برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
خودرو

آمار اشتباه وزیر صمت به رئیس جمهور در مورد واردات خودرو

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
آمار اشتباه وزیر صمت به رئیس جمهور در مورد واردات خودرو

آخرین خودرو/ عباس علی آبادی، وزیر صمت، در جلسه هیات دولت اعلام کرده است که هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی وارداتی به مشتریان تحویل داده شده است. با بررسی های انجام شده این آمار کاملا اشتباه است و معلوم نیست که چرا چنین آماری اعلام می شود؟

در حالی علی آبادی آمار تحویل خودروهای وارداتی را هزار و ۵۰۰ دستگاه اعلام کرده که تا به امروز تنها سایپا فروش قطعی چانگان CS35 پلاس را انجام داده است. عجیب تر این بوده که سایپا کمتر از این عدد را به صورت قطعی به مشتریان فروخته است. همچنین منابع آگاه می گویند که تیراژ تحویل خودروهای وارداتی سایپا کمتر از ۵۰۰ دستگاه بوده است. با پیگیری های خبرنگار آخرین خودرو مشخص شد که به غیر چانگان CS35 پلاس هنوز هیچ خودروی وارداتی دیگری پلاک ملی را دریافت نکرده و فرایند قیمت گذاری را برای انجام برنامه فروش طی ننموده است.

حال این پرسش مطرح می شود که چه کسی این آمار اشتباه را به وزیر صمت داده است؟ آیا وزیر صمت خود آمار دروغین را برای ارائه به رئیس جمهور آماده کرده است؟ تکلیف این دروغ ها در فضای رسانه های کشور چه می شود؟ نتیجه این دروغ ها پس از ماه ها چیست؟

با وجود اینکه بسیاری عباس علی آبادی را بهترین گزینه فعلی برای وزارت صمت می دانند، اما وی با ارائه چنین آمار دروغی نگاه کارشناسان را از روی خود برداشته است و دیگر بسیاری می گویند که او هم مانند وزرای قبلی تنها به دنبال آمارسازی است و برنامه اجرایی را ندارد. اعلام آمار اشتباه از واردات خودرو حتی اگر با نیت دروغ نباشد، نباید به صورت مستقیم از زبان وزیر صمت مطرح شود. زیرا این مسئله نشان می دهد که در بهترین حالت، عباس علی آبادی دید کافی به فرایند واردات خودرو ندارد. در بدترین حالت هم می توان گفت که یا اطرافیان وزیر صمت فعلی، اطلاعات دروغ به او می دهند و یا خود آمارهای ساختگی را به رئیس جمهور ارائه می دهد.

در این ویدیوی پشت پرده آخرین خودرو، به موضوع آمار اشتباه علی آبادی در مورد واردات خودرو پرداخته ایم و سابقه چنین دروغ ها و آیا آمارهای غلط را در ساختار وزارت صمت و دولت ها بررسی کرده ایم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir