برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
خودرو

هواپیمای «کنکورد» و یک رکورد طلایی غیر قابل تسخیر!

منبع
عصر ايران
بروزرسانی
هواپیمای «کنکورد» و یک رکورد طلایی غیر قابل تسخیر!

عصر ایران/ کنکورد یک هواپیمای مسافربری فراصوت و محصول مشترک فرانسه و بریتانیا بود. این هواپیما نخستین پرواز خود را در 2 مارس 1969 انجام داد و به صورت رسمی در 21 ژانویه 1976 معرفی شد. کنکورد آخرین پرواز خود را در سال 2003 انجام داد و پس از آن بازنشست شد.

در مجموع 20 فروند هواپیمای کنکورد تولید شد که شش فروند غیر تجاری و برای توسعه هواپیما بود و 14 فروند دیگر برای خدمات تجاری عرضه شدند. تمام این هواپیماها به جز دو فروند حفظ شده اند. یک هواپیما در سال 1994 اسقاط شد و هواپیمای دیگر متعلق به شرکت ایر فرانس در سال 2000 سقوط کرد.

شرکت بریتیش ایرویز هفت فروند هواپیمای کنکورد در اختیار داشت و رکورد سریع ترین پرواز بر فراز اقیانوس اطلس بین تمام هواپیماهای کنکورد نیز به یکی از آنها تعلق دارد. هواپیمای کنکورد با کد G-BOAD (210) در 7 فوریه 1996، فاصله بین فرودگاه جان اف کندی نیویورک و فرودگاه هیترو لندن را در 2 ساعت و 52 دقیقه و 59 ثانیه طی کرد. این فاصله برای هواپیماهای مسافربری امروزی حدود 7 ساعت است!

به واسطه ارائه خدمات مشترک توسط دو شرکت بریتیش ایرویز و سنگاپور ایرلاینز، رنگ آمیزی این هواپیما به مدت سه ماه در سال 1977 و از سال 1979 تا 1981 تغییر کرد. در این بازه های زمانی رنگ آمیزی سمت چپ بدنه به سبک هواپیماهای شرکت سنگاپور ایرلاینز و سمت راست بدنه به سبک شرکت بریتیش ایرویز بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره