
تصوری جذاب از سوپراسپرت موتور وسط «کادیلاک XLR» بر اساس «کوروت»

پدال/ کادیلاک XLR رودستر لوکسی بر اساس کوروت C6 بود و حالا خواهیم دید اگر نسل جدید این خودرو بر اساس کوروت C8 ساخته شود چه شکلی میتواند باشد.
کادیلاک XLR یک رودستر دونفرهٔ موتور جلو و محرک عقب با توزیع وزن عالی بود که برای رقابت با مرسدس SL ساخته شد. این خودرو بر اساس شورلت کوروت C8 ساخته شده بود و با دو پیشرانهٔ V8 مختلف عرضه میشد. XLR در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۰۳ رونمایی شد و همان سال روی خط تولید رفت. سیستم تعلیق تطبیقی، هدآپ دیسپلی و گیربکس ترنساکسل در عقب ازجمله ویژگیهای برجستهٔ این ماشین بودند. XLR همچنین اولین محصول کادیلاک با کروز کنترل تطبیقی راداری محسوب میشد و یکی از نامزدهای رقابت خودروی سال ۲۰۰۴ آمریکای شمالی بود.
XLR که جانشین مدل آلانته (تولید از ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳) محسوب میشد، تا سال ۲۰۰۹ تولید شد و کادیلاک نسخهٔ V آن را هم ارائه کرد. XLR-V به پیشرانهٔ V8 سوپرشارژ سدان STS-V با ۴۴۳ اسب بخار قدرت مجهز شد و با گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک، رینگهای ۱۹ اینچی و ترمزهای کوروت Z51، ظرف ۴.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسید.
از آنجاییکه XLR اساساً یک کوروت با لباس لوکستر بود، جالب است بدانیم اگر قرار بود این خودرو بر اساس کوروت موتور وسط C8 ساخته شود چه شکلی میشد. بدین منظور، رندری طراحی شده که خودروی بسیار جذابی را به تصویر کشیده است. در این رندر، برای کوروت C8 دماغهای با الهام از محصولات مدرن کادیلاک طراحی شده که نتیجهای جالب به دنبال داشته است. چراغهای جلوی جدید، دیلایتهای LED، جلوپنجرهٔ کادیلاک، رینگهای جدید و چند تغییر دیگر، این ماشین را شایستهٔ نام XLR کردهاند.
بااینحال، بهاحتمالزیاد کادیلاک دیگر هرگز خودرویی دونفره تولید نخواهد کرد حتی اگر تمام ابزارهای لازم برای این کار را داشته و حتی به پلتفرم و پیشرانهٔ مناسب هم دسترسی داشته باشد. دلیل این موضوع واضح است، چون چنین خودروهایی فروش بالایی ندارند خصوصاً وقتی XLR گرانتر از کوروت باشد؛ اما با فرض اینکه نهایتاً کادیلاک تصمیم به بازگرداندن XLR بگیرد و از پلتفرم کوروت C8 برای این کار استفاده کند، به نظر شما چنین رندری مناسب خواهد بود یا همان کوروت معمولی کافی است؟