردی به عنوان کمپر وجود دارد شاهد تنوع گسترده ای در این بخش نیستیم. استفاده از این خودرو ها در سراسر جهان مرسوم بوده اما در کشور ما توجه کمتری به این مسئله شده است با این حال قرار است طی سالیان آینده شاهد تنوع بیشتری از این تیپ خودرو ها در داخل بازار ایران باشیم.
سال ها است که بازار خودرو ایران در بخش ون های تجاری با خلا و کمبود هایی روبرو است و علی رغم نیاز هایی که به این خودرو ها چه در بخش باربری یا مسافربری و چه در بخش طبیعت گردی به عنوان کمپر وجود دارد شاهد تنوع گسترده ای در این بخش نیستیم. استفاده از این خودرو ها در سراسر جهان مرسوم بوده اما در کشور ما توجه کمتری به این مسئله شده است با این حال قرار است طی سالیان آینده شاهد تنوع بیشتری از این تیپ خودرو ها در داخل بازار ایران باشیم.
در این مطلب سعی داریم به سراغ ون اینرودز برویم. خودرویی مناسب برای مصارف کار و تجاری که گروه بهمن موتور سال گذشته از آن رونمایی و روانه بازار کرد. نام اصلی ون اینرودز C35 است و در سال ۲۰۰۹ توسط کمپانی دانگ فنگ چین به بازار عرضه شده است. در حال حاضر این خودرو به صورت فابریک ، صندلی های سرنشینان عقب را ندارد اما قرار است به زودی گروه بهمن خودرو ، نسخه ای از این خودرو را با صندلی های سرنشینان عقب روانه بازار کند.
طراحی و ابعاد بدنه ون اینرودز
اگر بخواهیم خیلی خلاصه طراحی ظاهری اینرودز را توصیف کنیم به دلیل قدیمی بودن پلتفرم و سبک طراحی ، شاهد طراحی به خصوص و پیچیده ای در این خودرو نیستیم به عبارت دیگر زبان طراحی در این خودرو بسیار ساده است. در نمای جلو ون اینرودز ، چراغ های اصلی طراحی به نسبت مستطیلی شکل دارند که طراحی آنها بسیار معمولی است. رنگ جلو پنجره و سپر یکی بوده و با رنگ بدنه متفاوت است. در بخش جلو پنجره سعی شده است به وسیله دو نوار نقره ای رنگ و لوگوی (inroads) نمای جلو از سادگی خارج شود.
در نمای جانبی ون اینرودز، نیز شاهد طراحی و استفاده از المان های ساده هستیم. نکته ای که می توان گفت طراحی این بخش از خودرو را تا حدی از سادگی خارج کرده است این است که پنجره ها و آینه های جانبی درون یک قاب مشکی رنگ قرار گرفته اند. همچنین در این نما می توانیم رینگ های ۱۴ اینچی آلومینیومی که طراحی پنج پر دارند را مشاهده کنیم. در این نما یک خط طراحی در پایین درب ها وجود دارد که از ابتدای درب های جلو شروع شده و تا انتهای بخش عقب کشیده می شود. نکته دیگری که در این نما می توانیم مشاهده کنیم استفاده از خطوط طراحی است که بر روی بدنه به فرم پنجره های عقب درآمده اند.
در نمای عقب inroads شاهد طراحی شلوغ تری نسبت به طراحی نما های دیگر این خودرو هستیم. در این نما سعی شده است با استفاده از برجستگی ها و فرورفتگی هایی بر روی درب بخش عقب و تفاوت رنگ سپر به همراه ستون ها با بدنه خودرو ، شاهد جلوه بهتری نسبت به دیگر نما ها باشیم. در مجموع طراحی این ون بسیار ساده و اقتصادی است و اصلا به ون های جدید بازار جهانی شباهت ندارد.